ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Wydział Środowiska i Rolnictwa ›
  • Wydział Architektury i Budownictwa ›
  • Wydział Budżetu i Finansów ›

    Skarbnik Powiatu: Sebastian Kiński

    Siedziba:

    ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    Do zadań Wydziału Budżetu i Finansów należy w szczególności:
    1. Prowadzenie gospodarki finansowo-księgowej Powiatu i jednostki budżetowej Starostwa na podstawie planu określonego w uchwale budżetowej.
    2. Prowadzenie gospodarki bezgotówkowej na podstawie prawidłowo sporządzonych i skontrolowanych dokumentów księgowych.
    3. Prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu powiatu i jednostki budżetowej Starostwa.
    4. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku budżetu powiatu i jednostki budżetowej Starostwa oraz rachunków pomocniczych.
    5. Rozliczanie jednostek budżetowych powiatu z osiągniętych dochodów.
    6. Rozliczanie jednostek budżetowych powiatu z przekazanych środków na wydatki określone w planie budżetu.
    7. Agregowanie danych do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata określone w przepisach prawa.
    8. Określenie rodzaju materiałów planistycznych oraz szczegółowości składanych materiałów, wniosków, planów rzeczowych, planów finansowych i innych materiałów kalkulacyjnych niezbędnych do przygotowania projektu budżetu.
    9. Przyjmowanie wniosków wraz z kalkulacją kosztów do projektu budżetu.
    10. Segregacja danych planistycznych i sporządzenie zbiorczego zestawienia dochodów i wydatków projektu budżetu powiatu oraz planowanych zadań, na podstawie określonego przez Radę Powiatu trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
    11. Przygotowanie projektu zmian do uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata określone w przepisach prawa.
    12. Przygotowanie projektu zmian do uchwały zmieniającej budżet powiatu.
    13. Przygotowanie informacji z wykonania budżetu za okresy określone w przepisach prawa.
    14. Przygotowanie zbiorczych opracowań planów finansowo-rzeczowych dla jednostek budżetowych i komórek organizacyjnych Starostwa.
    15. Opracowanie projektu planu finansowego oraz jego realizacja dla zadań zleconych ustawami z zakresu administracji rządowej.
    16. Naliczanie, windykacja i egzekwowanie należności dla Powiatu, jednostki budżetowej Starostwa i Skarbu Państwa.
    17. Prowadzenie ksiąg ilościowo-wartościowych dla majątku trwałego, w tym: środków trwałych,
    pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, materiałów przy współudziale wydziału odpowiedzialnego za należytą gospodarkę mieniem powiatu.
    18. Ewidencjonowanie naliczonych odpisów amortyzacyjnych do środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.
    19. Inwentaryzacja składników majątkowych według metod i terminów określonych prawem.
    20. Dokonywanie wyceny aktywa i pasywa oraz ustalanie wyniku finansowego według określonych procedur.
    21. Ustalanie wyniku wykonania budżetu oraz skumulowanego wyniku budżetu.
    22. Ewidencja kredytów bankowych, zobowiązań finansowych z tytułu zaciągniętych pożyczek i wyemitowanych instrumentów finansowych na finansowanie budżetu.
    23. Ewidencja uzyskanych dochodów na rzecz Skarbu Państwa.
    24. Naliczanie i dokonywanie dyspozycji wypłaty wynagrodzeń oraz dokonywanie rozliczeń z pracownikami, budżetami i instytucjami publiczno-prawnymi, a także prowadzenie dokumentacji płacowej.
    25. Prowadzenie pozostałych rozrachunków, rozliczeń dotacji udzielonych i otrzymanych oraz płatności z budżetu środków europejskich, rozrachunków z budżetami z tytułu podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, długoterminowych rozliczeń z budżetami; rozliczeń na rzecz Skarbu Państwa.
    26. Przetwarzanie danych księgowych w systemach informatycznych z zachowaniem ochrony zbiorów ksiąg rachunkowych.
    27. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących w szczególności przyjętych zasad polityki rachunkowości, instrukcji gospodarki bezgotówkowej, inwentaryzacyjnej, obiegu dokumentów księgowych, planu kont dla budżetu, jednostki budżetowej Starostwa oraz Skarbu Państwa.
    28. Współdziałanie z jednostkami budżetowymi powiatu.
    29. Współdziałanie z bankiem prowadzącym obsługę bankową budżetu powiatu.
    30. Współdziałanie z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, urzędami i instytucjami.
    31. Sporządzanie określonych przepisami prawa sprawozdań jednostkowych Starostwa z wykonania budżetu powiatu na podstawie danych z ewidencji księgowej budżetu.
    32. Sporządzanie określonego rodzaju i formy sprawozdań w zakresie operacji finansowych w terminach określonych w przepisach prawa.
    33. Sporządzanie sprawozdań łącznych, zbiorczych, skonsolidowanych zbiorczych i łącznych na podstawie sprawozdań sporządzonych przez kierowników jednostek organizacyjnych.
    34. Kontrola formalno-rachunkowa prawidłowości sporządzonych sprawozdań jednostkowych.
    35. Uczestnictwo w realizacji programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych.
    36. Pozyskiwanie, gromadzenie i analizowanie kopii sprawozdań finansowych spółki Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim sp. z o.o., w szczególności bilansów, rachunków zysków i strat, sprawozdań finansowych miesięcznych, kwartalnych, rocznych.

    Telefon kontaktowy:

    56 472 42 09; 56 472 42 32

    Godziny urzędowania:

    poniedziałek - piątek - 7.15 - 15.15

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Wydział Geodezji i Nieruchomości ›
  • Wydział Komunikacji i Transportu ›
  • Wydział Oświaty, Kultury i Promocji ›
  • Wydział Zarządzania Kryzysowego / Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego ›
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
  • Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich ›