Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Środowiska i Rolnictwa ›
- Wydział Architektury i Budownictwa ›
- Wydział Budżetu i Finansów ›
- Wydział Geodezji i Nieruchomości ›
- Wydział Komunikacji i Transportu ›
- Wydział Oświaty, Kultury i Promocji ›
- Wydział Zarządzania Kryzysowego / Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego ›
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Małgorzata Jeda
Siedziba:
ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie pokój nr 29 (I piętro)Zakres spraw i zadań do realizacji:
1. Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności: 1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, 2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, 3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, 4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, 5) fakultatywne wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów, 6) występowanie w roli oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, 7) prowadzenie edukacji konsumenckiej, w szczególności poprzez wprowadzenie elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych, 8) sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności rzecznika oraz przekazywanie go do właściwej miejscowo delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, po uprzednim zatwierdzeniu przez Starostę.Telefon kontaktowy:
tel. 56 472 42 25, faks 56 472 42 22Godziny urzędowania:
środa - godz. 11.15 - 15.15 czwartek - piątek - 7.15 - 15.15 - Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich ›