ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zarządzenie nr 89/2017 Starosty w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie zmiany w Zarządzeniu nr 62/2016 Starosty w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 21.03.2016 r. w sprawie ustalenia zasad (polityki) rachunkowości w Starostwie Powiatowym w Nowym Mieście Lubawskim

Informacja ogłoszona dnia 2017-03-16 08:59:14 przez Krzysztof Andrzejczak

Akapit nr 1 - brak tytułu

Na podstawie  przepisów art.10  i art. 13 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 1047), art. 40 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2016 r.poz.1870) oraz ustaleń zawartych w: Standardach kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (załącznik do komunikatu Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16  grudnia 2009 r.( Dz. Urz. MF z dnia 30grudnia 2009 r.), Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia  05 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polski (t. j. Dz. U. 2013 r. poz.289 z zm.), Uchwale Nr LIV/373/10 z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych o charakterze cywilno – prawnym oraz wskazania organów do tego uprawnionych, zarządzam, co następuje:
§ 1.1 Dokonuje się zmiany w Zarządzeniu nr 62/2016 Starosty w Nowym Mieście Lubawskim
z dnia 21.03.2016r. w sprawie ustalenia zasad (polityki) rachunkowości w Starostwie Powiatowym w Nowym Mieście Lubawskim, polegających na:
1). W załączniku Nr 1 „Ogólne zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych” dokonuje się następujących zmian:
a).  punkt 4.11. otrzymuje nowe brzmienie „ Do prowadzenia ksiąg rachunkowych wykorzystywany jest program komputerowy:
„Księgowość Budżetowa” zakupiony od firmy Usługi Informatyczne INFO – SYSTEM Roman i Tadeusz Groszek Sp. j., ul. Józefa Piłsudskiego 31/240 , 05-120 Legionowo. Data rozpoczęcia eksploatacji programu od 01 stycznia1999 roku (z bieżącymi aktualizacjami)”.
2). W załączniku Nr 3 c   „Opis systemu przetwarzania danych- system informatyczny” dokonuje się następujących zmian:
a) punkt 1.  otrzymuje nowe brzmienie „System „Księgowość budżetowa”- (z aktualizacjami wersji programu)  Firmy Usługi Informatyczne INFO-SYSTEM Tadeusz i Roman Groszek Sp. j. 05-120 Legionowo, Ul. Józefa Piłsudskiego 31/240 zakupionego za pośrednictwem Ośrodka Informatyki w Bydgoszczy-Centrum Edukacyjne Sp. z o.o. 85-027 Bydgoszcz ul. Jagiellońska 103/215, który prowadzi również serwis i konserwację programu. Program służy do księgowania operacji gospodarczych na kontach (jednostka i organ), księgowania kart dochodów i wydatków oraz sporządzenia sprawozdań i innych dokumentów.
Data rozpoczęcia eksploatacji programu  01.01.1999r.
Program pozwala na prowadzenie księgowości w rozdzieleniu na lata kalendarzowe. Każdy rok kończy się jego zamknięciem, co umożliwia wygenerowanie bilansu zamknięcia na kontach księgowych i klasyfikacjach oraz blokuje możliwość jakichkolwiek zmian w rozliczeniach i wprowadzenia nowych księgowań. Dostęp do programu możliwy jest jedynie dla osób uprawnionych za pomocą odrębnego hasła dla każdej z osób.
 Główne funkcje i możliwości systemu to:
- zakładanie i aktualizacja planu kont syntetycznych i analitycznych,
- ewidencja dokumentów księgowych według wprowadzonych kont  syntetycznych i
  analitycznych,
- ewidencja planów dochodów i wydatków oraz ich zmian,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych,
- jednoczesne prowadzenie planu księgowości budżetowej,
- konta kontrahentów niezależnie od kont księgowych,
- wprowadzenie bilansu otwarcia na kontach i klasyfikacjach dokumentem,
- duża różnorodność wydruków,
- ewidencja danych o kontrahentach,
- duża konfigurowalność formatek dekretacji,
- wykonywanie podstawowych wydruków sprawozdawczości budżetowej,
- śledzenie zmian obrotów kont i klasyfikacji w trakcie dekretacji,
- parowanie dokumentów rozliczeń z kontrahentami,
- potwierdzanie sald kontrahentów,
- kontrola poprawności wprowadzanych dekretacji,
-szybki dostęp do słowników jako podpowiedzi przy wyborze danych i w trakcie dekretacji,
-uzupełnianie słowników w trakcie dekretacji, przy braku danych, bez konieczności uruchamiania innych opcji programu,
-pełna swoboda modyfikacji wprowadzonych dokumentów, a jeszcze  niezatwierdzonych,
- możliwość przeglądania dokumentów już zatwierdzonych,
- możliwość wyszukiwania dokumentów według dowolnych kryteriów.
Szczegóły funkcjonowania programu opisane są w instrukcji użytkowania dostępnej w programie „księgowość budżetowa” w  zakładce: Pomoc/Instrukcja/kbip_instrukcja.pdf „
 b). punkt 4. otrzymuje nowe brzmienie „ .System PUMA- moduł „ Płace” od firmy ZETO Olsztyn Sp. z o.o. ul Pieniężnego 6/7  10-005 Olsztyn przeznaczony dla  Jednostek Samorządu Terytorialnego w technologii Clipper 5.2e- Novell. ZETO Olsztyn prowadzi serwis i konserwację programu. Data rozpoczęcia eksploatacji 20.02.2002r.( program aktualizowany).
Zadaniem modułu płace jest:
- ewidencja wynagrodzeń,
- naliczanie list płac pracowników fizycznych i umysłowych,
- usprawnienie rejestracji składników płacowych,
- zautomatyzowanie prac ewidencyjnych i obrachunkowych w zakresie płac.
Moduł płace realizuje następujące zadania:
- import danych osobowych i płacowych pracowników modułu Kadry
- rejestrację opisu składników płacowych i ich pochodnych
- rejestrację stałych dodatków płacowych i potrąceń dla pracownik
- rejestrację  zmiennych dodatków płacowych i potrąceń pracowniczych,
- aktualizację informacji stałych,
- rejestrację zarobków pracowników,
- rejestrację kont bankowych Urzędu i pracowników,
- obliczanie poszczególnych składników płacowych, sporządzanie list płac,   wprowadzanie list płac i innych zestawień wynikowych, aktualizacja kartoteki zarobkowej.
Efektem przetwarzania w module jest:
- naliczanie składek ZUS dla poszczególnych pracowników z wynagrodzenia
   pracownika,
- naliczanie składników na fundusz zdrowotny,
- eksport danych do „Programu Płatnik ZUS”,
- naliczanie podatku od osób fizycznych,
- wydruk list płac dla pracowników,
- zbiorcze zestawienie list płac,
- wydruki żądanych składników,
- wydruki przelewów,
- inne zestawienie na żądanie w układzie miesięcznym i narastająco,
- wystawienie rozliczeń PIT
- wystawienie zaświadczeń.
Szczegóły funkcjonowania programu opisane są w systemie moduł: płace/informacje/o module „.
c). dodaje się po punkcie 7 punkt 7a o treści „ Systemy informatyczne;- Rejestr Vat-system ewidencji zakupu, sprzedaży, fakturowania i Vat, wersja 1 stanowiskowa,
- Rejestr Vat- budżet- integracja aplikacji. Program zakupiony jest od  Ośrodka Informatyki w Bydgoszczy-Centrum Edukacyjne Sp. z o.o. 85-027 Bydgoszcz ul. Jagiellońska 103/215, który prowadzi również  konserwację oprogramowania oraz jego aktualizację.
Data zakupu 16.12.2016 r., data rozpoczęcia eksploatacji oprogramowania od 01 stycznia 2017 r.”. Dokładna instrukcja obsługi oprogramowania dostępna jest w zakładce: Pomoc/Instrukcja/Opis oprogramowania. Program generuje i scala dokumenty do Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), aplikacja dostępna na stronie: Ministerstwo Finansów/Działalność/ Jednolity Plik Kontrolny/Nowa aplikacja kliencka do wysyłania JPK.
4). W załączniku Nr 5 „Instrukcja gospodarki bezgotówkowej: sporządzania, obiegu i środków kontroli  dowodów księgowych” dokonuje się następujących zmian:
a). punkt 2.21.  otrzymuje nowe brzmienie „ Ewidencja druków ścisłego zarachowania i tablic rejestracyjnych jest prowadzona w księdze druków ścisłego zarachowania zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Za prowadzenie wymienionych ksiąg i druków ścisłego zarachowania odpowiedzialni są poszczególni naczelnicy wydziałów /kierownicy/ samodzielne stanowiska pracy.
Ewidencji ilościowej podlegają:
- legitymacje służbowe,
- druki kart drogowych pojazdu,
- druki i tablice rejestracyjne prowadzone przez Wydział Komunikacji (dowody rejestracyjne, pozwolenia czasowe, znaki legalizacyjne, nalepki kontrolne, nalepki na szybę, karty pojazdu, legitymacje instruktora, międzynarodowe prawa jazdy, tablice rejestracyjne różnego typu),
- druki spisu z natury”,
 b). punkt 2.28. otrzymuje nowe  brzmienie „ Dowody księgowe zewnętrzne takie jak: faktury, rachunki wpływające do Starostwa może przyjąć sekretariat, po czym przekazuje je właściwemu naczelnikowi wydziału/kierownikowi/pracownikowi na samodzielnym stanowisku pracy. Naczelnik/Kierownik/ pracownik na samodzielnym stanowisku pracy po rozstrzygnięciu sposobu załatwienia sprawy i opatrzeniu dokumentu stosowym zapisem z  Ustawy Prawo Zamówień Publicznych przez osobę do tego upoważnioną oraz akceptacji Starosty, przekazuje rachunek /fakturę do wydziału budżetu i finansów. Wydział ten dowód opatruje w datę wpływu do księgowości i dokonuje wpisu do rejestru faktur/rachunków prowadzonych przez Wydział Budżetu i Finansów o nazwie -Dokumentacja Księgowa”.
 c). punkt 2.29. otrzymuje nowe  brzmienie „ Obieg dokumentów, odnośnie poz.2.28 odbywa się bez wpisu do rejestru korespondencji wpływającej do Starostwa”.
5). W załączniku Nr 6 „Instrukcja inwentaryzacyjna” dokonuje się następujących zmian:
a). wiersz 1. w tabeli o nazwie „Harmonogram czynności związanych z inwentaryzacją przedstawia tabela:” otrzymuje brzmienie: ”Powołanie komisji inwentaryzacyjnej i zespołu spisowego…”
b). wiersz 2. w tabeli o nazwie „Harmonogram czynności związanych z inwentaryzacją przedstawia tabela:” otrzymuje brzmienie; ”przeszkolenie zespołów spisowych”.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zarządzeniu stosuje się akty prawne powołane na wstępie, stanowiące podstawę do jego wydania.
§ 2. Pozostałe postanowienia uregulowane w niniejszym zarządzeniu pozostają bez zmian.
§ 3.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania  z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2017 r.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Halina Bartkowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-03-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Andrzej Ochlak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-03-16 08:59:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Andrzejczak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-03-16 08:59:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Andrzejczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-03-16 08:59:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
490 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony