Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
ZATWIERDZENIE ZMIAN W GLEBOZNAWCZEJ KLASYFIKACJI GRUNTÓW
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Geodezji i Nieruchomości
Ogłoszono dnia: 2015-01-21 08:51:23
Termin załatwienia
Zgodnie z KPA nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Osoba kontaktowa
Jolanta Domżalska
Miejsce załatwienia
ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, parter, pokój nr 10
Telefon kontaktowy
tel. 56 47 24 236, faks 56 47 24 235
Adres e-mail
odgik@powiat-nowomiejski.pl
Sposób załatwienia
- upoważnienie klasyfikatora do wykonania projektu ustalenia klasyfikacji
- przyjęcie operatu z klasyfikacji gruntów zawierającego projekt ustalenia klasyfikacji
- dokonanie niezbędnych kontroli
- wydanie decyzji zatwierdzającej zmianę gleboznawczej klasyfikacji gruntów
- przekazanie decyzji stronom ( w tym ewidencji gruntów i budynków)
Miejsce odbioru
ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, parter, pokój nr 10
Wymagane Dokumenty
- wniosek o przeprowadzenie klasyfikacji (wzór wniosku w załączeniu)
Czas realizacji
Zgodnie z KPA nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji zatwierdzającej zmiany gleboznawczej klasyfikacji gruntów – 10 zł.
- Opłata skarbowa winna być wniesiona do organu podatkowego właściwego miejscowo w sprawach opłaty skarbowej (Burmistrz Miasta Nowe Miasto Lubawskie), a oryginał dowodu wpłaty dostarczony najpóźniej w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji administracyjnej zatwierdzającej zmiany gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego w terminie 14 – stu dni od dnia jej doręczenia.
Pisemne odwołanie należy składać drogą pocztową na adres:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Wydział Geodezji i Nieruchomości
ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie
w terminie 14 dni od doręczenia decyzji. Odwołanie należy adresować do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego
Pisemne odwołanie należy składać drogą pocztową na adres:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Wydział Geodezji i Nieruchomości
ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie
w terminie 14 dni od doręczenia decyzji. Odwołanie należy adresować do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego
Uwagi
Formularze do edycji można pobrać ze strony Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.
Podstawa prawna
- Art. 20 ust. 3, art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne ( j. t. Dz. U. z 2010 r. nr 193 poz. 1287 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( Dz. U. Nr 38 poz. 454 ze zm.)
- Art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego ( j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz.U z 2012 r.poz.1246)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2014 poz.1628 ze zm.)