ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-01 11:35:53 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Protokół Nr 6/08 Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim w dniu 3 lipca 2008r.

Na podstawie § 32 Statutu Powiatu Nowomiejskiego, zgodnie z planem kontroli Komisji Rewizyjnej na 2008r. ustalonym uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 27 listopada 2007r. Nr XIV/99/07 Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim w składzie:

Marek Ząbkiewicz - Przewodniczący komisji
Marek Arentowicz – Zastępca Przewodniczącego

dnia 3 lipca 2008r. przeprowadziła kontrolę w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim.

Kontrolowana jednostka: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim jest jednostką organizacyjną powiatu nowomiejskiego wykonującą zadania z zakresu pomocy społecznej. Została utworzona na podstawie uchwały Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 10 marca 1999r. Nr VI/22/99.
Kierownik jednostki: Urszula Łydzińska, powołana na stanowisko uchwałą Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 23.09.2002r. Nr 146/442/2002.
Główny Księgowy jednostki: Bernardyna Kornatowska, zatrudniona na umowę o pracę w pełnym wymiarze od dnia 19.10.1999r.

Wyjaśnień udzielały:
1. Kierownik jednostki – p. Urszula Łydzińska;
2. Główny Księgowy – p. Bernardyna Kornatowska.
Przedmiot kontroli: wydatki finansowe za 2007r. i 5 miesięcy 2008r.

I. Wykonanie budżetu w 2007r.
Plan budżetu na 2007r. wynosił 1.348.290,81 zł. , wykonanie wyniosło 1.348.290,11 zł. Analiza wydatków PCPR za 2007r. stanowi załącznik nr 1 do protokołu.



Wydatki budżetowe na realizację poszczególnych zadań
1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Wykonanie wydatków PCPR w 2007r. wyniosło 336.213,00 zł.
Przeciętna liczba zatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty wyniosła 12. W ogólnej liczbie zatrudnionych był jeden pracownik zatrudniony w ramach prac interwencyjnych i publicznych. W ciągu roku do pracy przyjęto 2 osoby i tyle samo zwolniono. Centrum oprócz zadań statutowych, realizuje inne cele, wymienione w strategii rozwiązywania problemów społecznych; w 2007r. realizowało dwa programy: korekcyjno – edukacyjny dla sprawców przemocy finansowany ze środków Wojewody Warmińsko – Mazurskiego oraz projekt pn. „Więcej umiem, lepiej pomagam” współfinansowany ze środków PFRON i UE.
Wykonanie wydatków:
- wynagrodzenia osobowe pracowników - 199.244,84 zł.
- dodatkowe wynagrodzenie roczne – 13.045,00 zł.
- składki na ubezpieczenie społeczne – 37.918,58 zł.
- składki na fundusz pracy – 5.160,52 zł.
- wynagrodzenia bezosobowe – 3.903,30 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia (materiały biurowe, wyposażenie biur, prasa, znaczki, artykuły spożywcze itp.) - 28.097,78 zł.
- zakup energii - 7.417,23 zł.
- zakup usług remontowych (konserwacja kopiarki, gaśnic p-poż.) – 509,80 zł.
- koszt zakupu usług zdrowotnych (badania lekarskie pracowników) – 60 zł.
- zakup usług pozostałych (usługi transportowe, wywóz nieczystości i inne) – 19.173,32 zł.
- opłata za usługi internetowe – 646,20 zł.
- opłaty z tytułu usług telefonii stacjonarnej – 3.513,09 zł.
- opłata czynszowa za pomieszczenia biurowe – 123,34 zł.
- koszt podróży służbowych krajowych – 1.417,40 zł.
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – 5.162,00 zł.
- podatek od nieruchomości – 380,00 zł.
- szkolenia pracowników – 7.546, 00 zł.
- zakup materiałów papierniczych – 994,60 zł.
- zakup akcesoria komputerowych – 1.900,00 zł.




2. Placówki opiekuńczo – wychowawcze
W 2007r. na świadczenia społeczne dla osób, które osiągnęły pełnoletność i opuściły placówki opiekuńcze-wychowawcze, wydatkowano ogółem 47.433,60 zł., z czego:
- na kontynuowanie nauki – 32.610,60 zł.
- pomoc pieniężną na usamodzielnienie – 13.176,00 zł.
- pomoc rzeczową – 1.647,00 zł.
3. Rodziny zastępcze
Ogółem w 2007r. centrum objęło opieką 63 rodziny zastępcze, w których przebywało ogółem 86 dzieci, z tego 56 w rodzinach spokrewnionych i 7 w niespokrewnionych.
Ogółem na rodziny zastępcze wydatkowano 799.987,98 zł., w tym:
- pomoc comiesięczna – 698.709,72 zł.
- kontynuowanie nauki – 79.867,26 zł.
- „rzeczówka” – 1.647,00 zł.
- usamodzielnienie – 1.647 zł.
- jednorazowa pomoc pieniężna – 18.117,00 zł.

4. Ośrodek Wsparcia Rodziny i Dziecka
W ramach ośrodka prowadzono poradnictwo specjalistyczne. Dyżury prowadzili: psycholog, prawnik i neurologopeda. Koszty funkcjonowania ośrodka wyniosły ogółem 33.727,72 zł. , z tego:
- wynagrodzenia osobowe pracowników – 18.505,60 zł.
- dodatkowe wynagrodzenie roczne – 670,00 zł.
- składki na ubezpieczenie społeczne – 3.463,13 zł.
- składki na Fundusz pracy – 469,80 zł.
- wynagrodzenia bezoosobowe czyli opłacenie doradców - 9.310,00 zł.,
- zakup materiałów i wyposażenia – 272,29 zł.
- podróże służbowe krajowe – 231,90 zł.
- ZFŚS – 805,00 zł.

5. Zadania realizowane ze środków PFRON
Wysokość środków finansowych na zadania realizowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2007r. określono uchwałą Rady Powiatu nr VI/48/07 z dnia 13.03.2007r. Plan ogółem wynosił 1.153.622,00 zł., z tego na rehabilitację społeczną przeznaczono 1.073.622,00 zł. natomiast na rehabilitację zawodową - 80.000,00 zł.
Plan ten zmieniano uchwałami nr IX/66/07 z 31.05.2007r., nr XII/81/07 z dnia 25.09.2007r., nr XIV/100/07 z dnia 27 listopada 2007r. oraz XVI/111/07 z dnia 28.12.2007r.

Wykonanie ogółem wyniosło 1.291 007,00 zł. z tego:
1. rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych – 20.844,00 zł.
- szkolenia – 18.574,00 zł.
- zwrot wydatków na instrumenty i usługi rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych – 2.270,00 zł.
2. rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych – 1.270.163,00 zł., z tego:
- turnusy rehabilitacyjne – 158.076 zł.
- likwidacja barier – 216.333,00 zł.
- dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki –31.475,00 zł.
- zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze – 247.235,00 zł.
- dofinansowanie kosztów działalności warsztatów terapii zajęciowej – 617.044 zł.

6. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Zespół od 1 lutego 2007r. przestał funkcjonować jako odrębna jednostka organizacyjna powiatu i wszedł w struktury PCPR. W skład zespołu wchodziło 18 osób, w tym: przewodniczący, 5 lekarzy, 6 pracowników socjalnych, 2 doradców zawodowych oraz 3 psychologów i 1 pedagog.
Zespół wydał 1.857 orzeczeń, w tym: 1.374 orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (dorośli) oraz 483 orzeczenia o niepełnosprawności (dzieci).
Na funkcjonowanie zespołu wydatkowano ogółem 130.927,81 zł. , w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników – 37.064, 10 zł.
- składki na ubezpieczenie społeczne – 9.128,31 zł.
- składki na fundusz pracy – 1.238,36 zł.
- wynagrodzenia bezosobowe (wynagrodzenia członków składów orzekających) – 54.340,00 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia – 7.401,01 zł.
- zakup energii – 6.060,46 zł.
- zakup usług remontowych – 414,80 zł.
- zakup usług medycznych – 30,00 zł.
- zakup usług pozostałych – 8.406,13 zł.
- zakup usług internetowych – 611,01 zł.
- opłata z tytułu zakupu usług telefonii stacjonarnej – 2.200,49 zł.
- podróże służbowe krajowe – 294,10 zł.
- ZFŚS – 1.441,00 zł.
- zakup materiałów papierniczych – 998,04 zł.
- zakup akcesoriów komputerowych – 1.300,00 zł.

II. Wykonanie budżetu za 5 miesięcy 2008r.

Plan budżetu na 2008r. po zmianach wynosi 1.736.692 zł. , wykonanie na dzień 31.05.2008r. wyniosło 607.545,81 zł. Zestawienie wydatków za 5 miesięcy br. stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Wydatki budżetowe na realizację poszczególnych zadań

1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Wykonanie wydatków PCPR na dzień 31.05. 2008r. wyniosło 159.515,84 zł., z tego:
- wynagrodzenia osobowe pracowników - 93.441,88 zł.
- dodatkowe wynagrodzenie roczne – 12.984 zł.
- składki na ubezpieczenie społeczne – 15.712,69 zł.
- składki na fundusz pracy – 2.447,63 zł.
- wynagrodzenia bezosobowe – 1.659,50 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia - 2.656,79 zł.
- zakup energii - 3.437,23 zł.
- zakup usług remontowych – 115,90 zł.
- zakup usług zdrowotnych (badania lekarskie pracowników) – 30 zł.
- zakup usług pozostałych – 12.429,78 zł.
- opłata za usługi internetowe – 314,15 zł.
- opłata z tytułu zakupu usług telefonii stacjonarnej – 1.407,94 zł.
- koszt podróży służbowych krajowych – 499,50 zł.
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – 5.200 zł.
- podatek od nieruchomości – 390 zł.
- szkolenia pracowników – 2.559,83 zł.
- zakup materiałów papierniczych – 320,25 zł.
- zakup akcesoriów komputerowych – 3.908,77 zł.

b. Placówki opiekuńczo – wychowawcze
Na świadczenia społeczne wydatkowano ogółem 25.693,20 zł.

c. Rodziny zastępcze
Na rodziny zastępcze wydatkowano 341.002,73 zł. Całość stanowiły wydatki na świadczenia społeczne.

d. Ośrodek Wsparcia Rodziny i Dziecka
Koszty funkcjonowania ośrodka wyniosły 16.856,71 zł. , z tego:
- wynagrodzenia osobowe pracowników – 7.477,30 zł.
- dodatkowe wynagrodzenie roczne – 1.458,00 zł.
- składki na ubezpieczenie społeczne – 1.316,61 zł.
- składki na Fundusz pracy – 200,85 zł.
- wynagrodzenia bezoosobowe - 5.484,00 zł.,
- podróże służbowe krajowe – 119,95 zł.
- ZFŚS – 800 zł.

d. zadania realizowane ze środków PFRON
Wysokość środków finansowych na zadania realizowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2008r. określono uchwałą Rady Powiatu nr XVIII/141/08 z dnia 26.02.2008r. Plan ogółem wynosi 1.406.683,00 zł., z tego na rehabilitację społeczną przeznaczono 1.248.683,00 zł. natomiast na rehabilitację zawodową - 158.000,00 zł.

d. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Na funkcjonowanie zespołu wydatkowano 64.477,33 zł. , w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników – 15.914,50 zł.
- dodatkowe wynagrodzenie roczne – 2.836,00 zł.
- składki na ubezpieczenie społeczne – 4.211,02 zł.
- składki na fundusz pracy – 642,44 zł.
- wynagrodzenia bezosobowe (wynagrodzenia członków składów orzekających) – 26.910,00 zł.
- zakup materiałów i wyposażenia – 821,07 zł.
- zakup energii – 3.010,78 zł.
- zakup usług remontowych – 115,90 zł.
- zakup usług zdrowotnych – 30,00 zł.
- zakup usług pozostałych – 4.946,50 zł.
- zakup usług internetowych – 314,15 zł.
- opłaty z tytułu zakupu usług telefonii stacjonarnej – 1.073,57 zł.
- podróże służbowe krajowe – 380,40 zł.
- ZFŚS – 2.000,00 zł.
- podatek od nieruchomości – 338,00 zł.
- zakup materiałów papierniczych – 266,88 zł.
- zakup akcesoriów komputerowych – 666,12 zł.

Wnioski z kontroli
Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w funkcjonowaniu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
Gospodarka finansowa prowadzona jest w prawidłowy, oszczędny sposób. Jednostka, dysponując skromnymi zasobami kadrowymi, realizuje szereg zadań m.in. prowadzi obsługę środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, a od 1 lutego 2007r. w jej strukturze organizacyjnej znajduje się Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. PCPR z powodzeniem pozyskuje środki zewnętrzne. W 2007r. realizowało dwa programy: korekcyjno – edukacyjny dla sprawców przemocy finansowany ze środków Wojewody Warmińsko – Mazurskiego oraz projekt pn. „Więcej umiem, lepiej pomagam” współfinansowany ze środków PFRON i UE. Wartość projektu wyniosła 276.085,00 zł. W ramach projektu przeprowadzono szkolenia i warsztaty dla otoczenia współpracującego z osobami niepełnosprawnymi. W 2008r. PCPR realizuje następujące projekty: „Od wsparcia do samodzielności” (wartość projektu 65.414,18 zł.), „Edukacyjna grupa wsparcia dla rodzin zastępczych z terenu powiatu nowomiejskiego” (15.570,65 zł.), „Zostań rodzicem zastępczym” (środki własne) oraz kontynuuje program edukacyjno – korekcyjny dla sprawców przemocy „Partner” (4.500 zł.)

Zaleceń pokontrolnych nie wydano.

Protokół podpisano bez zastrzeżeń.
Niepodpisanie protokołu w ciągu 7 dni od jego otrzymania, będzie traktowane jako przyjęcie dokumentu w tej formie i treści.

Nowe Miasto Lubawskie, dnia 9 lipca 2008r.

Podpis Dyrektora kontrolowanej jednostki: 

/-/ Urszula Łydzińska

Podpisy członków komisji: 

1 /-/ Marek Ząbkiewicz 
2 /-/ Marek Arentowicz

« powrót do poprzedniej strony