ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-04-01 10:32:32 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu

Na posiedzeniu w dniu 22 lutego 2010r. :

I. Podjęto uchwały Zarządu Powiatu w sprawie:

1. Zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na wybór wykonawcy robót budowlanych związanych z realizacją inwestycji „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1299N gr.woj.(Brodnica)-Krotoszyny –Jamielnik-dr nr 1333N(Radomno) na odcinku przez wsie Bielice i Krotoszyny”.

2. Powołania komisji do przeprowadzenia przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy robót budowlanych związanych z realizacją inwestycji „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1299N gr.woj.(Brodnica)-Krotoszyny –Jamielnik-dr nr 1333N(Radomno) na odcinku przez wsie Bielice i Krotoszyny”.

Zarząd powołał komisję przetargową, w skład której weszli:
1. Przewodniczący – Jan Rochewicz
2. Sekretarz – Joanna Robaczewska
3. Członek komisji – Alina Banaszewska
4. Członek komisji – Sebastian Kiński


II. Przyjęto projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie:

Zmian w budżecie powiatu na rok 2010.

Zarząd jednogłośnie skierował w/w projekt uchwały pod obrady Rady Powiatu.


Na posiedzeniu w dniu 5 marca 2010 r. :

I. Podjęto uchwały Zarządu Powiatu w sprawie:

1. Zatwierdzenia wniosku o dotację na finansowe wspieranie programu z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną pn. „Talenty na obecne czasy”.

2. Zatwierdzenia wniosku o dotację na finansowe wspieranie programu z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną pn. „Wsparcie szansą na zmianę”.

3. Zatwierdzenia wniosku o dotację na finansowe wspieranie programu z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną pn. „Rozwój i wsparcie pieczy zastępczej w powiecie nowomiejskim”.

4. Wyboru podmiotu, któremu zostanie zlecona realizacja zadania publicznego pn. „Promowanie zdrowego stylu życia”.

Zarząd na podstawie protokołu Komisji opiniującej dokonał wyboru ofert i zlecił realizację w/w zadania następującym podmiotom:
- Polski Czerwony Krzyż – zadanie dotyczy rozszerzenia działalności oświatowo- wychowawczej i informacyjnej w zakresie edukacji zdrowotnej. Ponadto zostanie zorganizowana olimpiada promocji zdrowego stylu życia oraz konkurs wiedzy o AIDS w szkołach ponadgimnazjalnych, gimnazjalnych i podstawowych (kwota dotacji - 1. 300 zł),
- Polski Czerwony Krzyż – zadanie dotyczy krwiodawstwa. Akcje i pobór krwi odbędą się w szkołach ponadgimnazjalnych i PSP zakończone turniejem wędkarskim dla honorowych dawców i ich rodzin, zorganizowanie uroczystej akademii z okazji „Dni Honorowego Dawcy Krwi” (kwota dotacji - 1.800 zł),
- Polski Czerwony Krzyż – przeprowadzenie szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy wśród młodzieży szkolnej poprzez następujące programy: „Super Wiewiórka” dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, „Ratowniczek” dla dzieci szkół ponadgimnazjalnych, podstawowych, kursy podstawowe dla młodzieży szkół gimnazjalnych i Rejonowe Mistrzostwa pierwszej pomocy oraz konkurs wiedzy o PCK (kwota dotacji - 1.000 zł),

- Stowarzyszenie „Przyjaciel Szkoły” – turniej edukacyjny dla uczniów klas III na temat zasad zdrowego żywienia pn. „Odżywiam się zdrowo - jem kolorowo” (kwota dotacji - 1.250 zł),
- Stowarzyszenie „Nasza Przyszłość” Bielice - II Powiatowy Sportowy Dzień Dziecka dla uczniów Gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną. Konkurs na przygotowanie sałatki wiosennej, konkurs wiedzy żyjmy zdrowo i kolorowo, konkurs na książkę kucharską i plakat. Pokaz i praktyczne zajęcia udzielania pomocy przedmedycznej, zawody sportowe (kwota dotacji - 860 zł),
- Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów – realizacja zadania pn. „Nic tak nie boli jak życie bez ruchu” - zabiegi solankowe i rekreacja w Grudziądzu (kwota dotacji - 1.790 zł).


5. Wyboru podmiotu, któremu zostanie zlecona realizacja zadania publicznego pn. ”Promowanie tradycji kulturowych w powiecie nowomiejskim”.

Na realizację zadania złożone zostały 2 oferty: ZHP – organizacja festiwalu piosenki harcerskiej (kwota dotacji – 1500 zł) oraz Polskiego Związku Niewidomych – organizacja Dnia Matki i Dziecka dla 55 osób (kwota dotacji- 1800 zł).

6. Wyboru podmiotu, któremu zostanie zlecona realizacja zadania publicznego pn. „Aktywizacja niepełnosprawnych”.

Zarząd na podstawie protokołu Komisji opiniującej dokonał wyboru ofert i zlecił realizację w/w zadania następującym podmiotom:
- Stowarzyszenie „Przyjaciel szkoły” – zadanie dotyczy organizacji pikniku integracyjnego dla 40 dzieci niepełnosprawnych (kwota dotacji 1.270 zł ),
- Towarzystwo Przyjaciół Dzieci – organizacja Turnieju Badmintona Osób Niepełnosprawnych (kwota dotacji - 1.000 zł),
- Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów – realizacja zadania pn. „Pełnosprawni i Niepełnosprawni Razem”. Zadanie dotyczy organizacji wyjazdu rekreacyjnego do Hartowca oraz spotkania w ramach „Dni Inwalidy” w Miejskim Centrum Kultury (kwota dotacji - 1.730 zł),
- Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych w Grodzicznie - zadanie dotyczy organizacji wyjazdu dla 55 osób (osoby niepełnosprawne wraz z opiekunami) do Ogrodów Fauny Polskiej w Bydgoszczy (kwota dotacji – 2000 zł).

7. Wyboru podmiotu, któremu zostanie zlecona realizacja zadania z zakresu pomocy społecznej związanego z prowadzeniem świetlicy dla dzieci w trudnej sytuacji materialnej.

Na realizację zadania złożona została tylko jedna oferta tj. „Nazaret” Świetlica dla Dzieci im. Błogosławionego Ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego w Nowym Mieście Lubawskim. Świetlica jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 6 do16 lat i będzie czynna od poniedziałku do piątku przez 4 godziny dziennie (kwota przyznanej dotacji – 23 000 zł).


8. Wyboru podmiotu, któremu zostanie zlecona realizacja zadania z zakresu pomocy społecznej związanego z prowadzeniem konsultacji i terapii dzieci specjalnej troski oraz ich rodzin w zakresie działań wychowawczo – opiekuńczych.

Komisja konkursowa wybrała ofertę Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski, które będzie prowadziło punkt konsultacyjny dla 24 dzieci niepełnosprawnych w wieku od 3 do 21 lat (kwota dotacji 13 000 zł).

9. Wyboru podmiotu, któremu zostanie zlecona realizacja zadania z zakresu pomocy społecznej związanego z przygotowaniem kandydatów na osoby przysposabiające oraz prowadzenia procedur przysposobienia dzieci.

Na realizację w/w zadania złożona została tylko jedna oferta tj. Katolickiego Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Ostródzie. Podmiot będzie pozyskiwał i przygotowywał kandydatów do pełnienia funkcji rodzin adopcyjnych dla dzieci z terenu powiatu nowomiejskiego, jak również będzie obejmował specjalistyczną pomocą rodziny naturalne będące w sytuacji kryzysowej oraz powstające rodziny adopcyjne i już istniejące (kwota dotacji – 10 000 zł).

10. Przeznaczenia nieruchomości zabudowanej przy ul. Mickiewicza 10 w Nowym Mieście Lubawskim do oddania w użyczenie.


11. Ogłoszenia drugiego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości rolnej niezabudowanej położonej w Czachówkach, ustalenia ceny wywoławczej, wadium oraz powołania komisji przetargowej.

Zarząd ustalił cenę wywoławczą w wysokości 105 000,00 zł oraz wadium w wysokości 10 % w/w ceny wywoławczej.
Ponadto powołał komisję przetargową, w skład której weszli:
1. Przewodniczący komisji – Jan Rochewicz
2. Zastępca przewodniczącego komisji – Alina Banaszewska
3. Członek komisji – Mariola Ławicka
4. Członek komisji – Sebastian Kiński
5. Członek komisji – Krzysztof Grześkiewicz.


12. Zatwierdzenia aneksu nr 2 do arkusza organizacji roku szkolnego 2009/2010 Zespołu Szkół im. C.K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim oraz aneksu nr 4 do arkusza organizacji roku szkolnego 2009/2010 Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Nowym Mieście Lubawskim.

13. Powołania komisji przetargowej w pisemnym przetargu ofertowym nieograniczonym na zbycie środka trwałego stanowiącego majątek powiatu nowomiejskiego.

Zarząd powołał komisje przetargową, w skład której weszli:
1. Przewodniczący – Jan Rochewicz
2. Sekretarz – Alina Banaszewska
3. Członek komisji – Mariola Ławicka
4. Członek komisji – Sebastian Kiński

5. Zaopiniowania projektu Programu Ochrony Środowiska Gminy Kurzętnik na lata 2010-2013.

Zarząd zaopiniował pozytywnie Program Ochrony Środowiska Gminy Kurzętnik na lata 2010-2013

6. Przyjęcia bilansu budżetu powiatu nowomiejskiego za 2009r.

7. Wyrażenia zgody na wybór wykonawcy robót budowlanych związanych z remontem drogi powiatowej Nr 1293N Biskupiec – Łąkorz.

Komisja przetargowa wybrała ofertę Konsorcjum Spółek: POL – DRÓG Toruń Sp. z o.o. – lider oraz POL – DRÓG Piła Sp. z o.o. – partner, która wykonana zadanie za kwotę 1 366 543,24 zł brutto (była to najkorzystniejsza oferta).

8. Ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Remont drogi powiatowej Nr 1293N Biskupiec – Łąkorz”.


II. Przyjęto projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie:
Zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego SP ZOZ w Nowym Mieście Lubawskim.

Zarząd jednogłośnie skierował w/w projekt uchwały pod obrady Rady Powiatu.

Na posiedzeniu w dniu 16 marca 2010 r. :

I. Podjęto uchwały Zarządu Powiatu w sprawie:

1. Przyjęcia rocznego sprawozdania finansowego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci Oddział Miejski w Nowym Mieście Lubawskim.

Zarząd jednogłośnie zaakceptował roczne sprawozdanie finansowe stowarzyszenia, które na podstawie umowy Nr 46/07 z dnia 27.02.2007 r. otrzymało dofinansowanie na działalność Warsztatu Terapii Zajęciowej w Nowym Mieście Lubawskim (kwota dofinansowania 75 624 zł wydatkowana zgodnie z postanowieniami umowy).

2. Przyjęcia sprawozdania Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski, któremu zlecono realizację zadania z zakresu pomocy społecznej.


Zarząd jednogłośnie zaakceptował sprawozdanie w/w stowarzyszenia, realizującego zadanie pn. Prowadzenie Punktu Konsultacyjno-Terapeutycznego dla dzieci specjalnej troski i ich rodzin w zakresie działań wychowawczo-opiekuńczych na podstawie umowy Nr 26/09 z dnia 6 marca 2009r. (kwota dofinansowania 13.000,00 zł wydatkowana zgodnie z postanowieniami umowy).

3. Przystąpienia do projektu pod nazwą „Wiedza i umiejętności – zajęcia pozalekcyjne dla 295 uczniów trzech szkół Powiatu Nowomiejskiego”.

Zarząd wyraził zgodę na przystąpienie do projektu pn. „Wiedza i umiejętności – zajęcia pozalekcyjne dla 295 uczniów trzech szkół Powiatu Nowomiejskiego”. Projekt, o którym mowa powyżej zostanie złożony do Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, który ogłosił konkurs w ramach działania 9.2 „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projektodawcą będzie Powiat Nowomiejski. Okres realizacji projektu będzie trwać od 01.09.2010 r. do 31.08.2011 r. pod warunkiem uzyskania wsparcia finansowego. Całkowita wartość projektu wyniesie 536. 272,50 zł, natomiast wkład własny powiatu wyniesie 68. 374,74 zł /będzie to wkład własny trzech szkół ponadgimnazjalnych/.


4. Uruchomienia od 1 września 2010r. nowego kierunku kształcenia w Zespole Szkół im. C.K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim w zawodzie technik informatyk.

5. Przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu nowomiejskiego za 2009r.

6. Zatwierdzenia Programu Integracji Społecznej i Zawodowej Osób Niepełnosprawnych w Powiecie Nowomiejskim w roku 2010.


II. Przyjęto projekty uchwał Rady Powiatu w sprawie:
1. Ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Nowomiejskiego.

2. Zmiany uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych oraz w placówkach opiekuńczo – wychowawczych prowadzonych przez Powiat Nowomiejski.

3. Ustalenia rodzaju świadczenia przyznawanego w ramach pomocy zdrowotnej oraz warunków i sposobu przyznawania tej pomocy nauczycielom oświatowych jednostek organizacyjnych Powiatu Nowomiejskiego.

4. Udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Nowomiejskiego.
5. Zmian w budżecie powiatu na rok 2010.

6. Zatwierdzenia projektu systemowego „Od wsparcia do samodzielności”.

Zarząd jednogłośnie skierował w/w projekty uchwał pod obrady Rady Powiatu.


III. Ponadto Zarząd:

1. Zapoznał się z informacją dotyczącą przyjęcia osoby do Domu Pomocy Społecznej w Grodzicznie.

2. Zapoznał się ze sprawozdaniem z działalności wspierająco -rehabilitacyjnej Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Mieście Lubawskim za rok 2009.

3. Zapoznał się ze szczegółowym planem budowy boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół im. C.K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim.

4. Wyraził zgodę na sprzedaż samochodu osobowego marki Volkswagen Transporter 1.9 TDI będącego w użyczeniu w Powiatowym Środowiskowym Domu Samopomocy w Nowym Mieście Lubawskim.
« powrót do poprzedniej strony