ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-01 08:45:43 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Protokół Nr 2/ 08 Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Rolniczych w Czachówkach w dniu 29 kwietnia 2008r.

Na podstawie § 32 Statutu Powiatu Nowomiejskiego, zgodnie z planem kontroli Komisji Rewizyjnej na 2008r. ustalonym uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 27 listopada 2007r. Nr XIV/99/07 Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim w składzie:

Marek Ząbkiewicz - Przewodniczący komisji
Marek Arentowicz – Zastępca Przewodniczącego

dnia 29 kwietnia 2008r. przeprowadziła kontrolę w Zespole Szkół Rolniczych w Czachówkach.

Kontrolowana jednostka: Zespół Szkół Rolniczych w Czachówkach działa na podstawie Statutu uchwalonego uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim nr XI/82/03 z dnia 29.07.2003r.

Kierownik jednostki: Piotr Saremba, powołany na stanowisko dyrektora szkoły uchwałą Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim nr 31/180/2007 z dnia 29 sierpnia 2007r.
Główny Księgowy jednostki: Katarzyna Zielińska, zatrudniona na umowę o pracę na stanowisku głównej księgowej na całym etacie od 1 marca 2005r.

Wyjaśnień udzielał:
1. Dyrektor jednostki – Piotr Saremba

Przedmiot kontroli: wykorzystanie środków finansowych otrzymanych z subwencji oświatowej w 2007r.

1. Budżet
Plan budżetu na 2006r. wynosił 986.731 zł., wykonanie wyniosło 986.730,88 zł.
Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za rok 2007 stanowi załącznik nr 1 do protokołu, sprawozdanie Rb-28S - załącznik nr 2, sprawozdanie Rb 27S – załącznik nr 3.

2. Fundusz płac
Na wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń w 2007r. wydatkowano ogółem 717.568,66 zł., w tym:
- 559.139,13 zł. stanowiły wynagrodzenia osobowe
- 39.698,68 zł. – dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „13”
- 103.942,34 zł. - składki ZUS
- 14.788,51 zł. – składki na Fundusz Pracy
3. Zatrudnienie
W 2007r. przeciętna liczba zatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty wyniosła 19, w tym nauczyciele – 13 etatów, administracja – 2 etaty, pracownicy na stanowiskach obsługi i pokrewnych – 4 etaty. W ciągu roku przyjęto do pracy jedną osobę, zwolniono – 2 osoby.
Wykaz pracowników szkoły stanowi załącznik nr 4.
4. Ilość uczniów i oddziałów
W roku szkolnym 2006/2007 (w okresie od 1.01.2007r. do 31.08.2007r.) do szkoły uczęszczało 176 uczniów, w roku szkolnym 2007/2008 (w okresie od 1.09.2007r. do 31.12.2007r.) – 149. Funkcjonowało 9 oddziałów - 2 oddziały Liceum Profilowanego, 4 oddziały Technikum Agrobiznesu, 3 oddziały Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Wyniki naboru na rok szkolny 2007/2008 wykazały, że nadal nieliczna grupa uczniów jest zainteresowana nauką w liceum profilowanym, a także mniejsza ilość uczniów podejmuje naukę w zasadniczej szkole zawodowej.
Informacja na temat ilości uczniów i oddziałów stanowi załącznik nr 5.
5. Stypendia dla uczniów
W 2007r. na pomoc materialną dla uczniów (stypendia dla uczniów z terenów popegeerowskich oraz unijne) wydatkowano ogółem 33.679,88 zł. z tej kwoty 30.800 zł. przeznaczono na stypendia dla uczniów (tzw. „stypendia popegeerowskie” oraz stypendia unijne), 500 zł. stanowiły koszty wynagrodzenia osobowego, na zakup materiałów i wyposażenia wydatkowano 2.379,88 zł. Kwota stypendiów była znacznie niższa od tej jaką wydatkowano w 2006r. (102.780 zł.)
6. Wydatki na remonty i zakupy inwestycyjne
W 2007r. przeprowadzono remont kotłowni - dokonano wymiany pieca c.o. Koszt wyniósł 33 tys. zł. Na materiały do napraw wydatkowano 4.595,01 zł, na zakup usług remontowych – 699,58 zł. Z większych zakupów należy wymienić kosiarkę do trawy, kserokopiarkę, drukarki. Ogółem na zakup materiałów i wyposażenia wydatkowano 55.090,87 zł.


