ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Wydział Środowiska i Rolnictwa ›
  • Wydział Architektury i Budownictwa ›
  • Wydział Budżetu i Finansów ›
  • Wydział Geodezji i Nieruchomości ›
  • Wydział Komunikacji i Transportu ›
  • Wydział Oświaty, Kultury i Promocji ›

    Naczelnik Wydziału: Barbara Orłowska

    Siedziba:

    ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    6.1. Do zadań wydziału w zakresie oświaty należy w szczególności:
    1) przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych;
    2) zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych podlegających szkół i placówek;
    3) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
    4) prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej;
    5) prowadzenie spraw dotyczących:
    a)powoływania komisji konkursowych oraz przeprowadzania konkursów na stanowisko dyrektora szkoły i placówki oświatowej;
    b)wyrażania opinii w sprawie powoływania osób na inne stanowisko kierownicze;
    c) nadawania nauczycielom stopnia awansu zawodowego – nauczyciela mianowanego;
    6) dokonywanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
    7) nadawanie uprawnień szkoły publicznej;
    8) opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły;
    9) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
    10) współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy przy wprowadzaniu nowych kierunków kształcenia;
    11) realizacja projektów stypendialnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów powiatu nowomiejskiego
    12) umieszczanie uczniów w Szkolnych Ośrodkach Wychowawczych;
    13) umieszczanie uczniów w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii na podstawie postanowienia sądu lub prośby rodziców;
    14) organizacja powiatowych konkursów, turniejów, olimpiad o charakterze edukacyjnym;
    15) organizowanie i prowadzenie powiatowej biblioteki publicznej.
    6.2. Do zadań wydziału w zakresie zdrowia i polityki społecznej należy w szczególności:
    1) przygotowywanie dokumentacji oraz organizacja postępowania konkursowego wyłaniającego dyrektora bądź zastępcę Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej;
    2) powoływanie z upoważnienia Starosty osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza;
    3) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok lub szczątków z obcego państwa;
    4) zabezpieczenie podmiotu przewożącego zwłoki osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych;
    5) przygotowywanie dokumentów dotyczących wysokości opłat za pobyt w Domu Dziecka i Domu Pomocy Społecznej;
    6) przygotowywanie i opracowywanie programów prozdrowotnych oraz na rzecz osób niepełnosprawnych;
    7) koordynowanie obchodów Warmińsko - Mazurskich Dni Rodziny, realizowanych wspólnie z jednostkami powiatowymi;
    8) obsługa Powiatowej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych;
    9) udzielanie pomocy merytorycznej przy obsłudze Rady Społecznej przy SP ZOZ i zgromadzenia wspólników spółki Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim sp. z o.o.;
    10) realizacja zadań w zakresie opieki zdrowotnej oraz innych spraw wynikających z realizacji ustawy o kombatantach oraz niektórych osób będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego.
    6.3. Do zadań wydziału w zakresie kultury, sportu, promocji należy w szczególności:
    1) ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych i sportowych o charakterze ponadgminnym oraz nadzorowanie ich organizacji;
    2) prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej;
    3) przygotowywanie i realizacja planów finansowo – rzeczowych działalności sportowej, kulturalnej i promocyjnej;
    4) organizowanie zawodów i imprez sportowych o charakterze ponadgminnym;
    5) organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialnotechnicznych dla jej rozwoju;
    7) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o powiecie;
    8) promowanie powiatu w kraju i za granicą;
    9) koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną;
    10) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne;
    11) współpraca z organizacjami kombatanckimi oraz współorganizowanie obchodów rocznic dla uczczenia pamięci ofiar wojny;
    12) organizowanie imprez okolicznościowych w tym koordynowanie współpracy z partnerem zagranicznym.
    6.4. Do zadań wydziału w zakresie pozyskiwania funduszy pomocowych i wspierania przedsiębiorczości należy w szczególności:
    1) dokonywanie analiz rynku i opracowań zbiorczych dotyczących podmiotów gospodarczych;
    2) podejmowanie działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości;
    3) organizowanie imprez promocyjnych o charakterze ponadgminnym;
    4) podejmowanie działań mających na celu pozyskiwanie dla powiatu środków z funduszy pomocowych Unii Europejskiej i pozabudżetowych (w tym opracowywanie wniosków);
    5) współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi urzędów gmin położonych na terenie powiatu;
    6) nadzór nad pracownikami zatrudnionymi w ramach projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, które opracowywane są przez pracownika odpowiedzialnego za pozyskiwanie funduszy

    Telefon kontaktowy:

    tel. 56 472 42 31

    Godziny urzędowania:

    poniedziałek - piątek - 7.15 - 15.15

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Wydział Zarządzania Kryzysowego / Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego ›
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
  • Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich ›