Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Roboty budowlano-montażowe zadania pn. „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzetniku – I etap”.

Status: w toku

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Powiat nowomiejski reprezentowany przez Zarząd Powiatu

Finansowanie: Środki UE

Nr UZP: 310427-2010

Termin składania ofert / wniosków: 2010-11-15 11:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2010-11-15 11:15:00

Miejsce złożenia oferty: Starostwo Powiatowe w Nowym Miescie Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 16 (sekretariat Starosty Nowomiejskiego)

Ogłoszono dnia: 2010-11-03 przez Alina Banaszewska

Treść:

ZP.3431-11/2/10
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 310427-2010
Data zamieszczenia: 03 listopada 2010 r.

ZMIANA II OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane
Zamieszczenie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
I. ZAMAWIAJĄCY:
I.1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowomiejski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, woj. warmińsko – mazurskie, tel. 056 4724220, faks 056 4724222
Adres strony internetowej zamawiającego: sekretariat@powiat-nowomiejski.pl
II.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„BUDOWA ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH W KURZĘTNIKU – I ETAP”

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

II.1.3.) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
a) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlano-montażowe zadania pn. „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku – I etap”. Inwestycja realizowana będzie na podstawie dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót, ustaleń SIWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i sztuką budowlaną.
b) Roboty będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonane zgodnie z Warunkami kontraktowymi dla budowy dla robót inżynieryjno – budowlanych projektowanych przez zamawiającego” – 4. wydanie angielsko – polskie 2008 r. (tłumaczenie 1. wydania w języku angielskim 1999 r.), przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs – Conseils – FIDIC).

c) Zakres realizacji obejmuje:
1) obsługa geodezyjna
2) roboty budowlano-montażowe budynku dydaktycznego trzykondygnacyjnego z łącznikiem o powierzchni użytkowej 3934,77 m2, kubaturze 12 713,44 m3,
3) instalacje wodno-kanalizacyjne wewnętrzne,
4) instalacje centralnego ogrzewania,
5) instalacje elektryczne wewnętrzne:
6) instalacja komputerowa,
7) linia kablowa zewnętrzna,
8) oświetlenie terenu,
9) kotłownia na biomasę,
10) drogi wewnętrzne zbiorniki retencyjne,
11) instalacje sanitarne zewnętrzne: kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, przyłącze i i sieć wodociągowa, przyłącze cieplne preizolowane,
12) zabezpieczenie sieci teletechnicznej istniejącej,
13) instalacje elektryczne wewnętrzne związane z salami zajęć praktycznych (gastronomicznych),
14) instalacje sanitarne związane z salami zajęć praktycznych (gastronomicznych): instalacja wodociągowa, instalacja kanalizacyjna, instalacja zasilania nagrzewnic wentylacyjnych, instalacja wentylacji mechanicznej.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
II.1.5.) Wspólny słownik zamówień (CPV):
45214200-0 – roboty budowlane związane ze szkolnictwem
45300000-0 – roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 – roboty instalacyjne elektryczne
45233120-6 – roboty w zakresie budowy dróg
45314000-1 – instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: zakończenie do dnia
30 listopada 2012 r.
III. INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III. 1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 150 000 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust.
6 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) W zakresie warunku wskazanego w pkt. III.3.2 posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać:, że: wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zadania, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot tego zamówienia (budowa lub przebudowa obiektów użyteczności publicznej o pow. użytkowej min. 3000m2) o wartości robót min. 5mln brutto.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę wzoru Nr 5 do SIWZ oraz przedstawionych dokumentów, o których mowa w ust. VIII pkt.1.2.lit. a .
W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez Zamawiajacego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający wspólną ofertę będą spełniać łącznie.

III.3.3.) Potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) W zakresie warunku wskazanego w pkt. III.3.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać że:
1.1) potencjał kadrowy – Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadający wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia (jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, dla podanych niżej stanowisk:
a) osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Przedstawiciela Wykonawcy – Kierownika Projektu spełniającą następujące warunki:
- 1 osoba z minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym w zarządzaniu, nadzorowaniu lub kierowaniu robotami budowlanymi, która w tym okresie pełniła funkcję Przedstawiciela Wykonawcy/Kierownika Projektu, w minimum jednym projekcie prowadzonym wg Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych tj. warunków kontraktowych FIDIC dostosowanych do prawa lokalnego państwa na terenie którego wykonywane były inwestycje,
a ponadto, wskaże do wykonywania niniejszego zamówienia osoby, które posiadają uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń (wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w następujących specjalnościach:
b) osobę przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy spełniającą następujące warunki:
- 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z minimum 5 letnim stażem pracy zawodowej i w tym okresie pełniła funkcję kierownika budowy dla co najmniej jednego obiektu kubaturowego;
c) osobę przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych spełniającą następujące warunki:
- 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z minimum 3 letnim stażem pracy zawodowej i w tym okresie pełniła funkcję kierownika robót budowlanych dla co najmniej jednego obiektu kubaturowego;
d) osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika robót sanitarnych spełniającą następujące warunki:
- 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, z minimum 3 letnim stażem pracy zawodowej i w tym okresie pełniła funkcję kierownika robót sanitarnych dla co najmniej jednego obiektu kubaturowego;
e) osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika robót elektrycznych spełniającą następujące warunki:
- 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, z minimum 3 letnim stażem pracy zawodowej i w tym okresie pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych dla co najmniej jednego obiektu kubaturowego;
f) osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika robót teletechnicznych spełniającą następujące warunki:
- 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności telekomunikacyjnej, z minimum 3 letnim stażem pracy zawodowej i w tym okresie pełniła funkcję kierownika robót teletechnicznych dla co najmniej jednego obiektu kubaturowego;
g) osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika robót drogowych spełniającą następujące warunki:
- 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności drogowej, z minimum 3 letnim stażem pracy zawodowej i w tym okresie pełniła funkcję kierownika robót drogowych dla co najmniej jednego obiektu kubaturowego;
W przypadku uczestnictwa w wykonywaniu zamówienia obywateli państw członkowskich (państwa członkowskie Unii Europejskiej. Konfederacja Szwajcarska, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), wykonawca złoży oświadczenie, że osoby te nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w specjalnościach zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub oświadczenie że wymienione osoby mają prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (tzw. „świadczenie usług trans granicznych”)
Zamawiający dopuszcza jednoczesne pełnienie funkcji Kierownika Budowy i Kierownika robót budowlanych przez 1 osobę pod warunkiem spełnienia wymagań zawartych w pkt. b i c.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę wzoru nr 4 i 4A do SIWZ i przedstawionych dokumentów, o których mowa w ust. VIII pkt. 1.2 lit. b.
W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez Zamawiajacego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający wspólną ofertę będą spełniać łącznie.

III.3.4 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) W zakresie warunku wskazanego w pkt. 1 pkt. lit. d znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wykonawca musi wykazać, że:
a) posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. Suma gwarancyjna na jedno i wszystkie zdarzenia powinna wynosić minimalnie na wartość 3 mln zł (słownie: trzy miliony złotych)
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego dokumentu, o którym mowa w ust. VIII pkt. 1.2 lit. c.
W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez Zamawiajacego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać łącznie.
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż. 3 mln zł (słownie: trzy miliony złotych)
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego dokumentu, o którym mowa w ust. VIII pkt. 1.2. lit. d.
W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez Zamawiajacego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać łącznie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
1) Wykaz co najmniej 2 zadań wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robót budowlanych stanowiących przedmiot tego zamówienia (budowa lub przebudowa obiektów użyteczności publicznej o pow. użytkowej min. 3000m2) o wartości robót min. 5 mln brutto, wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
W przypadku gdy wykonawca będzie polegać na doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji doświadczenie na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (z załączonego zobowiązania musi wynikać zakres w jakim oddaje do dyspozycji doświadczenie oraz, że podmiot ten będzie brał udział w wykonywaniu zamówienia wraz ze wskazaniem części, którą będzie wykonywał). Kopie dokumentów załączonych do oferty dotyczących tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty
2) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami, wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ,
Do wykazu należy dołączyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, do wykonania zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie (wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 4A do SIWZ) wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
W przypadku gdy wykonawca będzie polegać na potencjale kadrowym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował potencjałem kadrowym niezbędnym do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji potencjału kadrowego na okres korzystania z niego przy wykonywaniu zamówienia. Dokumenty załączone do oferty dotyczące tych podmiotów winny być podpisane przez te podmioty.
3) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z minimalną sumą gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia na wartość co najmniej 3 mln zł (słownie: trzy miliony złotych).
4) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, na kwotę min. 3 mln zł (słownie :trzy miliony złotych).
5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
6) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w pkt. 1.2 lit. d , dotyczącej tych podmiotów.
7) Oświadczenie Wykonawcy, w trybie art. 22 ust 1 Ustawy Pzp – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
2) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
4) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
5) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
6) Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
7) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. VIII SIWZ:
- pkt 1.1. lit. a, c, d, e - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne albo uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert
c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
- pkt. 1.1. lit. b - składa zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w ar. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy Pzp - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. g) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
8) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

III.4.3) Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego

1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca wykona przedmiot zamówienia w wymaganym terminie i zgodnie z wymaganym przez Zamawiajacego finansowaniem, do oferty należy dołączyć harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania zamówienia w podziale na miesiące.
2. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć kosztorys ofertowy szczegółowy opracowany na podstawie załączonych do SIWZ przedmiarów robót obejmujący pełen zakres robót budowlano – montażowych i instalacyjnych z cenami jednostkowymi i wartością robót - sporządzony na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej, załączonych przedmiarów robót i załącznikiem graficznym zagospodarowania terenu z zaznaczonym kolorem czerwonym zakresem robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokonanej wizji lokalnej Placu Budowy.
3. Należy dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium.
4. Zaparafowany projekt umowy wraz z warunkami szczególnymi i warunkami ogólnymi - załącznik nr 6 do SIWZ
5. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku Wykonawców należy ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Takie pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upełnomocnione do reprezentowania wszystkich wykonawców i złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
6. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
7. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. Wobec Wykonawcy, będącego osobą fizyczną i prowadzącego działalność gospodarczą zaleca się dołączenie do ofert aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (oryginału lub potwierdzonej za zgodność kserokopii).
8. W przypadku składania oferty przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (DZ.U. 226, poz. 1817).


III.5) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
IV PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie :
a) terminu wykonania zamówienia
- w przypadku konieczności zlecenia robót dodatkowych, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę,
- w przypadku konieczności wprowadzenia zmian projektowych z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji,
- z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
- przedłużającej się procedury przetargowej na wybór Wykonawcy robót budowlanych, wynikającej z przyczyn niezależnych od Zamawiającego,
- wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej zrealizowanie inwestycji w terminie,
b) wynagrodzenia:
- w przypadku urzędowej zmiany podatków ponoszonych przez Wykonawcę (w szczególności podatku VAT);
- zmiany przedmiotu umowy o której mowa poniżej w pkt c)
c) zmiany przedmiotu umowy w przypadku konieczności zmniejszenia/zwiększenia przez Zamawiającego części robót , np. z powodu błędu w dokumentacji lub z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę.
W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w umowie zostanie pomniejszone/powiększone o wartość niewykonanych robót na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy., zgodnie z Ustawą Pzp.
2) Wszystkie powyższe postanowienia tworzą katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę.
3) Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności:
a) zmiana osób od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym wymóg SIWZ.
b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego)
c) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami,
- aktualizacja harmonogramu rzeczowo-finansowego.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy w wyjątkowych sytuacjach, zgodnie z art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 204 Pzp (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://test.systemdobip.pl/powiat_nowomiejski

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15 listopada 2010 r. godzina 11:00
miejsce: Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 16 (sekretariat Starosty Nowomiejskiego).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007 – 2013.

IV.4.7) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki