ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Strona główna

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1333N Iława - Radomno - Nowe Miasto Lubawskie na odcinku od granicy powiatu nowomiejskiego do miejscowości Chrośle.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1333N Iława - Radomno - Nowe Miasto Lubawskie na odcinku od granicy powiatu nowomiejskiego do miejscowości Chrośle.

Szczegóły informacji

Przebudowa drogi powiatowej Nr 1333N Iława - Radomno - Nowe Miasto Lubawskie na odcinku od granicy powiatu nowomiejskiego do miejscowości Chrośle.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Powiat nowomiejski reprezentowany przez Zarząd Powiatu

Finansowanie: Finansowanie łączne

Nr UZP: 46288 - 2014

Termin składania ofert / wniosków: 2014-02-25 12:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2014-02-25 12:15:00

Miejsce złożenia oferty: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1 , 13-300 Nowe Miasto Lubawskie pokój nr 16 (sekretariat Starosty Nowomiejskiego).

Ogłoszono dnia: 2014-02-10 przez Joanna Robaczewska

Treść:


Numer ogłoszenia: 46288 - 2014; data zamieszczenia: 10.02.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowomiejski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim , ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 056 4724220, faks 056 4724222.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://test.systemdobip.pl/powiat_nowomiejski
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1333N Iława - Radomno - Nowe Miasto Lubawskie na odcinku od granicy Powiatu Nowomiejskiego do miejscowości Chrośle.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Nr 1333N Iława - Radomno - Nowe Miasto Lubawskie na odcinku od granicy Powiatu Nowomiejskiego do miejscowości Chrośle. Przedmiotem zamówienia objęty jest odcinek drogi od granicy powiatu do miejscowości Chrośle, w granicach istniejącego pasa drogowego, z wyłączeniem odcinka wykonanego w roku 2011 w ramach przebudowy mostu na przepust oraz odcinka wykonanego w roku 2010 w ramach zmiany przebiegu trasy drogi w celu wykonania obejścia wiaduktu nad nieczynną linią kolejową. Przedmiotowym zadaniem objęty jest pas drogowy w trzech odcinkach o łącznej długości 4,805 km Zakres planowanej inwestycji obejmuje :1. Roboty przygotowawcze i pomiar geodezyjny powykonawczy :a) roboty pomiarowe b) karczowanie pni c) oczyszczenie przydrożnych rowów. 2. Poprawę odwodnienia drogi : a) wykonanie przy krawędzi jezdni ścieków odprowadzających wodę b) przebudowę przepustów pod drogą i pod zjazdami c) przebudowę studzienek ściekowych z przykanalikami d) montaż studni rewizyjnych. 3. Odnowę i wzmocnienie nawierzchni bitumicznej na przebudowywanym odcinku drogi: a) ustawienie opornika wzmacniającego krawędź jezdni b) profilowanie mieszanką mineralno-bitumiczną w miejscach zaniżonych c) Wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej d) Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej e) regulacja i utwardzenie poboczy. 4. Wykonanie zjazdów na przyległe posesje (w granicach pasa drogowego) : a) Przebudowa istniejących zjazdów gruntowych na utwardzone b) Przebudowa istniejących zjazdów utwardzonych c) Wykonanie nawierzchni w obrębie skrzyżowań z drogami powiatowymi i drogami gminnymi. 5. Przebudowa chodnika i zjazdów z kostki betonowej. 6. przebudowa zatoki autobusowej o nawierzchni z kostki betonowej. 7. Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego : a) montaż barier ochronnych b) montaż barieroporęczy zabezpieczających ruch pieszych c) ustawienie znaku aktywnego D-6 z panelem zasilającym, baterią i aktywnym światłem ostrzegawczym. 8. Oznakowanie pionowe i poziome przebudowywanego odcinka : a) wymiana znaków pionowych na odblaskowe b) oznakowanie poziome masą chemoutwardzalną odblaskową. 9. Remont przepustu w Radomnie. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej (załącznik nr 7) oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (załącznik nr 8). W celu umożliwienia dokonania wyceny robót w sposób porównywalny dla wszystkich wykonawców przystępujących do przetargu, jako materiał pomocniczy załączono przedmiar robót (załącznik nr 9). Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej wskazano konkretnych producentów materiałów i urządzeń celem rzetelnego opracowania projektu, umożliwiając jego jednoznaczne odczytanie, zamawiający dopuszcza przyjęcie innych - równoważnych materiałów i urządzeń niż zaprojektowane. Równoważne oznacza zastosowanie materiałów i urządzeń mających cechy funkcjonalne i parametry takie same lub zbliżone do tych przyjętych w obliczeniach lub pokazanych na rysunkach, muszą też posiadać aktualne certyfikaty i aprobaty techniczne. Jakość równoważnych materiałów i urządzeń nie może być gorsza od jakości konkretnych produktów określonych w dokumentacji projektowej, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Wymagany okres gwarancji 3 lata od odbioru końcowego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 10 000 PLN, słownie: dziesięć tysięcy złotych. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego PKO BP Nowe Miasto Lub. 81 1020 3583 0000 3102 0051 0859 . Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Zamawiający zwróci wadium wykonawcom, zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę lub zatrzyma wadium wraz z odsetkami w oparciu o przepisy art. 46 ustawy Pzp
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu oceny spełnienia tego warunku wykonawca w załączniku nr 5 Doświadczenie zawodowe, zobowiązany jest przedstawić wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przy czym obowiązek wskazania dotyczy robót odpowiadających swoim rodzajem i wartością robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia tj. takich, które polegały na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej długości min. 2 km i obejmowały swoim zakresem wykonanie co najmniej : warstwy profilującej (lub warstwy wiążącej) z mieszanki mineralno-asfaltowej oraz warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej. Do wykazu należy załączyć dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli w wykazie (Załącznik nr 5 Doświadczenie zawodowe) znajdą się minimum dwie roboty, do których zostaną załączone dowody, określające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w załączniku nr 4 Wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, zostanie wykazane, że Wykonawca będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi (pełniącą funkcję kierownika budowy). W wykazie należy zawrzeć informację na temat kwalifikacji zawodowych wskazanych osób i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. W załączniku nr 4 należy także zawrzeć informację o podstawie dysponowania wskazanymi osobami. Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do pełnienia funkcji wskazanych w załączniku nr 4, a w szczególności, że osoba wyznaczona do pełnienia funkcji kierownika budowy posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. W przypadku uczestnictwa w wykonywaniu zamówienia obywateli państw członkowskich (państwa członkowskie Unii Europejskiej. Konfederacja Szwajcarska, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), wykonawca złoży oświadczenie, że osoba wskazana do pełnienia funkcji kierownika budowy nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w specjalności drogowej oraz posiada odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub oświadczenie że wymieniona osoba ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (tzw. świadczenie usług trans granicznych). Wykonawca złoży oświadczenie, że osoba wskazana w załączniku nr 4, do pełnienia funkcji kierownika budowy jest członkiem, lub jest tymczasowo wpisana na listę członków, odpowiedniej izby samorządu zawodowego zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013r., poz.932).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek jeżeli do oferty zostanie dołączona opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
obowiązek wskazania dotyczy robót odpowiadających swoim rodzajem i wartością robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia tj. takich, które polegały na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej długości min. 2 km i obejmowały swoim zakresem wykonanie co najmniej : warstwy profilującej (lub warstwy wiążącej) z mieszanki mineralno-asfaltowej oraz warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej. Do wykazu należy załączyć dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w formie aneksu w następujących przypadkach: a) ze względu na konieczność zmiany terminu określonego w pkt. 4.1 i 4.2 SIWZ realizacji zamówienia w następujących przypadkach :złe warunki atmosferyczne (np. obfite opady atmosferyczne, itp.) które uniemożliwiać będą prowadzenie robót ; w przypadku wstrzymania prac przez właściwe służby ze względu na zaistniałe nieprzewidziane sytuacje losowe takie jak : dokonane w trakcie prowadzonych robót odkrycia archeologiczne, znalezienie niewybuchu lub niewypału, itp.; ze względu na konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych (np. nadzoru budowlanego, nadzoru archeologicznego, konserwatora zabytków, itp.), których konieczność realizacji nie została spowodowana przez Wykonawcę ; ze względu na konieczność wykonania robót/zamówień dodatkowych wymagających wydłużenia terminu o czas niezbędny do ich realizacji, jeżeli ze względu na konieczność ich wykonania niemożliwe jest dotrzymanie terminu określonego w pkt.4.2 SIWZ. b) ze względu na zmianę urzędową, w okresie trwania umowy, wysokości wskaźnika podatku VAT zostanie on zmieniony tak aby dostosować go do obowiązujących przepisów. c) ze względu na zmianę podmiotów i osób wskazanych w umowie do realizacji zadania będą one mogły być zmienione, przy czym : zmiana kierownika budowy wymaga wniosku Wykonawcy uzasadniającego przyczynę zmiany. Zmiana osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji kierownika budowy wymaga wskazania przez Wykonawcę innej osoby spełniającej warunek, o którym mowa w pkt.5.2 lit. b SIWZ oraz dostarczenia Zamawiającemu dokumentów wymienionych w pkt.14.2, 14.3 i 14.4 SIWZ ; zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 PZP wymaga wykazania przez Wykonawcę, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (opisane w pkt. V SIWZ) w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://test.systemdobip.pl/powiat_nowomiejski
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Nowym Mieście Lubawskim z s. w Kurzętniku ul. Sienkiewicza 48, 13-306 Kurzętnik.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1 , 13-300 Nowe Miasto Lubawskie pokój nr 16 (sekretariat Starosty Nowomiejskiego).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest dofinansowany ze środków pochodzących z Budżetu Państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Robaczewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-02-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Robaczewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-02-10 19:59:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Andrzejczak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-02-10 20:20:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Andrzejczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2014-03-12 13:13:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1207 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony