Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów - 09.03.2018Drukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów - 09.03.2018Szczegóły informacji
Zezwolenie na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów - 09.03.2018
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Środowiska i Rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2018-03-10 12:37:47
Termin załatwienia
1 miesiąc – w przypadku kompletnego wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Osoba kontaktowa
Dominika Witkowska
Miejsce załatwienia
Wydział Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, pokój nr 17.
Telefon kontaktowy
56 47 24 218; fax 56 47 24 222
Adres e-mail
srod@powiat-nowomiejski.pl
Miejsce odbioru
Wydział Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, pokój nr 17.
Wymagane Dokumenty
- wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów, przygotowany zgodnie z art. 42 ust. 1 (zbieranie) i/lub ust. 2 (przetwarzanie) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu,
- decyzja środowiskowa, o której mowa w art. 71 i art. 72 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – jeżeli jest wymagana,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Dodatkowe dokumenty:
- kserokopia dokumentu potwierdzającego lub oświadczenie podpisane przez osobę uprawnioną, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do terenu, na którym magazynuje odpady (umowa najmu, dzierżawy, akt własności),
- kserokopia lub wydruk dokumentu potwierdzającego, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym – wydruk z systemu Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), wypis z Krajowego Rejestru Spółek (KRS),
Czas realizacji
1 miesiąc – w przypadku kompletnego wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty
Opłata skarbowa wynosi 616 zł, płatna z chwilą złożenia wniosku w kasie Urzędu Miejskiego w Nowym Mieście Lubawskim lub na konto bankowe Urzędu Miejskiego w Nowym Mieście Lubawskim: PKO BP S.A. O/Nowe Miasto Lubawskie 60 1020 3583 0000 3202 0011 3100 z dopiskiem: „opłata za wydanie zezwolenia na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów”.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
Uwagi
- Zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach stają się odpowiednio zezwoleniami na zbieranie odpadów i zezwoleniami na przetwarzanie odpadów, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
- Zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż przez trzy lata od dnia wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów,
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.