ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Usługa pełnienia funkcji inżyniera kontraktu na zadaniu „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku – I etap”Drukuj informację Zamówienie publiczne: Usługa pełnienia funkcji inżyniera kontraktu na zadaniu „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku – I etap”

Szczegóły informacji

Usługa pełnienia funkcji inżyniera kontraktu na zadaniu „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku – I etap”

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Status: w toku

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Powiat nowomiejski reprezentowany przez Zarząd Powiatu

Finansowanie: Środki UE

Nr UZP: 210881-2010

Termin składania ofert / wniosków: 2010-08-16 12:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2010-08-16 12:15:00

Miejsce złożenia oferty: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie

Ogłoszono dnia: 2010-08-05 przez Alina Banaszewska

Treść:

ZP.3431-07/10      Nowe Miasto Lub., 05.08.2010 r.

Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 210881-2010
Data zamieszczenia: 05.08.2010 r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczenie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

I. ZAMAWIAJĄCY:
I.1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowomiejski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, woj. warmińsko – mazurskie, tel. 056 4724220, faks 056 4724222
 Adres strony internetowej zamawiającego: sekretariat@powiat-nowomiejski.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: pełnienie funkcji inżyniera kontraktu na zadaniu „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku – I etap”

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługa
II.1.3.) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakres usługi pełnienia funkcji inżyniera kontraktu obejmuje następujące zadania, którymi zarządza inżynier kontraktu:
1. przygotowanie, organizacja, nadzór, koordynacja i zakończenie całego procesu inwestycyjnego związanego z realizacją inwestycji, w tym:
1) wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego,
2) koordynowanie czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż,
3) sporządzanie raportów,
4) rozliczanie finansowe kontraktów na roboty.
2. w związku z dofinansowaniem inwestycji ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zarządzanie będzie wykonywane również zgodnie z zasadami wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 Oś priorytetowa 3 - Infrastruktura społeczna, Działanie 3.1 - Inwestycje  w infrastrukturę edukacyjną.

Uszczegółowienie zadań, którymi  zarządza inżynier kontraktu:
Działania przed wyborem wykonawcy robót budowlanych i rozpoczęciem robót:
1) przed przystąpieniem do wyboru wykonawcy robót budowlanych inżynier przedłoży opinię o projektach technicznych pod kątem zgodności z przepisami prawa polskiego i UE, możliwości prawidłowego rozliczenia robót oraz kompletności projektów i aktualności kosztorysów inwestorskich, ponadto wskaże sposób uzupełnienia lub poprawy, jeśli to będzie konieczne,
2) opracowanie, przy udziale zamawiającego, wzoru dokumentów w celu zorganizowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy robót budowlano-montażowych: specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektu umowy oraz innych załączników do siwz,
3) udział w całym procesie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy robót budowlano-montażowych, od ogłoszenia o udzielenie zamówienia publicznego do podpisania umowy na wykonanie robót budowlanych, a w szczególności sporządzenie opinii do złożonych ofert umożliwiającej komisji dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty,
Działania w trakcie realizacji robót budowlanych obejmują w szczególności:
1)  rzeczowe i finansowe rozliczenie kontraktów na roboty,
2) bieżące monitorowanie kosztów w zakresie ich kwalifikowalności, w szczególności zgodnie z wytycznymi RPO Warmia i Mazury 2007-2013,
3) zapewnienie prawidłowego przepływu informacji dotyczących kontraktów na roboty  między zamawiającym, wykonawcami kontraktów na roboty,
4) monitorowanie i kontrolę kontraktów na roboty pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym,
5) informowanie zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów,
6) sprawdzanie autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane, w szczególności:
a) sprawdzanie poprawności przedłożonych przez wykonawców robót ubezpieczeń i gwarancji oraz pisemne powiadomienie zamawiającego o wynikach sprawdzenia wraz ze sformułowaniem zaleceń w przypadku opinii negatywnej,
b) nadzorowanie ważności zabezpieczeń należytego wykonania kontraktów zgodnie z ich treścią i egzekwowanie zabezpieczenia zgodnie z warunkami kontraktu,
7) zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw, które wykonawcy robót zamierzają wbudować,
8) sprawdzanie dokumentów dotyczących jakości, zatwierdzeń, certyfikatów zgodności, atestów itp. oraz dokonywanie rutynowych badań jakości w celu zapobiegania stosowaniu materiałów wadliwych lub niezgodnych z kontraktami na roboty,
9) zapewnianie zgodności dostaw i robót z wymaganiami kontraktów na roboty i zapewnienie przedkładania przez wykonawców robót wymaganych świadectw, zatwierdzeń i dokumentów gwarancyjnych dla dostarczanego sprzętu urządzeń oraz robót,
10) wykonywanie na bieżąco dokumentacji fotograficznej:
a) terenu budowy przed rozpoczęciem robót (dokumentacja ma umożliwić określenie pierwotnego stanu terenu budowy oraz umożliwić dokonywanie rzetelnych ustaleń zgodnie z warunkami FIDIC),
b) nadzorowanie robót w trakcie ich realizacji (w szczególności należy udokumentować wykonywanie robót stałych ulegających zakryciu oraz robót tymczasowych),
c) terenu budowy po zakończeniu robót (zdjęcia mają umożliwić porównanie stanu pierwotnego terenu budowy ze stanem po przejęciu robót),
11) wykonywanie, razem z wykonawcami robót, częściowych i ostatecznych odbiorów robót,
12) poświadczanie postępu robót i płatności dla wykonawców robót oraz zatwierdzanie wszystkich badań i uruchomień,
13) ocenę postępu robót i opracowywanie sprawozdań z postępu robót (w postaci uzgodnionej z zamawiającym) w celu określenia bieżących i przyszłych płatności dla wykonawców robót,
14) organizację okresowych narad roboczych i formalnych z udziałem zamawiającego (co najmniej raz w miesiącu i raz w tygodniu przy dużym natężeniu robót) i podejmowanie bieżących decyzji dotyczących wszystkich spraw wpływających na postęp robót oraz sporządzanie protokołów ze wszystkich narad wraz z listą obecności,
15) ścisłą współpracę z nadzorem autorskim zapewnionym przez zamawiającego,
16) ocenianie i rozstrzyganie, zgodnie z kontraktami na roboty spraw spornych zgłaszanych przez wykonawców robót (w sytuacjach konfliktowych należy dążyć do polubownego załatwiania sporów),
17) przedstawienie pisemnej opinii wraz z analizą skutków finansowych, formalnych i prawnych tych zdarzeń dla kontraktu, projektu i zamawiającego w przypadku zawieszenia rozwiązania/odstąpienia przez zamawiającego albo zawieszenia i wypowiedzenia/odstąpienia przez wykonawcę robót,
18) sporządzanie protokołów konieczności oraz protokołów negocjacji w ramach procedury wprowadzania zmian do kontraktu na roboty,
19) nadzór nad testami i rozruchem oraz przegląd instrukcji obsługi przedkładanych przez wykonawców robót w celu ułatwienia przekazania urządzeń zamawiającemu,
20) zestawienie dokumentacji do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów i urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz współpraca z zamawiającym przy uzyskiwaniu pozwolenia na użytkowanie,
21) sporządzanie na bieżąco – w formie uzgodnionej z zamawiającym – wszelkich informacji, w tym zestawień dotyczących zakresu robót, wykonanego i prognozowanego postępu rzeczowego i finansowego kontraktu na roboty; prognozy będą obejmowały cały okres realizacji kontraktu (łącznie z okresami zgłaszania wad); w szczególności inżynier będzie zobowiązany przekazywać dane do sporządzania planów wystąpień o środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
22) udział w kontrolach dotyczących projektu, przeprowadzanych przez podmioty zewnętrzne i udzielanie na bieżąco wyjaśnień, informacji, dokumentów i zestawień związanych z nadzorowaniem oraz zarządzaniem kontraktem objętym projektem,
23) przechowywanie otrzymanej od zamawiającego kopii kontraktu na roboty (inżynier otrzyma kopię po podpisaniu danego kontraktu na roboty),
24) przechowywanie wszelkich zapisów dotyczących realizacji kontraktu, w szczególności jako materiału dowodowego w przypadku powstania sporów, roszczeń wykonawcy robót, katastrof, wypadków i innych okoliczności.
Działania po zakończeniu robót – w trakcie okresu zgłaszania wad:
1) Po zakończeniu robót budowlanych Inżynier Kontraktu, po uzgodnieniu z Zamawiającym, wystawi Świadectwo Przejęcia.
2) sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów odbiorowych celem uzyskania Decyzji o pozwoleniu na Użytkowanie obiektu w zakresie zgodnym z ustawą Prawo Budowlane,
3) W okresie zgłaszania Wad i bezpośrednio po nim, do zadań Inżyniera będzie należał: nadzór nad robotami  niezbędnymi do usunięcia wad;
4) dokonywanie rocznych przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji jakości robót przez Wykonawcę robót,
5) dokonanie odbioru i poświadczenie usunięcia wad przez Wykonawcę Robót;
6) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów;
7) dokonanie rozliczenia końcowego i wystawienie Ostatecznego Świadectwa Płatności;
8) sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów;
9) dostarczenie Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę Robót po zakończeniu robót;
10)  wystawienie Świadectwa Wykonania;
11)  Zalecenia odnośnie zwrotu gwarancji należytego wykonania kontraktu.
Zadania Inżyniera związane z prawidłowym prowadzeniem Projektu pod kątem wymagań narzuconych umową dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i współpraca z Zamawiającym:
1) Na każdym etapie realizacji Kontraktu Inżynier Kontraktu zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania Kontraktem, zgodnie z wymogami umowy dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego .
2) Inżynier Kontraktu nie może zwolnić którejkolwiek ze stron kontraktu z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane.
3) Inżynier Kontraktu zorganizuje prace swoich inspektorów w taki sposób, aby Kontrakt na kompleksowe wykonanie robót budowlanych był zrealizowany zgodnie ze szczegółowym harmonogramem rzeczowo – finansowym realizacji robót budowlanych,
4) Inżynier Kontraktu ocenia i zatwierdza postęp prac oraz wystawia przejściowe świadectwa płatności z wyodrębnieniem kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych Projektu,
5) Inżynier Kontraktu sporządza i przekazuje Zamawiającemu dokumentację rzeczowo-finansową – powykonawczą (podpisane protokoły obiorów częściowych robót wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowym tych prac) w sposób zapewniający sprawne pozyskiwanie środków na finansowanie inwestycji i terminowe płatności wykonawcy robót,
6) Inżynier Kontraktu dostarczy Zamawiającemu informacji niezbędnych do sporządzenia raportów, rozliczeń, sprawozdań i informacji na etapie realizacji inwestycji w formie wymaganej przez Instytucję Zarządzającą/Wdrażającą RPO WM.
Zakres nadzorowanych robót budowlanych o szacowanej wartości brutto ok. 7 740 000 zł (przyjętej do celów porównania ofert) obejmuje budowę budynku dydaktycznego z łącznikiem i kotłownią dla Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku – opis techniczny stanowi załącznik nr 7 do siwz:
1. roboty ogólnobudowlane konstrukcyjne i wykończeniowe,
2. roboty sanitarne: instalacje wodno – kanalizacyjne wewnętrzne, centralnego ogrzewania, kotłownia na biomasę (część kosztów dla budynku dydaktycznego), instalacje zewnętrzne – kanalizacja sanitarna, deszczowa, przyłącze i sieć wodociągowa,
3. roboty elektryczne: instalacje wewnętrzne, instalacja komputerowa, linia kablowa zewnętrzna,
4. roboty zewnętrzne: drogi wewnętrzne z drogą wjazdową i wyjazdową, chodniki, zbiorniki retencyjne, zabezpieczenie sieci teletechnicznej, oświetlenie terenu –  do wykonania w I etapie ok. 10% z całości.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
II.1.5.) Wspólny słownik zamówień (CPV):
CPV 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
CPV 71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją 
      
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: zakończenie 31.12.2012 r.
III. INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III. 1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:  2 000,00 PLN,  słownie:  dwa tysiące złotych.
Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu przelewem na konto zamawiającego PKO BP Nowe Miasto Lub. 81 1020 3583 0000 3102 0051 0859 lub w jednej z form określonych w art.45 ust.6 Prawa zamówień publicznych.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego.
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń

III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli w załączniku nr 3 Doświadczenie zawodowe, zostanie wykazane, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonawca zrealizował min. 2 usługi pełnienia funkcji inżyniera kontraktu obejmujące swoim zakresem kompleksowy nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi realizowanymi zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC. W wykazie należy podać ich wartość, daty wykonania i odbiorców oraz dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługa została wykonana zgodnie z zasadami wiedzy inżynierskiej i prawidłowo ukończona (referencje wystawione przez zamawiających);

III.3.3.) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnił ten warunek jeżeli złoży oświadczenie, z treści którego wynikać będzie, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli :
w załączniku nr 4 Wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, zostanie
wykazane, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności dysponuje Zespołem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, w skład którego wchodzą osoby mogące wykazać się stażem w pełnieniu obowiązków inspektora nadzoru, którzy posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach: architektonicznej; konstrukcyjno – budowlanej; drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
 W wykazie należy zawrzeć informację na temat kwalifikacji zawodowych wskazanych
osób, ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nich czynności. W załączniku nr 4 należy także
zawrzeć informację o podstawie do dysponowania wskazanymi osobami.
Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wskazane w załączniku nr 4 posiadają  wymagane uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w odpowiednich specjalnościach.
W przypadku uczestnictwa w wykonywaniu zamówienia obywateli państw członkowskich (państwa członkowskie Unii Europejskiej. Konfederacja Szwajcarska, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), wykonawca złoży oświadczenie, że osoby te nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w specjalnościach zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub oświadczenie że wymienione osoby mają prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (tzw. „świadczenie usług trans granicznych”)

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek jeżeli : do oferty zostanie dołączona opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca złoży oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia w terminie i na warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
a) wykaz  Doświadczenie zawodowe, z którego wynika, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonawca zrealizował min. 2 usługi pełnienia funkcji inżyniera kontraktu obejmujące swoim zakresem kompleksowy nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi realizowanymi zgodnie z warunkami kontraktowymi FIDIC. W wykazie należy podać ich wartość, daty wykonania i odbiorców oraz dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługa została wykonana zgodnie z zasadami wiedzy inżynierskiej i prawidłowo ukończona (referencje wystawione przez zamawiających) – załącznik nr 3.;
b) Wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, z którego wynika, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności dysponuje Zespołem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, w skład którego wchodzą osoby mogące wykazać się stażem w pełnieniu obowiązków inspektora nadzoru, którzy posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach: architektonicznej; konstrukcyjno – budowlanej; drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
 W wykazie należy zawrzeć informację na temat kwalifikacji zawodowych wskazanych
osób, ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nich czynności. W załączniku nr 4 należy także
zawrzeć informację o podstawie do dysponowania wskazanymi osobami.
     Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu
     zamówienia wskazane w załączniku nr 4 posiadają  wymagane uprawnienia do
pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w odpowiednich specjalnościach.
W przypadku uczestnictwa w wykonywaniu zamówienia obywateli państw członkowskich (państwa członkowskie Unii Europejskiej. Konfederacja Szwajcarska, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), wykonawca złoży oświadczenie, że osoby te nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w specjalnościach zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub oświadczenie że wymienione osoby mają prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (tzw. „świadczenie usług trans granicznych”)
Po wyborze oferty, przed podpisaniem umowy, Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć kserokopie uprawnień z aktualnymi zaświadczeniami wskazanych osób o ich przynależności do odpowiedniej izby zawodowej.
W przypadku wskazania osób będących obywatelami państw członkowskich, przed podpisaniem umowy, wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć zaświadczenia o dokonaniu przez właściwą okręgową radę izby zawodowej tymczasowego wpisu tych osób na listę członków izby zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów lub decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych, o której mowa w art.5 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów
c) Wykonawca, który będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia,
d) opłaconej polisy a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
c) wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.5) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
IV PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy w formie aneksu do umowy:
1) konieczności zmiany umownego terminu realizacji robót budowlanych, mających wpływ na termin wykonywania usługi objętej zamówieniem, z powodu:
a) działania siły wyższej, przez którą rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia,
b) konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych, np. nadzoru budowlanego itp.,
c) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli istotnie wstrzymują realizację określonego rodzaju robót,
d) zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności spowodowanych zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi albo okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
e) w przypadku wystąpienia robót/zamówień dodatkowych wymagających wydłużenia terminu o czas niezbędny do ich wykonania, jeżeli ze względu na konieczność ich wykonania niemożliwe jest dotrzymanie terminu umownego,
2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
3) konieczności zwiększenia/zmniejszenia wynagrodzenia wykonawcy robót budowlanych, od których zależy wynagrodzenie inżyniera kontraktu, w przypadku wystąpienia niezamierzonego pominięcia w przedmiarach określonych robót i gdy ich wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania całości zamówienia podstawowego, a także w przypadku obiektywnej konieczności zmniejszenia/zwiększenia jednostek przedmiarowych i zakresu robót zamówienia podstawowego (nie dotyczy zamówień dodatkowych, których przedmiot nie jest objęty przedmiotem zamówienia zawartym w SIWZ).
4) Zmiany osób i podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku zdarzeń losowych niezależnych od wykonawcy po uzyskaniu zgody zamawiającego.
 
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://test.systemdobip.pl/powiat_nowomiejski
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16 sierpnia 2010 r. godzina 12:00
miejsce: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 16 (sekretariat Starosty Nowomiejskiego).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007 – 2013.
IV.4.7) Czy przewiduje się obciążenie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony