ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLIII/315/2018Drukuj informacjęAkt prawny: XLIII/315/2018

Szczegóły informacji

XLIII/315/2018

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XLIII/2018

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego

Data podjęcia/podpisania: 2018-02-22

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2018-02-22

Tytuł aktu:

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół dla których Powiat Nowomiejski jest organem rejestrującym oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania

Na podstawie:

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 poz. 1868 ze zm.) w związku z art. 38 ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finasowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 poz. 2203) Rada Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:

Treść:

§ 1. Uchwała ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji udzielonych z budżety Powiatu Nowomiejskiego szkołom niepublicznym, a także tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, a także termin przekazywania informacji o liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, wychowanków lub uczestników zajęć rewalidacyjno – wychowawczych oraz termin i sposób rozliczenia wykorzystania dotacji.
§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) dotacji – należy przez to rozumieć dotację udzielaną z budżetu powiatu nowomiejskiego dla szkół, dla których Powiat Nowomiejski jest organem rejestrującym,
2) symbolach przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego – należy przez to rozumieć wagi przypisane uczniom objętym kształceniem specjalnym w przepisach w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na dany rok budżetowy.
3) Organ dotujący – jednostka samorządu terytorialnego – Powiat Nowomiejski
§ 3. .1. Warunkiem udzielenia dotacji jest złożenie wniosku przez organ prowadzący szkołę niepubliczną w terminie do 30 września raku bazowego, zawierającą informacje o planowanej liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, wychowanków lub uczestników zajęć rewalidacyjno – wychowawczych.
2. Wniosek o którym mowa w ust. 1 organ prowadzący sporządza odrębnie dla każdej szkoły.
§ 4. 1. Wniosek o którym mowa w § 3 ust. 1 zawiera informację o:
1) organie prowadzącym i sposobie jego reprezentacji,
2) szkole (w tym dane adresowe siedziby, a także innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych),
3) planowanej liczbie uczniów, w tym uczniów objętych kształceniem specjalnym z uwzględnieniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego ,planowane liczbie dzieci objętych wczesnym
wspomaganiem rozwoju oraz planowanej liczbie uczestników zajęć rewalidacyjno – wychowawczych, uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym z uwzględnieniem symboli przypisanych kategoriom
kształcenia specjalnego,
4) rachunku bankowym należącym do szkoły wskazanym do przekazywania dotacji udzielonej na szkołę, której wniosek dotyczy.
2. Organ prowadzący szkołę jest zobowiązany pisemnie poinformować organ dotujący o zmianie danych zawartych we wniosku o którym mowa w ust. 1 w terminie 14 dni od daty ich zaistnienia.
§ 5. Podstawą ustalenia wysokości miesięcznej części dotacji dla danej szkoły jest informacja o liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, wychowanków lub uczestników zajęć realidacyjno – wychowawczych.
§ 6. 1. Do dnia 05 każdego miesiąca organ prowadzący szkołę podaje informację o liczbie :
1) uczniów szkoły w tym uczniów niepełnosprawnych ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego ,
2) dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,
3) uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym ( w tym: uczniów objętych kształceniem specjalnym w wychowaniu przedszkolnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego nie realizujących obowiązku szkolnego, uczniów objętych kształceniem specjalnym w wychowaniu przedszkolnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego realizujących obowiązek szkolny),
4) uczestników zajęć rewalidacyjno – wychowawczych,
5) dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka.
2. Informacje o której mowa w ust. 1 organ prowadzący podaje na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, w tym organizacji kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno – wychowawczych i wczesnego wspomagania rozwoju.
3. Organ prowadzący niepubliczną szkołę, w której nie jest realizowany obowiązek szkolny i obowiązek nauki,
z informacją o której mowa w ust. 1 dodatkowo przekazuje dokumentację potwierdzającą frekwencję uczniów na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w poprzednim miesiącu, w tym zestawienie podsumowujące odnoszące się do każdego ucznia na którego została przekazana dotacja w poprzednim miesiącu stwierdzając spełnienie lub niespełnienie wymogu 50 % obecności na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych.
§ 7. 1. Organ prowadzący sporządza rozliczenie wykorzystania dotacji otrzymanej na prowadzenie szkoły i przekazuje je organowi dotującemu w terminie do dnia 15 stycznia stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji.
2. Zakres danych zawartych w rozliczeniu wykorzystania dotacji obejmuje informacje umożlwiające ustalenie czy wydatki poniesione z dotacji są zgodne z katalogiem wydatków określonych w art. 35 ustawy o finasowaniu zadań oświatowych.
3. Do rozliczenia o którym mowa w ust. 2 organ prowadzący załącza zestawienie wydatków poniesionych z dotacji w roku budżetowym, którego dotyczy rozliczenie, z podziałem na:
1) wydatki bieżące przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń z podziałem:
a) wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli,
b) wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń administracji i obsługi,
c) wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń dyrektora,
2) wydatki związane z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe,
3) zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych o których mowa
w art. 35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o finasowaniu zadań oświatowych
4) wydatki poniesione na organizacje kształcenia specjalnego i zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze o których mowa w art. 35 ust. 4 ustawy o finasowaniu zadań oświatowych,
5) wydatki bieżące inne niż określone w punktach 1 – 4 .
4. Zestawienie wydatków o których mowa w ust. 3 zawiera wykaz wszystkich wydatków składających się na sumę rozliczenia dotacji ogółem z przyporządkowaniem ich do poszczególnych kategorii wydatków wymienionych w ust. 3 pkt 1 – 5 z podaniem kwoty wydatku oraz nazwy i numeru dowodu księgowego.
5. Organ dotujący ma prawo żądania dodatkowych informacji i wyjaśnień do złożonych przez organ prowadzący rozliczeń dotacji.
6. Organ dotujący zatwierdza prawidłowo złożone rozliczenie przez organ prowadzący w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia rozliczenia oraz żądanych wyjaśnień i informacji.
§ 8. 1. W przypadku, gdy jednostka dotowana kończy swoją działalność w trakcie trwania roku budżetowego, w którym udzielono dotacji, organ prowadzący tę jednostkę powiadamia organ dotujący o zakończeniu jej działalności i w terminie 30 dni od dnia otrzymania ostatniej części dotacji przekazuje rozliczenie dotacji otrzymanych w roku budżetowym, w którym jednostka dotowana zakończyła działalność.
2. W przypadku, gdy w tracie roku budżetowego na który została udzielona dotacja organ prowadzący jednostkę dotowaną przekazał ją do prowadzenia innemu podmiotowi, w terminie 30 dni od dnia jej przekazania powiadamia organ dotujący i przedstawia rozliczenie dotacji otrzymanej do dnia przekazania prowadzenia tej jednostki innemu podmiotowi.
3. W przypadku określonym w ust. 1 i 2 do rozliczenia pobranej dotacji stosuje się odpowiednio zapisy § 7.
§ 9. 1. Organ dotujący jest organem uprawnionym do kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu powiatu nowomiejskiego.
2. Kontrola prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji odnosi się do ustalenia:
1) czy dotacja została pobrana należnie/nienależnie
2) czy dotacja została pobrana w należnej wysokości/nadmiernej wysokości
3) czy dotacja została wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem/niezgodnie z przeznaczeniem.
3. Kontrola prawidłowości pobrania dotacji obejmuje weryfikację danych zawartych we wniosku o którym mowa w § 4 uchwały, który był podstawą udzielenia dotacji oraz danych podanych w miesięcznych informacjach zgodnie z § 6 uchwały, które były podstawa przekazania dotacji.
4. Kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji obejmuje weryfikację wydatków poniesionych z dotacji i ustalenia ich zgodności lub niezgodności z przepisami ustawy, a także odnosi się do ustalenia rzetelności dokumentacji identyfikującej poniesione wydatki.
§ 10. 1. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez organ dotujący zwane danej „kontrolerami”.
2. Osoby upoważnione do kontroli powiadamiają organ prowadzący jednostkę dotowaną o zamiarze przeprowadzenia kontroli w terminie 7 dnia od dnia planowanej kontroli.
3. Organ dotujący ma prawo zlecenia kontroli w trybie natychmiastowym z pominięciem terminu o którym mowa w ust. 2 jeśli czynności kontrolne są niezbędne dla zabezpieczenia dowodów stanowiących podstawę wykluczenia pobrania dotacji nienależnej lub w nadmiernej wysokości.
4. Kontrola rozpoczyna się w chwili okazania upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, które zawiera
w szczególności:
1) imię i nazwisko osoby lub osób przeprowadzających kontrolę,
2) nazwę kontrolowanej szkoły,
3) zakres kontroli,
4) przewidywany czas trwania kontroli.
5. Organ prowadzący jest zobowiązany do niezwłocznego przedstawiania żądanych dokumentów oraz terminowego udzielania wyjaśnień.
6. Kontroler ma prawo żądać wydawania kopii dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem oraz udzielania wyjaśnień na piśmie.
§ 11. 1. Z przeprowadzanej kontroli sporządzany jest protokół, którego dwa egzemplarze otrzymują kontrolujący i jeden egzemplarz organ prowadzący kontrolowaną szkołę.
2. Organ prowadzący kontrolowaną szkołę może odmówić podpisania protokołu, protokół podpisuje jedynie osoba/osoby kontrolujące i czynią w nim adnotacje o odmowie podpisania protokołu. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych o których mowa w ust. 4.
3. Organ prowadzący szkołę może zgłosić do organu dotującego pisemne zastrzeżenia do protokołu w terminie 7 dni roboczych od dnia doręczenia protokołu.
4. Na podstawie protokołu, po rozpatrzeniu zastrzeżeń o których mowa w ust. 3 kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne w którym zawarte wnioski i zalecenia kierowane są do organu prowadzącego szkołę.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 13. Traci moc uchwała nr XXXIV/256/2017 Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 25 maja 2017 roku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom dotowanym z budżetu Powiatu nowomiejskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Andrzejczak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-02-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kazimierz Wiśniewski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-02-23 13:32:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Andrzejczak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-02-23 13:32:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Andrzejczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-04-05 07:43:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
417 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony