Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów (20.03.2020)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ogłoszono dnia: 2010-01-21 12:58:04
Termin załatwienia
Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy niezwłocznie po otrzymaniu wniosku. Rozpatrywanie wniosków następuje w kolejności wynikające z daty wpływu. W sytuacji niecierpiącej zwłoki (np. przesłania odstąpienia od umowy, odpowiedzi na pozew, czy przesłania sprzeciwu od nakazu zapłaty), możliwe jest zajęcie się sprawą z poza kolejnością.
Osoba kontaktowa
Małgorzata Jeda
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 29 (I piętro)
środa - godz. 11.15 - 15.15
czwartek - piątek - 7.15 - 15.15
środa - godz. 11.15 - 15.15
czwartek - piątek - 7.15 - 15.15
Telefon kontaktowy
56 472 42 25
Adres e-mail
rzecznik-konsumenta@powiat-nowomiejski.pl
Sposób załatwienia
Całkowite załatwienie sprawy uzależnione jest od złożoności problemu, terminów oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy, opinię rzeczoznawcy lub stanowisko innych organów lub instytucji. W przypadku, gdy wystąpienie Rzecznika nie powoduje zmiany stanowiska przedsiębiorcy, na wniosek konsumenta możliwe jest przygotowanie projektu dokumentów do sądu powszechnego czy podmiotów zajmujących się polubownymi sposobami rozwiązywania sporów. W szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwe jest wystąpienie w imieniu konsumenta do sądu powszechnego lub przystąpienie przez rzecznika konsumentów do toczącego się postępowania przed sądem.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 29
Wymagane Dokumenty
Pisemny wniosek (stanowiący załącznik) zawierający:
1. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy.
2. Określenie roszczenia bądź tematyki potrzeb.
3. Uzasadnienie swojego stanowiska w sprawie (np. dlaczego konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji).
4. Inne okoliczności mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy.
Ponadto do wniosku należy dołączyć w formie kopii:
1. Dokument zakupu ( paragon, faktura ).
2. Protokół reklamacyjny (o ile go złożono).
3. Ewentualną odpowiedź przedsiębiorcy z opinią rzeczoznawcy.
4. Gwarancję (jeżeli roszczenie wynikało z odpowiedzialności gwaranta).
5. Wszelką korespondencję w sprawie.
1. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy.
2. Określenie roszczenia bądź tematyki potrzeb.
3. Uzasadnienie swojego stanowiska w sprawie (np. dlaczego konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji).
4. Inne okoliczności mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy.
Ponadto do wniosku należy dołączyć w formie kopii:
1. Dokument zakupu ( paragon, faktura ).
2. Protokół reklamacyjny (o ile go złożono).
3. Ewentualną odpowiedź przedsiębiorcy z opinią rzeczoznawcy.
4. Gwarancję (jeżeli roszczenie wynikało z odpowiedzialności gwaranta).
5. Wszelką korespondencję w sprawie.
Czas realizacji
Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy niezwłocznie po otrzymaniu wniosku. Rozpatrywanie wniosków następuje w kolejności wynikające z daty wpływu. W sytuacji niecierpiącej zwłoki (np. przesłania odstąpienia od umowy, odpowiedzi na pozew, czy przesłania sprzeciwu od nakazu zapłaty), możliwe jest zajęcie się sprawą z poza kolejnością.
Opłaty
Nie pobiera się.
Tryb odwoławczy
nie przysługuje
Uwagi
Występowanie Rzecznika do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów nie ma charakteru obligatoryjnego i uzależnione jest od charakteru sprawy. Rzecznik Konsumentów nie jest pełnomocnikiem (adwokatem) działającym w imieniu i na zlecenie konsumentów, działa na rzecz (obok) konsumenta, mając na uwadze interes publicznoprawny, jak i zbiorowy interes konsumentów.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 369 ze zm.).