Rejestr zmian
Szczegóły informacji
83/403/2016
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: 83/2016
Kadencja: V kadencja
Data wejścia w życie: 2016-12-08
Data podjęcia/podpisania: 2016-12-08
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2016-12-08
Tytuł aktu:
w sprawie zmian w Uchwale Nr 62/293/2016 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim w sprawie ustalenia zasad postępowania obowiązujących przy scentralizowaniu rozliczeń podatku VAT w Powiecie Nowomiejskim i jego jednostkach budżetowych, ze zmianami
Na podstawie:
Na podstawie art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.2016.814 z zm.) oraz w związku wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 29 września 2015 r. (C-276/14), a także w związku z uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 października 2015 r. (Sygn. IFPS 4/15) uchwala się, co następujące:
Treść:
§ 1. W § 1 ust.1 w aneksie nr 1 do załącznika nr 1 „ Wyróżnik do wystawianych faktur przez jednostki budżetowe Powiatu Nowomiejskiego” uchyla się pkt 10 o treści; „Nr faktury/miesiąc/rok/PUP Powiatowy Urząd Pracy ul. Grunwaldzka 3 13-300 Nowe Miasto Lubawskie”
2. W § 1 ust. 2 w załączniku nr 2 „ Wykaz adresów jednostek budżetowych Powiatu Nowomiejskiego oraz używany skrót jednostki” uchyla się pkt II.5 o treści:
„Powiatowy Urząd Pracy (PUP) ul. Grunwaldzka 3 13-300 Nowe Miasto Lubawskie”.
2. W § 1 ust. 2 w załączniku nr 2 „ Wykaz adresów jednostek budżetowych Powiatu Nowomiejskiego oraz używany skrót jednostki” uchyla się pkt II.5 o treści:
„Powiatowy Urząd Pracy (PUP) ul. Grunwaldzka 3 13-300 Nowe Miasto Lubawskie”.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uzasadnienie do Uchwały Nr 83/403/2016
Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim
z dnia 8 grudnia 2016r.
Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim
z dnia 8 grudnia 2016r.
W uchwale Nr 75/365/2016 Zarządu Powiatu z dnia 27 października 2016r.zmieniającej Uchwałę Nr 62/293/2016 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 16 czerwca 2016r. w sprawie ustalenia zasad postępowania obowiązujących przy scentralizowaniu rozliczeń podatku VAT w Powiecie Nowomiejskim i jego jednostkach budżetowych wyszczególniono, że centralizacja vat nie dotyczyły takich jednostek jak: Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej oraz
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, ponieważ organy służb, inspekcji i straży pomimo ich zespolenia w jedną powiatową administrację zespoloną ze starostwem, pozostają nadal organami administracji rządowej, a wykonując zadania powiatu czynią to we własnym imieniu ( ich status prawny regulują odrębne ustawy), zachowują tym samym samodzielność i niezależność.
Ponadto w Broszurze Informacyjnej z dnia 24 listopada 2016r. wydanej przez Ministerstwo Finansów jednoznacznie określono, że „…centralizacji rozliczeń nie podlegają-inne jednostki budżetowe (w tym również państwowe), których obowiązek utworzenia wynika z mocy prawa (obsługujące m. innymi organy administracji zespolonej), np. Powiatowy Urząd Pracy, Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Komendy Państwowej Straży Pożarnej…”
Biorąc pod uwagę powyższe, kierownicy jednostek takich jak: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Powiatowy Urząd Pracy nie będą podlegały centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT.
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, ponieważ organy służb, inspekcji i straży pomimo ich zespolenia w jedną powiatową administrację zespoloną ze starostwem, pozostają nadal organami administracji rządowej, a wykonując zadania powiatu czynią to we własnym imieniu ( ich status prawny regulują odrębne ustawy), zachowują tym samym samodzielność i niezależność.
Ponadto w Broszurze Informacyjnej z dnia 24 listopada 2016r. wydanej przez Ministerstwo Finansów jednoznacznie określono, że „…centralizacji rozliczeń nie podlegają-inne jednostki budżetowe (w tym również państwowe), których obowiązek utworzenia wynika z mocy prawa (obsługujące m. innymi organy administracji zespolonej), np. Powiatowy Urząd Pracy, Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Komendy Państwowej Straży Pożarnej…”
Biorąc pod uwagę powyższe, kierownicy jednostek takich jak: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Powiatowy Urząd Pracy nie będą podlegały centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT.
1.Wyjaśnienie Ministerstwa Finansów Departament Podatku od Towarów i Usług, pismo nr PT10.8102.7.2016.WLI.379E z dnia 06 września 2016r.,
2. Broszura Informacyjna z dnia 24 listopada 2016r. wydana przez Ministerstwo Finansów
2. Broszura Informacyjna z dnia 24 listopada 2016r. wydana przez Ministerstwo Finansów