Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Środowiska i Rolnictwa ›
- Wydział Architektury i Budownictwa ›
- Wydział Budżetu i Finansów ›
- Wydział Geodezji i Nieruchomości ›
- Wydział Komunikacji i Transportu ›
- Wydział Oświaty, Kultury i Promocji ›
Naczelnik Wydziału: Barbara Orłowska
Siedziba:
ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto LubawskieZakres spraw i zadań do realizacji:
6.1. Do zadań wydziału w zakresie oświaty należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych;
2) zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych podlegających szkół i placówek;
3) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
4) prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej;
5) prowadzenie spraw dotyczących:
a)powoływania komisji konkursowych oraz przeprowadzania konkursów na stanowisko dyrektora szkoły i placówki oświatowej;
b)wyrażania opinii w sprawie powoływania osób na inne stanowisko kierownicze;
c) nadawania nauczycielom stopnia awansu zawodowego – nauczyciela mianowanego;
6) dokonywanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
7) nadawanie uprawnień szkoły publicznej;
8) opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły;
9) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
10) współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy przy wprowadzaniu nowych kierunków kształcenia;
11) realizacja projektów stypendialnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów powiatu nowomiejskiego
12) umieszczanie uczniów w Szkolnych Ośrodkach Wychowawczych;
13) umieszczanie uczniów w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii na podstawie postanowienia sądu lub prośby rodziców;
14) organizacja powiatowych konkursów, turniejów, olimpiad o charakterze edukacyjnym;
15) organizowanie i prowadzenie powiatowej biblioteki publicznej.
6.2. Do zadań wydziału w zakresie zdrowia i polityki społecznej należy w szczególności:
1) przygotowywanie dokumentacji oraz organizacja postępowania konkursowego wyłaniającego dyrektora bądź zastępcę Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej;
2) powoływanie z upoważnienia Starosty osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza;
3) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok lub szczątków z obcego państwa;
4) zabezpieczenie podmiotu przewożącego zwłoki osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych;
5) przygotowywanie dokumentów dotyczących wysokości opłat za pobyt w Domu Dziecka i Domu Pomocy Społecznej;
6) przygotowywanie i opracowywanie programów prozdrowotnych oraz na rzecz osób niepełnosprawnych;
7) koordynowanie obchodów Warmińsko - Mazurskich Dni Rodziny, realizowanych wspólnie z jednostkami powiatowymi;
8) obsługa Powiatowej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych;
9) udzielanie pomocy merytorycznej przy obsłudze Rady Społecznej przy SP ZOZ i zgromadzenia wspólników spółki Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim sp. z o.o.;
10) realizacja zadań w zakresie opieki zdrowotnej oraz innych spraw wynikających z realizacji ustawy o kombatantach oraz niektórych osób będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego.
6.3. Do zadań wydziału w zakresie kultury, sportu, promocji należy w szczególności:
1) ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych i sportowych o charakterze ponadgminnym oraz nadzorowanie ich organizacji;
2) prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej;
3) przygotowywanie i realizacja planów finansowo – rzeczowych działalności sportowej, kulturalnej i promocyjnej;
4) organizowanie zawodów i imprez sportowych o charakterze ponadgminnym;
5) organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialnotechnicznych dla jej rozwoju;
7) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o powiecie;
8) promowanie powiatu w kraju i za granicą;
9) koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną;
10) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne;
11) współpraca z organizacjami kombatanckimi oraz współorganizowanie obchodów rocznic dla uczczenia pamięci ofiar wojny;
12) organizowanie imprez okolicznościowych w tym koordynowanie współpracy z partnerem zagranicznym.
6.4. Do zadań wydziału w zakresie pozyskiwania funduszy pomocowych i wspierania przedsiębiorczości należy w szczególności:
1) dokonywanie analiz rynku i opracowań zbiorczych dotyczących podmiotów gospodarczych;
2) podejmowanie działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości;
3) organizowanie imprez promocyjnych o charakterze ponadgminnym;
4) podejmowanie działań mających na celu pozyskiwanie dla powiatu środków z funduszy pomocowych Unii Europejskiej i pozabudżetowych (w tym opracowywanie wniosków);
5) współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi urzędów gmin położonych na terenie powiatu;
6) nadzór nad pracownikami zatrudnionymi w ramach projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, które opracowywane są przez pracownika odpowiedzialnego za pozyskiwanie funduszyTelefon kontaktowy:
tel. 56 472 42 31Godziny urzędowania:
poniedziałek - piątek - 7.15 - 15.15 - Wydział Zarządzania Kryzysowego / Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego ›
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
- Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich ›