ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: 117/623/2009Drukuj informacjęAkt prawny: 117/623/2009

Szczegóły informacji

117/623/2009

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: 117/2009

Kadencja: III kadencja

Data wejścia w życie: 2009-12-21

Data podjęcia/podpisania: 2009-12-21

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2009-12-21

Tytuł aktu:

w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim

Na podstawie:

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 ze zm.), Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:

Treść:

§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Traci moc uchwała nr 79/398/2008 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim
z dnia 20 października 2008 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
do uchwały nr 117/623/2009
Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim
z dnia 21 grudnia 2009 r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
W NOWYM MIEŚCIE LUBAWSKIM

ROZDZIAŁ I
Przepisy ogólne
§ 1.
Regulamin Organizacyjny określa organizację i zasady działania Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Nowomiejskiego;
2) Starostwie – należy przez to rozumieć Starostwo Nowomiejskie;
3) Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim;
4) Zastępcy Dyrektora - należy przez to rozumieć Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim;
5) MPiPS - należy przez to rozumieć Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej;
6) WUP - należy przez to rozumieć Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie;
7) PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lubawskim;
8) Komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć Centrum Aktywizacji Zawodowej, dział, lub samodzielne stanowisko pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Nowym Mieście Lubawskim;
9) PFRON – należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
10) EFS – należy przez to rozumieć Europejski Fundusz Społeczny;
11) UE – należy przez to rozumieć Unię Europejską;
12) EURES – należy przez to rozumieć europejskie służby zatrudnienia;

§ 3.
1. Siedzibą PUP jest Nowe Miasto Lubawskie budynek przy ul. Grunwaldzkiej 3.
2. Do zakresu właściwości terytorialnej PUP należą:
 Miasto Nowe Miasto Lubawskie,
 Gmina Nowe Miasto Lubawskie,
 Gmina Grodziczno,
 Gmina Kurzętnik,
 Gmina Biskupiec.
3. W miejscowości Biskupiec znajduje się punkt potwierdzenia gotowości do pracy dla bezrobotnych zamieszkujących na obszarze gminy Biskupiec i w terminach ustalonych w porozumieniu z Wójtem Gminy.
§ 4.
1. Do zakresu działania PUP należy w szczególności wykonywanie zadań własnych i odpowiednio samorządu powiatu oraz Starosty wynikających z:
- Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Mieście Lubawskim.
- ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zmianami),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, ze zmianami),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, ze zmianami),
- ustawy z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585),
- ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035),
- ustawy z dnia 19 czerwca 2009 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę (Dz. U. Nr 115, poz. 964),
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, ze zmianami)
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 ze zmianami),
- ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. z zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. Nr 122, poz. 1143 ze zmianami),
- ustawy z dnia z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych (Dz. U. Nr 94, poz. 651 ze zmianami),
- ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, ze zmianami),
- innych ustaw,
- przepisów wykonawczych do wymienionych ustaw.

2. Podstawowe zasady gospodarki finansowej PUP określają między innymi:
- ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami), a od 01 stycznia 2010 r. ustawa z dnia z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240);
- ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ze zmianami);
- ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, ze zmianami);
- przepisy związane z gospodarowaniem funduszami celowymi: tj. Funduszem Pracy i Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- przepisy związane z gospodarowaniem funduszami UE, między innymi projektami współfinansowanymi z EFS.
3. Status prawny pracowników PUP określa ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458) i przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie, określające zasady wynagradzania i wymagania kwalifikacyjne pracowników samorządowych.
§ 5.
Przy realizacji zadań PUP współdziała z organami administracji rządowej, organami samorządów terytorialnych, z radami zatrudnienia, organizacjami pracodawców, poszczególnymi pracodawcami, związkami zawodowymi, zarządami funduszy celowych, organizacjami osób bezrobotnych, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi w sprawach promocji zatrudnienia i łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy.

ROZDZIAŁ II
Organizacja Powiatowego Urzędu Pracy
§ 6.
1. Całokształtem działalności PUP kieruje - zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa - Dyrektor i ponosi za nią pełną odpowiedzialność przed Starostą.
2. Dyrektora powołuje i odwołuje Starosta.
3. Zastępcę Dyrektora powołuje i odwołuje Dyrektor.
4. Dyrektor w stosunku do pracowników PUP jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
5. Dyrektor kieruje działalnością PUP przy pomocy Zastępcy Dyrektora i kierowników działów.
6. Podczas nieobecności Dyrektora kierownictwo sprawuje Zastępca Dyrektora. Zakres zastępstwa obejmuje wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora.

§ 7.
1. W PUP są tworzone komórki organizacyjne określone w §10 ust. 1 niniejszego regulaminu.
2. W celu realizacji określonych zadań w PUP, Dyrektor może powołać zespoły i komisje zadaniowe.
3. Kierownicy działów określają ich strukturę wewnętrzną oraz zakres działania i przedstawiają Dyrektorowi do zatwierdzenia.
4. Kierownicy działów mają prawo łączyć zadania – przewidziane w schemacie dla wielu stanowisk - w jednym.
§ 8.
1. Dział jest podstawową komórką organizacyjną zajmującą się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
2. Działem kieruje kierownik działu.
§ 9.
Wewnętrzna organizacja każdego działu obejmuje:
 zakres działania określony w regulaminie organizacyjnym,
 wykaz stanowisk służbowych,
 zakresy zadań pracowników.

ROZDZIAŁ III
Struktura organizacyjna Powiatowego Urzędu Pracy
§ 10.
1. W PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne i nadaje się oznaczenie:
 Centrum Aktywizacji Zawodowej – CAZ
 Dział Instrumentów Rynku Pracy – RP,
 Dział Finansowo – Księgowy – FK,
 Dział Organizacyjno – Administracyjny – OA,
 Dział Ewidencji, Świadczeń i Informacji – EI,
 Samodzielne stanowisko ds. Obsługi Prawnej; Radca Prawny – OP
2. Dyrektorowi podlegają następujące piony funkcjonalne Urzędu:
1) Pion działań wspomagających który tworzą:
 Dział Finansowo Księgowy,
 Dział Organizacyjno Administracyjny,
 Samodzielne stanowisko ds. Obsługi Prawnej; Radca Prawny
3. Zastępcy Dyrektora podlegają następujące piony funkcjonalne Urzędu:
1) Pion działań aktywizujących który tworzą:
 Centrum Aktywizacji Zawodowej
 Dział Instrumentów Rynku Pracy,
2) Pion działań informacyjno – ewidencyjnych:
 Dział Ewidencji, Świadczeń, i Informacji.
4. Główny Księgowy kieruje Działem Finansowo Księgowym, a zakres jego działania określają odrębne przepisy.
5. Szczegółowy zakres działania działów PUP określa Rozdział V niniejszego regulaminu.
6. Szczegółową strukturę organizacyjną PUP z podziałem na stanowiska pracy określa schemat będący załącznikiem Nr 1 do Regulaminu.
§ 11.
1. Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
- podejmowanie i realizacja działań w zakresie promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy,
- promocja usług PUP,
- realizacja zadań samorządu powiatu w zakresie polityki rynku pracy wynikających z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zmianami), w zakresie udzielonego przez Starostę upoważnienia,
- realizacja zadań Starosty z zakresu rehabilitacji zawodowej zapisanych w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92, ze zmianami), w zakresie udzielonego przez Starostę upoważnienia
- realizacja zadań Starosty wynikających z ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035),
- realizacja zadań Starosty wynikających z ustawy z dnia 19 czerwca 2009 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę (Dz. U. Nr 115, poz. 964),
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie udzielonego przez Starostę upoważnienia,
- planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy PUP i podległych działów,
- planowanie i dysponowanie środkami budżetowymi,
- planowanie i dysponowanie środkami funduszy celowych,
- pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych, w tym EFS w systemie konkursów,
- zatrudnianie i zwalnianie pracowników PUP,
- wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych dotyczących funkcjonowania PUP,
- samoocena PUP.
2. Do kompetencji Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
- zastępstwo Dyrektora w czasie jego nieobecności w zakresie wszystkich zadań i kompetencji,
- kierowanie pracą pionu działań aktywizujących – Centrum Aktywizacji Zawodowej i Działu Instrumentów Rynku Pracy,
- bezpośredniego nadzoru i odpowiedzialności za pracę pionu działań informacyjno ewidencyjnych – Działu Ewidencji Świadczeń i Informacji,
- planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacji podległych komórek organizacyjnych,
- koordynowanie, nadzorowanie realizacji zadań w zakresie wyznaczonym przez Dyrektora,
- promocja usług PUP,
- wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z działania podległych komórek organizacyjnych w oparciu o upoważnienie Starosty,
- udzielanie pomocy pracownikom podległych komórek organizacyjnych w opracowywaniu procedur administracyjnych i wytycznych w realizacji zadań stałych,
- dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności 09 umożliwienie pracownikom uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia,
- wykonywanie kontroli pracy podległych komórek organizacyjnych z punktu widzenia merytorycznego i formalnego zgodnie z regulaminem kontroli wewnętrznej PUP,
- powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności.