7. Zakupy pomocy naukowych
Koszt zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych wyniósł 3.933,57 zł. Były to m.in. książki, stroje taneczne i sportowe, piłki itp.
8. Koszty opału
Koszty ogrzewania budynków szkoły stanowią znaczącą pozycję w strukturze wydatków. W 2007r. na zakup opału wydatkowano 32.000,65 zł., z tego 10.381,10 zł. stanowił koszt zakupu oleju opałowego do ogrzania sali gimnastycznej. Pozostałą kwotę – 21.619,55 zł. stanowi koszt zakupu węgla (koksu, ekogroszka) do ogrzania budynku głównego szkoły.
9. Koszty energii i wody
Koszty te wyniosły łącznie 9.555,17 zł., z tego na zakup energii elektrycznej wydano 7.907,81 zł., wody – 1.647,36 zł.
10. Zakup usług pozostałych
Na zakup usług pozostałych ogółem wydatkowano 30.703,19 zł. Gro tych wydatków stanowią koszty szkolenia uczniów na kursach zawodowych - 10.220 zł. oraz kursach prawa jazdy – 13.440 zł.

Wnioski z kontroli
Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w funkcjonowaniu Zespołu Szkół Rolniczych w Czachówkach. Gospodarka finansowa jest prowadzona w oszczędny sposób.
W 2007r. niezbędny okazał się remont kotłowni. Stary piec uległ awarii i nie nadawał się do naprawy. Zakupiono nowy piec c.o. na ekogroszek. We własnym zakresie przeprowadzono szereg drobnych remontów. Jednak zabytkowy budynek w którym znajduje się szkoła, wymaga gruntownego remontu. Konieczna byłaby kompleksowa naprawa dachu, remont elewacji, wymiana okien. W czerwcu 2007r. szkoła otrzymała z Europejskiego Funduszu Społecznego wyposażenie do pracowni multimedialnej na 20 stanowisk komputerowych. Na potrzebny nowej pracowni we własnym zakresie wyremontowano jedną z sal lekcyjnych. Ze środków uzyskanych ze sprzedaży składników majątkowych (m.in. ciągnika) zakupiono meble, kserokopiarkę, drukarki.
Głównym problem z jakim boryka się szkoła to malejący nabór. Średniorocznie w 2007r. liczba uczniów wynosiła 163. Oznacza to znaczny spadek w stosunku do 2006r. kiedy to liczba uczniów wynosiła 199. W związku z tym dyrekcja i grono pedagogiczne szkoły podjęły starania w celu zachęcenia absolwentów gimnazjów do nauki w szkole w Czachówkach. Przygotowano specjalny film o szkole, który jest prezentowany na spotkaniach z uczniami gimnazjów. Do każdego ucznia gimnazjum w Bielicach wystosowano osobny list z informacją o ofercie edukacyjnej. Organizowane są dni otwarte, zaktualizowano stronę internetową, na której znajduje się aktualna oferta edukacyjna.

Zaleceń pokontrolnych nie wydano.
Protokół podpisano bez zastrzeżeń.
Niepodpisanie protokołu w ciągu 7 dni od jego otrzymania, będzie traktowane jako przyjęcie dokumentu w tej formie i treści.

Nowe Miasto Lubawskie, dnia 5 maja 2008r.

Podpis Dyrektora kontrolowanej jednostki:
/-/ Piotr Saremba

Podpisy członków komisji:
1. /-/ Marek Ząbkiewicz
2. /-/ Marek Arentowicz

« powrót do poprzedniej strony