ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Wydział Środowiska i Rolnictwa ›
  • Wydział Architektury i Budownictwa ›
  • Wydział Budżetu i Finansów ›
  • Wydział Geodezji i Nieruchomości ›
  • Wydział Komunikacji i Transportu ›
  • Wydział Oświaty, Kultury i Promocji ›

    Naczelnik Wydziału: Barbara Orłowska

    Siedziba:

    ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury i Promocji należy w szczególności:
    1. Prowadzenie zadań związanych z oświatą, w tym:
    1) przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych,
    2) przeprowadzenie analizy i spraw administracyjnych związanych z zatwierdzeniem arkuszy organizacyjnych i aneksów szkół i placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest powiat,
    3) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw administracyjnych,
    4) prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej,
    5) prowadzenie spraw dotyczących:
    a) powoływania komisji konkursowych oraz przeprowadzania konkursów na stanowisko dyrektora szkoły i placówki oświatowej,
    b) wyrażania opinii w sprawie powoływania osób na inne stanowisko kierownicze,
    c) nadawania nauczycielom stopnia awansu zawodowego - nauczyciela mianowanego,
    d) prowadzenie czynności w zakresie zadań organu prowadzącego związanych z oceną pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
    e) przygotowanie analizy i sprawozdania poniesionych w danym roku wydatków na wynagrodzenie nauczycieli zgodnie z ustawą Karta Nauczyciela,
    6) dokonywanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz przeprowadzenie kontroli merytorycznej prawidłowości pobrania i wykorzystania przez szkoły dotacji z budżety powiatu,
    7) nadawanie uprawnień szkoły publicznej,
    8) opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły,
    9) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
    10) współdziałanie z dyrektorami szkół i wojewódzką radą rynku pracy oraz prowadzenie spraw związanych z utworzeniem nowych kierunków kształcenia,
    11) realizacja projektów stypendialnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów powiatu nowomiejskiego,
    12) przeprowadzanie procedury umieszczania uczniów w szkolnych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii,
    13) przeprowadzanie procedury umieszczania dzieci i młodzieży w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych,
    14) organizacja powiatowych konkursów, turniejów, olimpiad o charakterze edukacyjnym,
    15) przygotowanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny,
    16) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli w ramach kompetencji organu prowadzącego,
    17) prowadzenie spraw związanych z funduszem zdrowotnym dla nauczycieli,
    18) przygotowywanie, w porozumieniu z dyrektorami szkół dokumentacji dotyczącej naboru uczniów do klas pierwszych na dany rok szkolny.
    2. Do zadań wydziału w zakresie zdrowia i polityki społecznej należy w szczególności:
    1) powoływanie z upoważnienia Starosty osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza,
    2) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków z zagranicy w celu ich pochowania,
    3) zabezpieczenie podmiotu przewożącego zwłoki osób zmarłych lub zabitych w miejscach
    publicznych,
    4) przeprowadzenie procedury związanej z ogłoszeniem wysokości opłat za pobyt w Domu
    Dziecka i Domu Pomocy Społecznej,
    5) przygotowywanie i opracowywanie programów prozdrowotnych
    6) koordynowanie obchodów Warmińsko - Mazurskich Dni Rodziny, realizowanych wspólnie z jednostkami powiatowymi,
    7) organizowanie posiedzeń i obsługa Powiatowej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych,
    8) udzielanie pomocy merytorycznej przy obsłudze Zgromadzenia Wspólników spółki Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim sp. z o.o.
    9) pozyskiwanie i gromadzenie dokumentacji (w szczególności kopii uchwał i protokołów) z posiedzeń zwyczajnych i nadzwyczajnych Zgromadzenia Wspólników spółki Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim sp. z o.o.
    10) pozyskiwanie i gromadzenie dokumentacji (w szczególności kopii uchwał i protokołów) z posiedzeń Rady Nadzorczej spółki Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim sp. z o.o
    11) realizacja zadań w zakresie opieki zdrowotnej oraz innych spraw wynikających z realizacji ustawy o kombatantach oraz niektórych osób będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
    12) współpraca w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki i opieki zdrowotnej z właściwymi terytorialnie gminami,
    13) inicjowanie, wspomaganie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej prowadzonej na terenie powiatu,
    14) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Nowomiejskiego,
    15) przeprowadzanie merytorycznej kontroli organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
    3. Do zadań wydziału w zakresie kultury, sportu, promocji należy w szczególności:
    1) ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych i sportowych o charakterze ponadgminnym oraz nadzorowanie ich organizacji,
    2) prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
    3) przygotowywanie i realizacja planów finansowo - rzeczowych działalności sportowej, kulturalnej i promocyjnej,
    4) organizowanie zawodów i imprez sportowych o charakterze ponadgminnym,
    5) organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju,
    6) tworzenie warunków prawno- organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,
    7) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o powiecie,
    8) promowanie powiatu w kraju i za granicą,
    9) koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną,
    10) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,
    11) współpraca z organizacjami kombatanckimi oraz współorganizowanie obchodów rocznic dla uczczenia pamięci ofiar wojny,
    12) organizowanie imprez okolicznościowych,
    13) umieszczanie na zabytkach znaków i zapisów określonych prawem,
    14) wydawanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury.
    4. Do zadań wydziału w zakresie wspierania przedsiębiorczości należy w szczególności:
    1) dokonywanie analiz rynku i opracowań zbiorczych dotyczących podmiotów gospodarczych,
    2) podejmowanie działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości,
    3) organizowanie imprez promocyjnych o charakterze ponadgminnym,
    4) współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi urzędów gmin położonych na terenie powiatu.

    Telefon kontaktowy:

    56 472 42 31

    Godziny urzędowania:

    poniedziałek - piątek - 7.15 - 15.15

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Wydział Zarządzania Kryzysowego / Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego ›
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
  • Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich ›