Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ogłoszono dnia: 2010-01-21 12:58:04
Termin załatwienia
Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy niezwłocznie po otrzymaniu wniosku, nie później niż w terminie do 14-go dnia od daty wpłynięcia wniosku. Całkowite załatwienie sprawy uzależnione jest od złożoności problemu, terminów oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy, opinię rzeczoznawcy bądź stanowisko innych organów lub instytucji.
Osoba kontaktowa
Małgorzata Jeda
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 14 (I piętro)
środa - godz. 11.15 - 15.15
czwartek - piątek - 7.15 - 15.15
środa - godz. 11.15 - 15.15
czwartek - piątek - 7.15 - 15.15
Telefon kontaktowy
56 472 42 25
Adres e-mail
rzecznik-konsumenta@powiat-nowomiejski.pl
Sposób załatwienia
Całkowite załatwienie sprawy uzależnione jest od oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy, ewentualną opinię rzeczoznawcy. W przypadku, gdy wystąpienie Rzecznika nie powoduje zmiany stanowiska przedsiębiorcy, na wniosek konsumenta kontynuowane jest postępowanie cywilne przed sądem powszechnym.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 14
Wymagane Dokumenty
Pisemny wniosek (stanowiący załącznik) zawierający:
1. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy.
2. Określenie roszczenia bądź tematyki potrzeb.
3. Uzasadnienie swojego stanowiska w sprawie (np. dlaczego konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji ).
4. Inne okoliczności mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy.
Ponadto do wniosku należy dołączyć w formie kopii:
1. Dokument zakupu ( paragon, faktura ).
2. Protokół reklamacyjny (o ile go złożono).
3. Ewentualną odpowiedź przedsiębiorcy z opinią rzeczoznawcy.
4. Gwarancję ( jeżeli roszczenie wynikało z odpowiedzialności gwaranta ).
5. Wszelką korespondencję w sprawie.
1. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy.
2. Określenie roszczenia bądź tematyki potrzeb.
3. Uzasadnienie swojego stanowiska w sprawie (np. dlaczego konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji ).
4. Inne okoliczności mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy.
Ponadto do wniosku należy dołączyć w formie kopii:
1. Dokument zakupu ( paragon, faktura ).
2. Protokół reklamacyjny (o ile go złożono).
3. Ewentualną odpowiedź przedsiębiorcy z opinią rzeczoznawcy.
4. Gwarancję ( jeżeli roszczenie wynikało z odpowiedzialności gwaranta ).
5. Wszelką korespondencję w sprawie.
Czas realizacji
-
Opłaty
Nie pobiera się.
Tryb odwoławczy
nie przysługuje
Uwagi
Występowanie Rzecznika do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów nie ma charakteru obligatoryjnego i uzależnione jest od charakteru sprawy. Rzecznik Konsumentów nie jest pełnomocnikiem (adwokatem) działającym w imieniu i na zlecenie konsumentów, działa na rzecz (obok) konsumenta, mając na uwadze interes publicznoprawny, jak i zbiorowy interes konsumentów.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm.).