Zarządzanie kryzysowe
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zarządzenie Nr 17/2015 Starosty Nowomiejskiego z dnia 10.03.2015 w sprawie utworzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Nowomiejskiego.
Informacja ogłoszona dnia 2015-06-11 12:52:16 przez Krzysztof Andrzejczak
Akapit nr 1 - brak tytułu
Na podstawie art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. z 2013 r. Dz. U. Nr 595 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. Tworzy się Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Nowomiejskiego zwaną dalej „Komisją”.
2. Do zadań Komisji należy realizacja zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 2.
Skład Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Regulamin Działania Komisji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4.
Traci moc Zarządzenie Starosty Nowomiejskiego nr 45/2012 z dnia 02.02.2012 r.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 1.
1. Tworzy się Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Nowomiejskiego zwaną dalej „Komisją”.
2. Do zadań Komisji należy realizacja zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 2.
Skład Komisji stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Regulamin Działania Komisji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4.
Traci moc Zarządzenie Starosty Nowomiejskiego nr 45/2012 z dnia 02.02.2012 r.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 17/2015 Starosty Nowomiejskiego z dnia 10.03.2015
Skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
1. Przewodniczący - Pan Andrzej Ochlak - Starosta Nowomiejski,
2. Członkowie:
a/ radni delegowani przez Radę Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim:
Pani Barbara Grzywacz - Radna Powiatu Nowomiejskiego,
Pani Agnieszka Stajszczak - Radna Powiatu Nowomiejskiego,
b/ osoby powołane przez Starostę:
Pan Kazimierz Grzonkowski - Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego,
Pan Jacek Auda - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
Pani Bożena Maciejewska - Dyrektor Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji
c/ przedstawiciele delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji w Nowym Mieście Lubawskim:
Pan Krzysztof Grugiel - Naczelnik Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego,
Pan Waldemar Bartnicki - Naczelnik Wydziału Kryminalnego,
d/ osoby powołane fakultatywnie przez Starostę (z głosem doradczym):
Pan Tomasz Rafalski - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
Pan Ryszard Kłosowski - Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
Pani Ewa Pielak - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
Pani Urszula Łydzińska - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
Pan Krzysztof Puwalski - Naczelnik Wydziału Środowiska i Rolnictwa
2. Członkowie:
a/ radni delegowani przez Radę Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim:
Pani Barbara Grzywacz - Radna Powiatu Nowomiejskiego,
Pani Agnieszka Stajszczak - Radna Powiatu Nowomiejskiego,
b/ osoby powołane przez Starostę:
Pan Kazimierz Grzonkowski - Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego,
Pan Jacek Auda - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
Pani Bożena Maciejewska - Dyrektor Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji
c/ przedstawiciele delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji w Nowym Mieście Lubawskim:
Pan Krzysztof Grugiel - Naczelnik Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego,
Pan Waldemar Bartnicki - Naczelnik Wydziału Kryminalnego,
d/ osoby powołane fakultatywnie przez Starostę (z głosem doradczym):
Pan Tomasz Rafalski - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
Pan Ryszard Kłosowski - Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
Pani Ewa Pielak - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
Pani Urszula Łydzińska - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
Pan Krzysztof Puwalski - Naczelnik Wydziału Środowiska i Rolnictwa
3. W pracach Komisji uczestniczy Prokurator Rejonowy w Nowym Mieście Lubawskim - Pan Bogusław Bączek - wskazany przez Prokuratora Okręgowego w Elblągu.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 17/2015 Starosty Nowomiejskiego z dnia 10.03.2015
Regulamin działania Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
§ 1.
1. Komisja jest organem opiniodawczo - doradczym powołanym w celu realizacji zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
2. Zasady działania Komisji określa ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. z 2013 r. Dz. U. Nr 595 ze zm.) oraz niniejszy Regulamin.
§ 2.
1. W skład Komisji wchodzą:
1/ Starosta jako Przewodniczący Komisji.
2/ Dwóch radnych delegowanych przez Radę Powiatu.
3/ Trzy osoby powołane przez Starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac Komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu.
4/ Dwóch przedstawicieli delegowanych przez Komendanta Powiatowego Policji,
5/ Prokurator wskazany przez właściwego Prokuratora Okręgowego.
6/ Starosta może powołać do udziału w pracach komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służ, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
2. Funkcjonariusze i pracownicy, o których mowa w pkt. 6, uczestniczą w pracach Komisji z głosem doradczym.
3. Odwołanie członka Komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował, jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie.
4. Członkostwo w Komisji radnego delegowanego przez Radę Powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu.
5. W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka Komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
1. Komisja jest organem opiniodawczo - doradczym powołanym w celu realizacji zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
2. Zasady działania Komisji określa ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. z 2013 r. Dz. U. Nr 595 ze zm.) oraz niniejszy Regulamin.
§ 2.
1. W skład Komisji wchodzą:
1/ Starosta jako Przewodniczący Komisji.
2/ Dwóch radnych delegowanych przez Radę Powiatu.
3/ Trzy osoby powołane przez Starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac Komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu.
4/ Dwóch przedstawicieli delegowanych przez Komendanta Powiatowego Policji,
5/ Prokurator wskazany przez właściwego Prokuratora Okręgowego.
6/ Starosta może powołać do udziału w pracach komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służ, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
2. Funkcjonariusze i pracownicy, o których mowa w pkt. 6, uczestniczą w pracach Komisji z głosem doradczym.
3. Odwołanie członka Komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował, jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie.
4. Członkostwo w Komisji radnego delegowanego przez Radę Powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu.
5. W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka Komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka Komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
§ 3.
1. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący.
2. Wiceprzewodniczącego wybiera Przewodniczący Komisji.
3. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
4. O planowanym posiedzeniu i porządku obrad, Przewodniczący Komisji informuje Naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, który zawiadamia członków Komisji oraz osoby zaproszone w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym posiedzeniem.
1. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący.
2. Wiceprzewodniczącego wybiera Przewodniczący Komisji.
3. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
4. O planowanym posiedzeniu i porządku obrad, Przewodniczący Komisji informuje Naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, który zawiadamia członków Komisji oraz osoby zaproszone w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym posiedzeniem.
§ 4.
1. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał zawierających opinie, wnioski, stanowiska przyjmowane w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 5 członków ustawowego składu Komisji.
2. W przypadku równej ilości głosów o rozstrzygnięciu decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
1. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał zawierających opinie, wnioski, stanowiska przyjmowane w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 5 członków ustawowego składu Komisji.
2. W przypadku równej ilości głosów o rozstrzygnięciu decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
§ 5.
1. Z obrad Komisji sporządzany jest protokół.
2. Protokół powinien zawierać:
1/ Stwierdzenie prawomocności obrad oraz nazwiska członków Komisji uczestniczących w posiedzeniu.
2/ Porządek obrad.
3/ Przedstawienie przebiegu obrad oraz treść wystąpień i składanych oświadczeń.
4/ Wyniki głosowania i treść podjętych uchwał.
3. Protokół podpisany przez Przewodniczącego Komisji oraz protokolanta udostępnia się do wglądu uczestnikom obrad w Starostwie.
4. Ostateczny tekst protokołu zatwierdza Komisja na najbliższym posiedzeniu.
5. Protokoły wraz z innymi dokumentami zebranymi przez Komisję przechowywane są w Starostwie.
§ 6.
Do zadań Komisji należy:
1/ Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
2/ Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
3/ Przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
4/ Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
5/ Opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie, o którym mowa w pkt 1.
6/ Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4.
7/ Opiniowanie, zleconych przez Starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 7.
1. Przewodniczący Komisji, w celu wykonania zadań Komisji, może żądać od Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także od powiatowych i gminnych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, dokumentów i informacji o ich pracy, z wyjątkiem akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy, materiałów operacyjno - rozpoznawczych lub dochodzeniowo - śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych.
2. Komisja przy wykonywaniu swoich zadań może współpracować z samorządami gmin z terenu powiatu, a także ze stowarzyszeniami, fundacjami, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz innymi organizacjami i instytucjami.
3. Nie później niż do końca stycznia następnego roku kalendarzowego Starosta składa Radzie Powiatu sprawozdanie z działalności Komisji za rok ubiegły. Sprawozdanie Starosty ogłasza się w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
§ 8.
Koszty działania Komisji pokrywa się ze środków własnych budżetu powiatu. Rada Powiatu określi zasady zwrotu członkom Komisji i osobom powołanym do udziału w jej pracach wydatków rzeczywiście poniesionych w związku z udziałem w pracach Komisji, stosując odpowiednio przepisy o zwrocie kosztów podróży służbowych dla radnych powiatu.
§ 9.
Obsługę administracyjno - biurową komisji zapewnia Wydział Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim.
1. Z obrad Komisji sporządzany jest protokół.
2. Protokół powinien zawierać:
1/ Stwierdzenie prawomocności obrad oraz nazwiska członków Komisji uczestniczących w posiedzeniu.
2/ Porządek obrad.
3/ Przedstawienie przebiegu obrad oraz treść wystąpień i składanych oświadczeń.
4/ Wyniki głosowania i treść podjętych uchwał.
3. Protokół podpisany przez Przewodniczącego Komisji oraz protokolanta udostępnia się do wglądu uczestnikom obrad w Starostwie.
4. Ostateczny tekst protokołu zatwierdza Komisja na najbliższym posiedzeniu.
5. Protokoły wraz z innymi dokumentami zebranymi przez Komisję przechowywane są w Starostwie.
§ 6.
Do zadań Komisji należy:
1/ Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
2/ Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
3/ Przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
4/ Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
5/ Opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie, o którym mowa w pkt 1.
6/ Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4.
7/ Opiniowanie, zleconych przez Starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
§ 7.
1. Przewodniczący Komisji, w celu wykonania zadań Komisji, może żądać od Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także od powiatowych i gminnych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, dokumentów i informacji o ich pracy, z wyjątkiem akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy, materiałów operacyjno - rozpoznawczych lub dochodzeniowo - śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych.
2. Komisja przy wykonywaniu swoich zadań może współpracować z samorządami gmin z terenu powiatu, a także ze stowarzyszeniami, fundacjami, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz innymi organizacjami i instytucjami.
3. Nie później niż do końca stycznia następnego roku kalendarzowego Starosta składa Radzie Powiatu sprawozdanie z działalności Komisji za rok ubiegły. Sprawozdanie Starosty ogłasza się w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
§ 8.
Koszty działania Komisji pokrywa się ze środków własnych budżetu powiatu. Rada Powiatu określi zasady zwrotu członkom Komisji i osobom powołanym do udziału w jej pracach wydatków rzeczywiście poniesionych w związku z udziałem w pracach Komisji, stosując odpowiednio przepisy o zwrocie kosztów podróży służbowych dla radnych powiatu.
§ 9.
Obsługę administracyjno - biurową komisji zapewnia Wydział Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim.
Sporządził:
Kazimierz Grzonkowski
Pobierz dane XML Zarządzenie Nr 17/2015 Starosty Nowomiejskiego z dnia 10.03.2015 w sprawie utworzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Nowomiejskiego. Drukuj informację Zarządzenie Nr 17/2015 Starosty Nowomiejskiego z dnia 10.03.2015 w sprawie utworzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Nowomiejskiego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Kazimierz Grzonkowski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-06-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Andrzej Ochlak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-06-11 12:52:13 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Krzysztof Andrzejczak |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-06-11 12:52:16 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Andrzejczak |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-06-11 14:52:15 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1184 raz(y) |