ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-01 11:26:20 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Protokół Nr 4/08 Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Rolniczych w Nowym Mieście Lubawskim w dniu 28 maja 2008r.


Na podstawie § 32 Statutu Powiatu Nowomiejskiego, zgodnie z planem kontroli Komisji Rewizyjnej na 2008r. ustalonym uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 27 listopada 2007r. Nr XIV/99/07 Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim w składzie:

Marek Ząbkiewicz - Przewodniczący komisji
Marek Arentowicz – Zastępca Przewodniczącego
Zbigniew Buzanowski - Sekretarz

dnia 28 maja 2008r. przeprowadziła kontrolę w Zespole Szkół Rolniczych w Nowym Mieście Lubawskim.

Kontrolowana jednostka: Zespół Szkół Rolniczych w Nowym Mieście Lubawskim działa na podstawie Statutu uchwalonego uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim nr V/45/2003 z dnia 14.02.2003r.

Kierownik jednostki: Katarzyna Idźkowska, powołana na stanowisko dyrektora szkoły uchwałą Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim nr 44/249/07 z dnia 16 grudnia 2007r.
Główny Księgowy jednostki: Joanna Seroczyńska, zatrudniona na umowę o pracę na stanowisku głównej księgowej na całym etacie od 3 stycznia 2005r.

Wyjaśnień udzielały:
1. Dyrektor jednostki – Katarzyna Idźkowska
2. Zastępca dyrektora – Krzysztof Kwiatkowski
3. Główny Księgowy – Joanna Seroczyńska

Przedmiot kontroli: wykorzystanie środków finansowych otrzymanych z subwencji oświatowej w 2007r. oraz w I kwartale 2008r.



Wykonanie budżetu za 2007r.

1. Budżet
Plan budżetu na 2007r. wynosił 1.599.148 zł., wykonanie wyniosło 1.599.146,76 zł.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2007 stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

2. Fundusz płac
Na wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń w 2007r. wydatkowano ogółem 1.261.773,55 zł., w tym:
- 985.637,90 zł. stanowiły wynagrodzenia osobowe
- 72.750,44 zł. – dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „13”
- 177.979,80 zł. - składki na ZUS
- 25.405,41 zł. – składki na Fundusz Pracy

3. Zatrudnienie
W 2007r. przeciętna liczba zatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty wyniosła 38, w tym nauczyciele – 32 etaty, administracja – 3 etaty, pracownicy na stanowiskach obsługi i pokrewnych – 3 etaty. W ciągu roku przyjęto do pracy 9 osób, zwolniono – 11 osób.
4. Ilość uczniów
W roku szkolnym 2007/2008 nauczanie w trybie dziennym (dla młodzieży) prowadzono dla 367 osób, w trybie wieczorowym (dla dorosłych) – 93. Łącznie 460 uczniów.
5. Stypendia dla uczniów
W 2007r. na pomoc materialną dla uczniów (stypendia unijne) wydatkowano ogółem 65.065 zł. W ramach projektu „Pomoc finansowa dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Nowomiejskiego” 79 uczniom wypłacono stypendia na łączną kwotę 47.400 zł, natomiast w ramach „Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych uczniów pochodzących z rodzin byłych pracowników PGR na lata 2006-2008” wypłacono stypendia 14 uczniom na łączną kwotę 14.400 zł. Pozostały koszt stanowiły wydatki związane z obsługą programów stypendialnych – wynagrodzenia bezosobowe oraz zakup materiałów i wyposażenia.
6. Wydatki na remonty i zakupy inwestycyjne
W 2007r. w ramach prac remontowych odmalowano wszystkie pomieszczenia lekcyjne, odnowiono podłogi w sześciu klasach oraz pomieszczeniach biurowych, zakupiono nowe stoły i krzesła do dwóch sal lekcyjnych, zakupiono regały do biblioteki szkolnej oraz meble do sekretariatu (koszt zakupu sprzętu szkolnego – 16.992,84 zł.)
Ze środków rządowego programu, którego celem jest zapewnienie bezpiecznych warunków nauki w szkołach, zainstalowano monitoring wizyjny. Koszt ogólny monitoringu wyniósł 16.329,70 zł.
7. Zakupy pomocy naukowych i dydaktycznych
Koszt zakupu pomocy naukowych i dydaktycznych (książek, płyt CD, map) wyniósł 862,55 zł.
8. Koszty opału
W 2007r. na zakup opału nie wydatkowano środków budżetowych. Opał zakupiono ze środków Samorządu Uczniowskiego.
9. Koszty energii i wody
Koszty zakupu energii i wody wyniosły łącznie 12.409,14 zł.
10. Inne wydatki
- par. 4270 – zakup usług remontowych – 31.653,78 zł.
- par. 4300 – zakup usług pozostałych - na opłaty pocztowe, kominiarskie, komunalne, koszty wypożyczenia sali gimnastycznej, koszty kursów nauki jazdy i inne wydatkowano 62.601,37 zł.
- par. 4370 – zakup usług telekomunikacyjnych – 5.053,05 zł.
- par. 4750 – zakup akcesoriów komputerowych (w tym zakup, aktualizacja programów i licencji) – 5.254,60 zł.
- par. 4700 – koszty dokształcania i doskonalenia nauczycieli – 3.162,20 zł.