ROZDZIAŁ IV
Zadania, obowiązki i uprawnienia kierowników działów
§ 12.
Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników działów należy:
1) koordynowanie i nadzorowanie pracy działu jak również bieżąca współpraca z WUP i MPiPS oraz Starostwem;
2) wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty;
3) udostępnianie informacji publicznych dotyczących kierowanego działu w Biuletynie Informacji Publicznej,
4) nadzorowanie zadań związanych z ochroną danych osobowych i bezpieczeństwem informacji.
5) dbałość o pozostające w dyspozycji działu wyposażenie techniczne (sprzęt informatyczny, meble, itp.), ustalanie potrzeb w zakresie wyposażenia materiałowo – technicznego zabezpieczającego wykonanie zadań działu, wnioskowanie do Dyrektora o dokonanie niezbędnych zakupów;
6) szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami działu, zakresem współpracy z innymi działami oraz ustaleniami kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych;
7) dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwienie pracownikom kierowanej działu uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia;
8) udzielanie pomocy pracownikom podległego działu w opracowywaniu procedur realizacji zadań stałych;
9) wykonywanie kontroli wewnętrznej działu z punktu widzenia merytorycznego i formalnego, której szczegółowe zasady określa regulamin kontroli wewnętrznej PUP;
10) dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników, a w szczególności nowo przyjętych;
11) opiniowanie doboru obsady osobowej podległego działu, wnioskowanie w przedmiocie wysokości wynagrodzenia, nagród i kar dla podległych pracowników;
12) podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed podaniem do podpisu Dyrektorowi lub Zastępcy Dyrektora;
13) ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników;
14) powierzanie podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem działania;
15) wyznaczanie zastępstwa pracownika w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności z innych przyczyn;
16) w związku z przydzielonymi zadaniami kierownicy działów mają prawo żądać od kierownictwa PUP i od kierowników innych działów materiałów, informacji i opinii niezbędnych do wykonywania tych zadań;
17) przekazywanie na piśmie aktualnych informacji publicznych dotyczących podległej komórki organizacyjnej;
§ 13.
1. Postanowienia § 12 mają zastosowanie również w odniesieniu do Głównego Księgowego, który kieruje pracą Działu Finansowo - Księgowego.
2. W zakresie realizacji zadań merytorycznych Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
3. Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego określają odrębne przepisy.


ROZDZIAŁ V
Zakres zadań działów Powiatowego Urzędu Pracy.
§ 14.
Do zakresu zadań podstawowych Centrum Aktywizacji Zawodowej w szczególności należy:
1) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informację zawodową oraz pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy;
2) udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe i informację zawodową;
3) inicjowanie i wspieranie metodyczne tworzenia klubów pracy działających w innych niż powiatowy urząd pracy instytucjach i organizacjach;
4) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i szkoleniach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów;
5) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami UE i innymi w których to prawo obowiązuje, w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES, w tym świadczenie usług EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządem województwa, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;
6) realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;
7) badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca;
8) współdziałanie ze stanowiskiem ds. statystyki w dziale organizacyjnym w zakresie pozyskiwania niezbędnych informacji statystycznych o rynku pracy;
9) opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania;
§ 15.
Do zakresu zadań podstawowych Działu Instrumentów Rynku Pracy w szczególności należy:
1) opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach;
2) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
3) realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;
4) inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych;
5) opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia;
6) inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
7) współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
8) inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy do których należą:
a) finansowanie kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenia lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego poza miejscem stałego zamieszkania w związku ze skierowaniem przez powiatowy urząd pracy;
b) finansowanie kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe w miejscu pracy lub szkolenie poza miejscem stałego zamieszkania, w przypadku skierowania przez powiatowy urząd pracy;
c) dofinansowanie wyposażenia miejsca pracy, podjęcia działalności gospodarczej, kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa;
d) refundowanie kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego;
e) zwrot pracodawcy części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych do zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych;
f) kierowanie bezrobotnych do odbycia stażu;
g) zwrot organizatorowi robót publicznych który zatrudnił skierowanych bezrobotnych części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne;
9) wydawanie decyzji o:
a) obowiązku zwrotu kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
b) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości należności z tytułu zwrotu refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego albo przyznanych jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej;
10) opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie:
a) rehabilitacji zawodowej i zatrudniania,
b) przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
11) współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
12) pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, ich szkolenie oraz przekwalifikowanie;
13) przyznawanie osobom niepełnosprawnym zarejestrowanym w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej;
14) dokonywanie uprawnionym pracodawcom zwrotu wynikających z zatrudnienia osób niepełnosprawnych kosztów:
a) poniesionych w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy dla tych osób, stosownie do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności,
b) adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych,
c) adaptacji lub nabycia urządzeń ułatwiających osobie niepełnosprawnej funkcjonowanie w zakładzie pracy,
d) rozpoznania przez służby medycyny pracy potrzeb, o których powyżej
15) dokonywanie uprawnionemu pracodawcy który zatrudnia pracownika niepełnosprawnego zwrotu, miesięcznych kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy w zakresie czynności ułatwiających komunikowanie się z otoczeniem, a także czynności niemożliwych lub trudnych do samodzielnego wykonania przez pracownika niepełnosprawnego na stanowisku pracy.
16) dokonywanie uprawnionemu pracodawcy który zatrudni osobę niepełnosprawną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostającą w zatrudnieniu zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy
17) dokonywanie uprawnionemu pracodawcy, który zatrudni przez okres co najmniej 12 miesięcy osobę niepełnosprawną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostającą w zatrudnieniu, zwrotu 60 % jej wynagrodzenia przed opodatkowaniem podatkiem dochodowym oraz obowiązkowych składek na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia - za okres jednego roku od dnia jej zatrudnienia.
18) zlecanie zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych fundacjom oraz organizacjom pozarządowym.
19) kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej, do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo-rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej,
20) współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów,
21) doradztwo organizacyjno-prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne,
22) współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych.
23) realizacja zatrudnienia wspieranego którym mowa w ustawie o zatrudnieniu socjalnym dla uczestników centrum albo klubu integracji społecznej

§ 16.
Do zakresu zadań podstawowych Działu Ewidencji, Świadczeń i Informacji w szczególności należy:
1) gromadzenie informacji dotyczących zadań i usług PUP;
2) udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów itp., udzielanie wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy;
3) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;
4) przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
5) wydawanie decyzji o:
a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy
6) realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw UE i innych w których to prawo obowiązuje w zakresie świadczeń dla bezrobotnych;
7) windykacja nienależnie pobranych świadczeń z Funduszu Pracy;
8) egzekwowanie należności z nakazów komorniczych i sądowych dotyczących Funduszu Pracy;
9) archiwizowanie akt osobowych dotyczących bezrobotnych i innych osób zarejestrowanych w PUP;
10) wykonywanie zadań związanych z realizacją przepisów o ubezpieczeniu społecznym i zdrowotnym;
11) realizacja zadań z zakresu pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę.
§ 17.
Do zakresu zadań podstawowych Działu Finansowo Księgowego w szczególności należy:
1) planowanie środków budżetowych;
2) planowanie środków z funduszy celowych i z innych źródeł;
3) kontrola dyscypliny budżetowej;
4) kontrola dyscypliny wydatków z funduszy celowych i z innych źródeł;
5) rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z funduszy celowych i z innych źródeł;
6) rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
7) obsługa kasowa funduszy celowych i z innych źródeł.
§ 18.
Do zakresu zadań podstawowych Działu Organizacyjno Administracyjnego w szczególności należy:
1) opracowywanie projektów regulaminów i innych aktów wewnętrznych dotyczących organizacji pracy PUP oraz projektów zmian tych aktów;
2) projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w PUP;
3) opracowywanie projektów planów pracy;
4) obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora;
5) obsługa kancelaryjna PUP;
6) gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora;
7) planowanie i realizacja kontroli wewnętrznej;
8) rozpatrywanie oraz analiza skarg i wniosków;
9) prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP;
10) kontrola dyscypliny pracy;
11) prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników;
12) organizowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy
13) organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;
14) prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniem i awansowaniem pracowników;
15) opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej oraz analiz
i informacji w zakresie spraw pracowniczych;
16) gospodarowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych;
17) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i wykorzystaniem sprzętu komputerowego;
18) nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania informatycznego;
19) administrowanie siecią komputerową i bazą danych PUP;
20) tworzenie bazy danych statystycznych oraz sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu rynku pracy;
21) prowadzenie składnicy akt;
22) prowadzenie spraw związanych z realizacją remontów obiektów PUP;
23) prowadzenie księgi inwentarzowej majątku PUP;
24) zakup środków techniczno – biurowych niezbędnych do funkcjonowania PUP;
25) ochrona obiektu oraz utrzymanie czystości pomieszczeń PUP;
26) gospodarowanie środkami transportu, małą poligrafią oraz środkami łączności;
27) obsługa administracyjna Powiatowej Rady Zatrudnienia;
28) współdziałanie z Działem Finansowo Księgowym w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego;
29) prowadzenie spraw związanych z obrona cywilną


§ 19.
Do zakresu zadań podstawowych Stanowiska ds. Obsługi Prawnej – Radcy Prawnego należy wykonywanie zadań określonych w ustawie z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 123, ze zmianami), a w szczególności:
1) prowadzenie spraw w imieniu Dyrektora przed organami wymiaru
sprawiedliwości;
2) obsługa prawna PUP.

ROZDZIAŁ VI
Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych,
decyzji i aktów normatywnych.
§ 20.
1. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych PUP podpisują:
- Dyrektor lub Zastępca Dyrektora jako dysponenci,
- Główny Księgowy.
2. Szczegółowy zakres upoważnień do podpisywania dokumentów finansowo – księgowych pod względem merytorycznym oraz formalno – rachunkowym ustala w odpowiednim zarządzeniu Dyrektor, dołączając złożone wzory podpisów osób upoważnionych.
3. Szczegółowe zasady kontroli i obiegu dokumentów w PUP reguluje, opracowana w oparciu o obowiązujące przepisy, Instrukcja obiegu i kontroli dokumentów.
§ 21.
1. Decyzje administracyjne oraz inne dokumenty zastrzeżone do właściwości rzeczowej i miejscowej organu zatrudnienia podpisują osoby pisemnie upoważnione przez Starostę, zgodnie z zakresem udzielonego upoważnienia.
2. Akty normatywne dotyczące organizacji pracy PUP, dokumenty w sprawach
pracowniczych oraz wszelkiego rodzaju korespondencję podpisuje Dyrektor lub osoba pisemnie upoważniona, zgodnie z zakresem upoważnienia.
3. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i oznaczania pism i dokumentów określa obowiązująca w PUP Instrukcja Kancelaryjna.

ROZDZIAŁ VII
Organizacja pracy Powiatowego Urzędu Pracy.
§ 22.
1. Czas pracy pracowników PUP nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo
i 8 godzin dziennie.
2. Ustala się następujący tygodniowy rozkład czasu pracy pracowników PUP:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godz. 7:15 – 15:15,
wtorek w godz. 8:00 – 16:00.
3. Soboty są dniami wolnymi od pracy.
4. Ustala się czas przyjęć interesantów od godz. 8:00 do 14:00.
5. Dyrektor lub Zastępca Dyrektora przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek od godz. 10:00 do 16:00.
6. Dyrektor może w przypadkach indywidualnych, na wniosek pracownika wyrazić zgodę na inny czas pracy z 8 godzinnego dnia pracy i 40 godzinnego tygodnia pracy.
7. Dyrektor może w uzasadnionych przypadkach ustalić inny niż wymieniony w ust. 1 i 2 czas pracy PUP z zachowaniem 8 godzinnego dnia pracy i 40 godzinnego tygodnia pracy.

ROZDZIAŁ VIII
Postanowienia końcowe.
§ 23.
Spory kompetencyjne pomiędzy działami PUP rozstrzyga Dyrektor.
§ 24.
Dokonywanie wszelkich zmian w Regulaminie wymaga zatwierdzenia przez Zarząd Powiatu.
§ 25.
Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia przez Zarząd Powiatu.
 
« powrót do poprzedniej strony