ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-01 11:21:50 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Protokół Nr 3/08 Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim w dniu 28 maja 2008r.


Na podstawie § 32 Statutu Powiatu Nowomiejskiego, zgodnie z planem kontroli Komisji Rewizyjnej na 2008r. ustalonym uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 27 listopada 2007r. Nr XIV/99/07 Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim w składzie:

Marek Ząbkiewicz - Przewodniczący komisji
Marek Arentowicz – Zastępca Przewodniczącego
Zbigniew Buzanowski - Sekretarz

dnia 28 maja 2008r. przeprowadziła kontrolę w Zespole Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim.

Kontrolowana jednostka: Zespół Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim działa na podstawie Statutu uchwalonego uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim nr XI/81/03 z dnia 29.07.2003r.

Kierownik jednostki: Barbara Przeradzka - Martko, powołana na stanowisko dyrektora szkoły uchwałą Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim nr 31/181/2007 z dnia 29 sierpnia 2007r.
Główny Księgowy jednostki: Anna Grzywacz, zatrudniona na umowę o pracę na stanowisku głównej księgowej na całym etacie od 1 kwietnia 2001r.

Wyjaśnień udzielały:

  1. Dyrektor jednostki – Barbara Przeradzka – Martko
  2. Główny Księgowy – Anna Grzywacz

Przedmiot kontroli: wykorzystanie środków finansowych otrzymanych z subwencji oświatowej w 2007r. oraz w I kwartale 2008r.

Wykonanie budżetu za 2007r.

  1. Budżet
    Plan budżetu na 2007r. wynosił 4.199.829 zł., wykonanie wyniosło 4.153.902,59 zł. co stanowi 98,91% planu. Zobowiązania niewymagalne - z tytułu dostaw i usług – 25.689 zł.
    Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2007 stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
  2. Fundusz płac
    Na wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń w 2007r. wydatkowano ogółem 2.605.760,06 zł., w tym:
    - 1.869.303,29 zł. stanowiły wynagrodzenia osobowe
    - 196.345,75 zł. – dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „13”
    - 540.111,02 zł. - składki na ZUS i Fundusz Pracy
  3. Zatrudnienie
    W 2007r. przeciętna liczba zatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty wyniosła 89, w tym nauczyciele – 67 etatów, administracja – 8 etatów, pracownicy na stanowiskach obsługi i pokrewnych – 14 etatów. W ramach prac interwencyjnych i publicznych zatrudniono jedną osobę. W ciągu roku przyjęto do pracy 13 osób, zwolniono – 19 osób.
  4. Ilość uczniów
    W roku szkolnym 2007/2008 nauczanie w trybie dziennym (dla młodzieży) prowadzono dla 1.030 osób, w trybie wieczorowym (dla dorosłych) – 49. Łącznie 1.079 uczniów.
  5. Stypendia dla uczniów
    W 2007r. na pomoc materialną dla uczniów (stypendia unijne) wydatkowano ogółem 107.420 zł.
  6. Wydatki na remonty i zakupy inwestycyjne
    W 2007r. na zadania inwestycyjne wydatkowano ogółem 140.165,31 zł., z czego 68.185,31 zł. to koszt opracowania dokumentacji technicznej na zadanie inwestycyjne pn. „Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół im. C.K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim”, natomiast 71.980 zł. – koszt zakupu pieca do kotłowni. Na bieżące remonty (remont łazienek na II piętrze) wydatkowano 29.218 zł.
    Ze środków rządowego programu, którego celem jest zapewnienie bezpiecznych warunków nauki w szkołach, zainstalowano monitoring wizyjny. Koszt ogólny monitoringu – 21.784 zł. , z czego 17.427 zł. to środki z dotacji, a 4.357 zł. – udział własny.
  7. Zakupy pomocy naukowych i dydaktycznych
    Koszt zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych wyniósł 5.655,68 zł.
  8. Koszty opału
    Koszty ogrzewania budynków szkoły stanowią znaczącą pozycję w strukturze wydatków. W 2007r. na zakup opału (węgiel, brykiety) wydatkowano 82.034,57 zł.
  9. Koszty energii i wody
    Koszty zakupu energii i wody wyniosły łącznie 56.677,26 zł.
  10. Inne wydatki
    - par. 4300 – zakup usług pozostałych - na opłaty pocztowe, kominiarskie, komunalne, ochroniarskie, koszty szkolenia uczniów na kursach zawodowych i inne wydatkowano 92.700,95 zł.
    - par. 4350 – zakup usług dostępu do sieci internetowej – 8.255,09 zł.
    - par. 4370 – zakup usług telekomunikacyjnych – 9.750,35 zł.
    - par. 4750 – zakup akcesoriów komputerowych (w tym zakup, aktualizacja programów i licencji) – 9.837,75 zł.
    - par. 4700 – koszty dokształcania i doskonalenia nauczycieli – 12.393,27 zł. (w ramach dokształcania 4 nauczycieli ukończyło studia podyplomowe, 2 – studia uzupełniające. Ponadto nauczyciele uczestniczyli w kursach i szkoleniach, programach edukacyjnych)

 

Wykonanie budżetu za I kwartał 2008r.

  1. Budżet
    Plan finansowy na 2008r. wynosi 4.574.419 zł., wykonanie za I kwartał - 1.731.591,47 zł. co stanowi wskaźnik realizacji 37,85%.
    Informacja o wykonaniu budżetu w I kwartale 2008r. stanowi załącznik nr 2.
  2. Fundusz płac
    W I kwartale 2008r. na wynagrodzenia osobowe i pochodne poniesiono ogólne wydatki w wys. 662.612,19 zł. z tego:
    - wynagrodzenia osobowe – 302.980,71 zł.
    - składki z tytułu ubezpieczenia społecznego oraz Funduszu Pracy – 151.072,45 zł.
    - „trzynastki” – 208.559,03 zł.
  3. Wydatki na remonty i zakupy inwestycyjne
    W I kwartale 2008r. za zadania inwestycyjne wydatkowano łącznie 25.433,83 zł.
  4. Zakupy pomocy naukowych i dydaktycznych
    Koszt zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych wyniósł 5.608,10 zł.
  5. Koszty opału
    Na zakup opału wydano 39.442,91 zł.
  6. Koszty energii i wody
    Koszty zakupu energii i wody wyniosły łącznie 24.296,32 zł.

Inne wydatki
- par. 4300 – zakup usług pozostałych - na opłaty pocztowe, kominiarskie, komunalne, ochroniarskie, koszty szkolenia uczniów na kursach zawodowych i inne wydatkowano 25.873,04 zł.
- par. 4270 – usługi remontowe – 14.970,54 zł.
- par. 4350 – zakup usług dostępu do sieci internetowej – 1.290,09 zł.
- par. 4370 – zakup usług telekomunikacyjnych – 2.574,89 zł.
- par. 4750 – zakup akcesoriów komputerowych (w tym zakup i aktualizacja programów i licencji) – 4.696,45 zł.
- par. 4700 – koszty dokształcania i doskonalenia nauczycieli – 3.943,38 zł.


Wnioski z kontroli


Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w funkcjonowaniu Zespołu Szkół im. C. K. Norwida w Nowym Mieście Lubawskim. Gospodarka finansowa jest prowadzona w prawidłowy, oszczędny sposób. Placówka zasila budżet z dochodów pochodzących z wynajmu sali gimnastycznej, która ma pełne obłożenie, z czynszów, z wynajmu pokoi w internacie. Z roku na rok jest to coraz wyższa kwota, w 2007r. pozyskano z tego tytułu 84.314,75 zł., w I kwartale br. – 24.614,23 zł. Środki te szkoła w całości przekazała do budżetu powiatu.
W bieżącym roku w szkole odbędą się obchody Jubileuszu 150 – lecia Liceum Ogólnokształcącego. W planach jest przeprowadzenie termomodernizacji budynku szkoły oraz kompleksowych remontów wewnątrz szkoły. W tegorocznym budżecie powiatu na termomodernizację zaplanowano 788 tys. zł. Do tej pory opracowano dokumentację techniczną. Trwa procedura przetargowa. Przewiduje się, że do obchodów jubileuszu we wrześniu część zadań będzie zakończona. W planach jest też remont kotłowni, zmiana systemu grzewczego. Kolejne lata też nie będą wolne od inwestycji. Następne zadanie jakie czeka na realizację to wymiana instalacji elektrycznej.
Ważna dla szkoły jest także inwestycja powiatowa pn. „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku”. Jeżeli zostanie pomyślnie przeprowadzona, spora część uczniów będzie uczęszczać do nowej placówki, a w nowomiejskim Zespole Szkół zostaną jedynie uczniowie liceów. Tym samym poprawią się warunki nauczania w szkole.


Zaleceń pokontrolnych nie wydano.
Protokół podpisano bez zastrzeżeń.
Niepodpisanie protokołu w ciągu 7 dni od jego otrzymania, będzie traktowane jako przyjęcie dokumentu w tej formie i treści.

Nowe Miasto Lubawskie, dnia 3 czerwca 2008r.

Podpis Dyrektora kontrolowanej jednostki:

/-/ Barbara Przeradzka - Martko

Podpisy członków komisji:

1 /-/ Marek Ząbkiewicz
2 /-/ Marek Arentowicz
3 /-/ Zbigniew Buzanowski

« powrót do poprzedniej strony