ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: 3/13/2018Drukuj informacjęAkt prawny: 3/13/2018

Szczegóły informacji

3/13/2018

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: III/2018

Kadencja: VI kadencja

Data wejścia w życie: 2018-12-20

Data podjęcia/podpisania: 2018-12-20

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2018-12-20

Tytuł aktu:

w sprawie regulaminu realizacji wydatków o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 1986)

Na podstawie:

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 995 ze zm.), w związku z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) oraz art. 44 ust. 3 i art. 54 ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j.t.  Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.), Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:

Treść:

§1.1. Wydatki, których wartość szacunkowa nie przekracza w danym roku budżetowym równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zwanej dalej ustawą pzp, nie podlegają trybom postępowania określonym w tejże ustawie.
 
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1, powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad  uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów w sposób określony w dalszej treści niniejszej uchwały stanowiącej regulamin dokonywania wydatków o wartości nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp. 
 
3. Średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczenia wartości wydatków, określa się zgodnie z postanowieniami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy pzp.
 
4. Podstawą ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy robót budowlanych, dostaw i usług, bez doliczania podatku od towarów i usług (kwota netto), ustalone przez dokonującego wydatku.
 
5. Wartość szacunkową wydatków ustala się odpowiednio zgodnie z postanowieniami art. 32-34 oraz  art. 35 ust. 1 i 2 ustawy pzp.
 
6. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wartość szacunkową wydatku ustala pracownik właściwej komórki organizacyjnej z uwzględnieniem postanowień § 2  niniejszego regulaminu.
 
7. Przed ustaleniem wartości szacunkowej wydatku upoważniony pracownik wnioskodawcy ma obowiązek ustalić z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych czy tożsame zamówienie nie jest realizowane w drodze innej umowy o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy pzp.
 
§ 2. 1. Podstawę do dokonywania wydatków określonego rodzaju stanowi plan finansowy Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim uchwalony na dany rok budżetowy, aktualny w dniu ustalania wartości szacunkowej danego rodzaju wydatku.
 
2. Plany rzeczowo-finansowe wydatków na dostawy, usługi i roboty budowlane na przyszły rok budżetowy (opracowane przez kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych pracowników) należy przedłożyć w terminie składania wniosków do projektu budżetu do Skarbnika Powiatu, a także upoważnionemu pracownikowi w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych, w celu ustalenia łącznej wartości wydatków dla wszystkich wydziałów Starostwa udzielanych w trybach ustawy pzp w oparciu o załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
 
3. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 2, należy dokonać sumowania tych wydatków finansowych z kilku działów i rozdziałów klasyfikacji  budżetowej oraz różnych funduszy celowych i innych źródeł, które realizują komórki organizacyjne oraz samodzielni pracownicy.
Na podstawie złożonych planów rzeczowo - finansowych zbiorcze zestawienie przygotowuje upoważnionym pracownik w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych.
 
4. Wartość szacunkową wydatków finansowanych w sposób określony w ust. 3 ustala się z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych.
 
5. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 1, należy w sposób szczególny przestrzegać przepisów ustawy pzp dotyczących zakazu dzielenia zamówienia oraz zaniżania jego wartości  w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy pzp.
 
6. Jeżeli w trakcie roku budżetowego, po zsumowaniu wydatków określonego rodzaju, nastąpi zmiana planu finansowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim powodująca zwiększenie środków finansowych na tego rodzaju wydatki, podstawą do ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest wysokość kwoty, o którą dokonano zwiększenia w planie finansowym wydatków danego rodzaju.
 
§ 3. 1. W przypadku udzielania zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane realizowanych w ramach projektów dofinansowanych  ze  środków  Unii  Europejskiej,  obowiązuje stosowanie „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” ogłoszonych przez Ministerstwo Rozwoju, obowiązujących na dzień wszczęcia procedury.
 2. Pracownicy odpowiedzialni za realizację dofinansowanego projektu, łącznie z pracownikiem odpowiedzialnym za zamówienia publiczne, przeprowadzają procedurę wyłonienia Wykonawcy dostaw, usług lub robót budowlanych zgodnie z wytycznymi określonymi w ust. 1. 
 
§ 4. 1 .W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju w danym roku budżetowym, finansowanych z budżetu powiatu, komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik przeprowadza procedurę realizacji danego wydatku w oparciu o następujące zasady:
 
1) uzyskuje opinię upoważnionego pracownika w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych czy wydatki tego samego rodzaju nie przekraczają w ramach wewnętrznych struktur organizacyjnych Starostwa Powiatowego wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 ust. 8 ustawy pzp, obliczonej zgodnie z § 1 ust. 3 i 5 niniejszego regulaminu, 
 
2) postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości nieprzekraczającej 4000 euro przeprowadza komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik, a wydatek musi być dokonany zgodnie z zasadami określonymi w art. 44 ust.3 ustawy o finansach publicznych, a po dokonaniu zakupu składa się na fakturze oświadczenie zgodne z § 1 ust. 2 niniejszego regulaminu,
 
3) postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości powyżej 4000 euro i nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp, na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania według formularza stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały, przeprowadza wyznaczony pracownik Wydziału Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych poprzez rozeznanie rynku w formie zaproszenia wykonawców  do składania ofert cenowych skierowanego do co najmniej 2 wykonawców realizujących w ramach prowadzonej przez siebie działalności dostawy, usługi lub roboty budowlane:
a) zaproszenia kieruje się do oferentów w jednej  z form : pisemnej , elektronicznej, faxem lub poprzez publikację na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) w przypadku, gdy w postępowaniu wpłynie tylko jedna oferta, zasadę konkurencyjności uważa się za spełnioną,
c) dopuszcza się możliwość negocjacji złożonych ofert cenowych,
d) na podstawie złożonych ofert cenowych lub z negocjacji pracownik prowadzący postępowanie sporządza pisemny protokół według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,
e) Zamawiający może zamknąć postępowanie bez dokonania wyboru i podania przyczyn.
 
4)  Dopuszcza się możliwość odstąpienia od stosowania zasad  określonych w niniejszym  regulaminie i dokonania wydatku po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą z uwagi na:
a) brak ofert po upływie terminu do składania ofert cenowych,
b) specyfikę przedmiotu zamówienia,
c) konieczność udzielenia zamówienia w wyniku awarii lub  okoliczności nieprzewidywalnych,
d) krótki termin realizacji zamówienia, 
e) ograniczoną liczbę wykonawców.
Kierownik jednostki udziela zgody na odstąpienie od stosowania zasad po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem wnioskodawcy  o odstąpieniu.
 
2. Postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości powyżej 4000 euro i nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp  zakończone są zawarciem umowy.
Projekt umowy, który stanowi załącznik do zaproszenia do składania ofert, musi uzyskać akceptację Radcy prawnego pod względem formalno-prawnym oraz Skarbnika powiatu pod względem zabezpieczonych środków finansowych w budżecie powiatu. Każda umowa winna być zabezpieczona klauzulą kar umownych oraz klauzulą o rękojmi na okres określony przepisami kodeksu cywilnego.
 
3. Protokół, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 ppkt d niniejszego regulaminu, po podpisaniu i zatwierdzeniu, powinien znajdować się w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych.  Upoważniony pracownik w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych zamieszcza na fakturach pieczątkę o treści: „Zakup dokonany zgodnie z Uchwałą nr …./…../…… Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia…………….. r.".
 
§ 5. W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo, których wartość nie przekracza w roku budżetowym kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp, stosuje się odpowiednio przepisy § 4 niniejszego regulaminu.
 
§ 6. 1.  Wydatki na dostawy, usługi i roboty budowlane dokonane w minionym roku budżetowym (opracowane przez kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych pracowników) należy przedłożyć w terminie do 20 lutego następnego roku upoważnionemu pracownikowi w Wydziale Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych, w celu ustalenia łącznej wartości  udzielonych wydatków przez  wszystkie komórki organizacyjne Starostwa w oparciu o załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
2. Za prowadzenie rejestru wydatków finansowanych ze środków publicznych odpowiada wyznaczony pracownik Wydziału Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych.
 
§ 7. Traci moc uchwała Nr 108/550/2017 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 22 czerwca 2017 r.
 
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.
 
§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Uzasadnienie:
Podjęcie uchwały ma na celu dostosowanie jej zapisów do zaktualizowanych przepisów obowiązujących w tym zakresie.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony