ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: OR.2110.4.2011Drukuj informację Ogłoszenie numer: OR.2110.4.2011

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Pełnomocnik ds. informacji niejawnych/administrator bezpieczeństwa informacji.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Nowe Miasto Lubawskie

Wymiar etatu:

Ilość etatów:

Wydział: Pełnomocnik ds. informacji niejawnych/administrator bezpieczeństwa informacji.

Data udostępnienia: 2011-12-09

Ogłoszono dnia: 2011-12-09 przez Roman Sosnowski

Termin składania dokumentów: 2011-12-23 00:00:00

Nr ogłoszenia: OR.2110.4.2011

Zlecający: Starosta Nowomiejski

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie wyższe,
b) dodatkowe kwalifikacje – poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą min. poufne,
c) obywatelstwo polskie,
d) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
e) niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
f) znajomość obsługi komputera (Word, Excel),
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
h) nieposzlakowana opinia,
i) staż pracy – min. 4 lata.
b. Wymagania dodatkowe:
a) umiejętność pracy w sytuacjach stresowych,
b) samodzielność w podejmowaniu decyzji,
c) umiejętność sprawnej organizacji pracy,
d) umiejętność konstruktywnego, analitycznego i logicznego myślenia,
e) umiejętność przekazywania wiedzy.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Zadania w zakresie pełnienia obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych w tym ich ochrony fizycznej,
2) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,
3) kontrola informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
4) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
5) opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie i nadzorowanie jego realizacji,
6) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
7) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz wykazu osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach w urzędzie, z którymi może się wiązać dostęp do informacji niejawnych,
8) prowadzenie postępowań sprawdzających zwykłych, w tym kontrolnych postępowań sprawdzających, podejmowanie decyzji dot. wydania, odmowy wydania lub cofnięcia poświadczenia bezpieczeństwa,
9) opracowywanie projektów dokumentów normujących ochronę informacji niejawnych w urzędzie:
- szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone ",
- planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i jego uaktualnienie,
- wykazu podstawowych rodzajów dokumentów niejawnych wytwarzanych w urzędzie zawierających informacje niejawne stanowiące tajemnicę służbową z przeznaczeniem dla celów szkoleniowych,
10) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych funkcjonujących w urzędzie, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
11) organizowanie kontroli rocznych stanu ochrony informacji niejawnych,
12) prowadzenie postępowań wyjaśniających okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz przedstawianie wniosków przełożonemu.

Wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji, w szczególności:
1) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników zasad ochrony danych osobowych przetwarzanych w urzędzie,
2) podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie ochrony danych osobowych,
3) nadzór nad rejestracją zbiorów danych w GIODO,
4) organizowanie szkoleń w zakresie ochrony danych osobowych,
5) monitorowanie zmian w przepisach prawnych oraz zaleceń i interpretacji GIODO w zakresie ochrony danych osobowych i wprowadzanie ich w urzędzie,
6) opracowanie stosownych dokumentów dotyczących ochrony danych osobowych w urzędzie,
7) wykonywanie innych działań z zakresu ochrony danych osobowych.
8) pomoc przy określaniu indywidualnego zakresu obowiązków i zakresu odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
9) prowadzenie bazy danych zawierającej informacje o zbiorach danych osobowych przetwarzanych w urzędzie,
10) udostępnianie informacji na temat przetwarzanych w urzędzie danych osobowych inspektorom Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
11) prowadzenie kontroli przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych i przekazywanie wniosków pokontrolnych Staroście,
12) prowadzenie inspekcji systemów informatycznych w których przetwarzane są dane osobowe, pod kątem możliwości nieuprawnionego dostępu oraz utraty danych i zgłaszanie wniosków pokontrolnych Staroście,
13) prowadzenie kontroli tworzenia i składowania kopii bezpieczeństwa baz danych oraz profilaktyki antywirusowej i zgłaszanie wniosków pokontrolnych Staroście,
14) prowadzenie kontroli usunięcia baz danych osobowych z nośników informatycznych przewidzianych do kasacji lub przekazywanych innym podmiotom,
15) podejmowanie natychmiastowych działań w celu usunięcia stwierdzonego naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych,
16) przygotowywanie upoważnień użytkowników do przetwarzania danych osobowych,
17) prowadzenie ewidencji zgłoszeń i upoważnień użytkowników do przetwarzania danych osobowych.

V. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy ze zdjęciem,
3) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
4) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ściągane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
7) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
8) referencje.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2011-12-23 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie starostwa, lub pocztą na adres starostwa z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko pełnomocnik ds. informacji niejawnych/administrator bezpieczeństwa informacji.” w terminie do dnia 23 grudnia 2011r.
Aplikacje, które wpłyną do starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
c. Miejsce:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 16 (sekretariat Starosty)

VII. Informacje dodatkowe:

7. Etapy konkursu
I etap: sprawdzenie przez komisję konkursową ofert kandydatów pod względem formalnymi dopuszczenie bądź odmowa dopuszczenia kandydatów do II etapu.
II etap: rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca wiedzę kandydatów z następujących aktów prawnych:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.),
- ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.),

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://test.systemdobip.pl/powiat_nowomiejski/ oraz tablicy informacyjnej w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie.

8. Podstawowe warunki zatrudnienia:
a) kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
b) wymiar czasu pracy - 1/1 etatu,
c) umowa o pracę z wyłonionym kandydatem (podejmującym po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym) zostaje zawarta na czas określony 6 miesięcy, w trakcie której zostaje przeprowadzona służba przygotowawcza. Po pozytywnym zdaniu egzaminu kończącego służbę przygotowawczą zostaje zawarta umowa na czas nieokreślony,
d) zawarcie umowy o pracę w wyłonionym kandydatem (spełniającym kryteria art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 21. 11. 2008 r. o pracownikach samorządowych – „posiadającym status pracownika samorządowego”), może poprzedzić umowa o pracę na okres próbny nie przekraczający 3 miesięcy. Warunki zawarcia kolejnej umowy regulują przepisy ustawy Kodeksu pracy.
Informacja:
Kwestionariusz osobowy oraz formularze oświadczeń znajdują się TUTAJ.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony