Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (17.02.2020)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Geodezji i Nieruchomości
Ogłoszono dnia: 2020-02-17 12:02:25
Termin załatwienia
Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni
Osoba kontaktowa
Małgorzata Mężykowska, Agata Karkut
Miejsce załatwienia
Wydział Geodezji i Nieruchomości
ul. Grunwaldzka 3, pokój 7
Nowe Miasto Lubawskie
ul. Grunwaldzka 3, pokój 7
Nowe Miasto Lubawskie
Telefon kontaktowy
56 47 24 233
Adres e-mail
4PPth0BdxgnsssvecCGbsZiv5CcCPet6vtV/JznpCTm62nEKBnGAw2f9AArRUjNqdr2dYHC6Wali/Hl0/uMrhAZxcRQX4wRfbaunLz5l033E9LS16u3lpQi+a+WGoUFT
Sposób załatwienia
Wprowadzenie zmian do ewidencji gruntów i budynków, zawiadomienie stron i właściwych organów.
Miejsce odbioru
Wydział Geodezji i Nieruchomości
ul. Grunwaldzka 3, pokój 7
Nowe Miasto Lubawskie
ul. Grunwaldzka 3, pokój 7
Nowe Miasto Lubawskie
Wymagane Dokumenty
- wniosek o zmianę w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz dokumenty niezbędne do wprowadzenia zmiany, np. prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, opracowania geodezyjno-kartograficzne przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, dokumentacja architektoniczno-budowlana, umowa dzierżawy (wzór wniosku w załączeniu)
Czas realizacji
Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
Na decyzję administracyjną w przypadku odmowy wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków służy prawo odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego.
Uwagi
Zmiany w operacie ewidencji wprowadzane są z urzędu na podstawie dokumentów takich jak: akty notarialne, decyzje administracyjne, prawomocne postanowienia sądowe. Właściciel i władający gruntami mają ponadto obowiązek zgłoszenia Staroście wszelkich zmian dotyczących danych objętych ewidencją gruntów i budynków (np. zmiana danych adresowych, zmiana sposobu użytkowania gruntów, podział nieruchomości, ujawnienie budynku i inne).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie danych osobowych,
- Rozporządzenie z dnia 27 kwietnia 2016 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) (RODO).