Wykonanie budżetu za I kwartał 2008r.

1. Budżet
Plan finansowy na 2008r. wynosi 1.650.694 zł., wykonanie za I kwartał - 381.737,99 zł. co stanowi wskaźnik realizacji 23,13%.
Informacja o wykonaniu budżetu w I kwartale 2008r. stanowi załącznik nr 2.
2. Fundusz płac
W I kwartale 2008r. na wynagrodzenia osobowe i pochodne poniesiono ogólne wydatki w wys. 362.019,91 zł., z tego;
- wynagrodzenia osobowe – 229.505,75 zł.
- składki z tytułu ubezpieczenia społecznego – 46.394,90 zł.
- składki na Fundusz Pracy – 7.468,30 zł.
- „trzynastki” – 78.650,96 zł.
3. Koszty opału
Na zakup węgla wydatkowano 3.335,98 zł.
4. Koszty energii i wody
Koszty zakupu energii i wody wyniosły łącznie 5.767,30 zł.
5. Inne wydatki
- par. 4300 – zakup usług pozostałych - na opłaty pocztowe, kominiarskie, komunalne, koszty wypożyczenia sali gimnastycznej, monitoringu i inne wydatkowano ogółem 2.437,86 zł.
- par. 4270 – usługi remontowe – 73,20 zł.
- par. 4370 – zakup usług telekomunikacyjnych – 1.073,58 zł.
- par. 4750 – zakup akcesoriów komputerowych (w tym zakup i aktualizacja programów i licencji) – 420,81 zł.
- par. 4700 – koszty dokształcania i doskonalenia nauczycieli – 4.350 zł.


Wnioski z kontroli

Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w funkcjonowaniu Zespołu Szkół Rolniczych w Nowym Mieście Lubawskim. Gospodarka finansowa jest prowadzona w prawidłowy i oszczędny sposób. Placówka pozyskuje dochody. W 2007r. z wynajmu sal lekcyjnych dla CKU, sklepiku szkolnego, odsetek od rachunków bankowych pozyskano 8.911,42 zł. Środki te szkoła w całości przekazała do budżetu powiatu. W tym roku wpływy pochodzić będą ze sklepiku oraz odsetek.
W 2007r. szkoła obchodziła Jubileusz 50- lecia. W ramach przygotowania do obchodów wykonano szereg remontów (malowano sale lekcyjne, odnawiano podłogi), zakupiono sprzęt szkolny, wyposażenie do pomieszczeń biurowych. W efekcie tych prac, ogólny wygląd budynku szkoły uległ zdecydowanej poprawie i placówka była należycie przygotowana do obchodów jubileuszu.
Nadal duże utrudnienie stanowi brak większych pomieszczeń klasowych oraz szatni, a przede wszystkim - sali gimnastycznej. Ten problem ma rozwiązać zaplanowana na najbliższe dwa lata duża inwestycja powiatowa pn. „Budowa Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzętniku”. Jeżeli zostanie pomyślnie przeprowadzona, warunki nauczania ulegną zdecydowanej poprawie.


Zaleceń pokontrolnych nie wydano.
Protokół podpisano bez zastrzeżeń.
Niepodpisanie protokołu w ciągu 7 dni od jego otrzymania, będzie traktowane jako przyjęcie dokumentu w tej formie i treści.

Nowe Miasto Lubawskie, dnia 3 czerwca 2008r.

Podpis Dyrektora kontrolowanej jednostki: 
/-/ Katarzyna Idźkowska

Podpisy członków komisji:
1 /-/ Marek Ząbkiewicz
2 /-/ Marek Arentowicz
3 /-/ Zbigniew Buzanowski

« powrót do poprzedniej strony