ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-01 11:48:17 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Protokół Nr 8/08 Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w Zarządzie Dróg Powiatowych w Nowym Mieście Lubawskim z/s w Kurzętniku w dniu 10 lipca 2008r.

 Na podstawie § 32 Statutu Powiatu Nowomiejskiego, zgodnie z planem kontroli Komisji Rewizyjnej na 2008r. ustalonym uchwałą Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 27 listopada 2007r. Nr XIV/99/07 Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim w składzie:
Marek Ząbkiewicz - Przewodniczący komisji
Marek Arentowicz – Zastępca Przewodniczącego
Zbigniew Buzanowski – Sekretarz
dnia 10 lipca 2008r. przeprowadziła kontrolę w Zarządzie Dróg Powiatowych w Nowym Mieście Lubawskim z/s w Kurzętniku.

Kontrolowana jednostka: Zarząd Dróg Powiatowych w Nowym Mieście Lub. z/s w Kurzętniku jest jednostką organizacyjną powiatu nowomiejskiego, obejmującą obszarem działania sieć dróg zaliczonych do kategorii powiatowych..
Kierownik jednostki: Ryszard Kłosowski, powołany na stanowisko uchwałą Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 28.06.1999r. nr XXII/37/99.
Główny Księgowy jednostki: Halina Ustiak, zatrudniona na umowę o pracę w pełnym wymiarze od dnia 11.01.1999 r.

Wyjaśnień udzielał:
1. Kierownik jednostki – p. Ryszard Kłosowski.
Przedmiot kontroli: wykonanie planu remontów i inwestycji drogowych w 2007r. i I półroczu 2008r.

I. Wykonanie planu remontów i inwestycji drogowych w 2007r.
Informacja z realizacji robót inwestycyjnych i remontowych w ZDP w 2007r. stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Plan budżetu na 2007 wynosił ogółem 1.615.186,00 zł. , wykonanie wyniosło 1.615.184,00 zł. Wydatki bieżące stanowiły 1.463.276,48zł., z tego wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 651.452 zł. Wydatki majątkowe (inwestycyjne) wyniosły 151.907,52 zł.
Przeciętna liczba zatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty wynosiła 18, w tym: administracja – 7 etatów, pracownicy na stanowiskach obsługi i pokrewnych – 11 etatów. W ogólnej liczbie było 5 pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i publicznych. W ciągu roku do pracy przyjęto 14 osób, zwolniono 12.

1. Wykonanie remontów drogowych w 2007r.
- przebudowa mostu na przepust na cieku wodnym Bałwanka – 265.595 zł.
- remont cząstkowy emulsją asfaltową i grysami kamiennymi na drogach powiatowych – łącznie 10.800m2 - 236.532 zł.
- odnowa nawierzchni dróg (skrzyżowanie w Boleszynie, dojazdy na przepust na Bałwance) – 24.110 zł.
- odwodnienie dróg (ułożenie korytek ściekowych w miejscowościach Szwarcenowo i Boleszyn) – 28.350 zł.
- przebudowa drogi Boleszyn – Wlk. Leźno (wykonanie pierwszej warstwy podbudowy) – 21.310 zł.
- opracowanie kosztorysów na przebudowę drogi 1299N – 6.057 zł.
- przebudowa chodników (wspólnie z Urzędami Gmin) – w miejscowościach Boleszyn, Lipinki, Jamielnik, Zajączkowo, budowa zatoki autobusowej w Wonnej, budowa parkingu przy ul. Mickiewicza (wspólnie z Urzędem Miasta) – łącznie 64.313 zł.

2. Wydatki związane z bieżącym utrzymaniem dróg
(m.in. zakup znaków drogowych, grysów kamiennych i masy asfaltowej, profilowanie dróg gruntowych, usługi transportowe i sprzętowe, frezowanie karp) – 125.944 zł.

3. Wydatki związane z bieżącym utrzymaniem mostów
(przebudowa przepustu na drodze Kurzętnik – Nielbark) – 22.805 zł.

4. Zimowe utrzymanie dróg – 105.055 zł.
5. Inne wydatki – 886.196 zł.
- wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 651.452 zł.
- podatki od nieruchomości i środków transportu – 3.602 zł.
- wypłata renty z tytułu wypadku na drodze – 5.280 zł.
- energia i woda – 3.863 zł.
- zakup oleju opałowego – 8.339 zł.
- koszty związane z bieżącą działalności jednostki (zakup materiałów biurowych, kursy i szkolenia, prenumerata czasopism itd.) - 37.758 zł.
- zakup usług do sieci internetowej, usług telefonii komórkowej i stacjonarnej – 6.851 zł.
- zakup paliwa i części zamiennych – 99.648 zł.
- remont pojazdów mechanicznych, urządzeń i sprzętu – 48.790 zł.
- przebudowa piaskarek – 10.031 zł.
- zakup narzędzi – 4.826 zł.
- zakup akcesoriów komputerowych – 2.430 zł.

Ponadto, jednostka wykonała dochody w 2007r. na ogólną kwotę 41.886,91 zł. (m.in. sprzedaż drewna, wpłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego)

II. Wykonanie remontów i inwestycji drogowych w I półroczu 2008r.

Informacja z realizacji robót inwestycyjnych i remontowych w ZDP w I półroczu 2008r. stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Budżet na 2007r. wynosi 2.121.758 zł.

1. Wydatki inwestycyjne
W I półroczu zrealizowano zakupy inwestycyjne – zakupiono młot spalinowy za kwotę 15.799 zł.
2. Remonty drogowe
- remont cząstkowy emulsją asfaltową i grysami kamiennymi na drogach powiatowych – łącznie 8.000 m2 – 195.200 zł.
Po zimie remont cząstkowy zleca się firmie zewnętrznej, w ciągu roku – ZDP sam wykonuje roboty. W I półroczu koszt robót wykonanych przez Zarząd wyniósł 14.963 zł.
- przebudowa chodników w miejscowościach: Chrośle, Świniarc, Biskupiec, Lipinki – 10.363 zł.
- ułożenie korytek ściekowych w miejscowościach Radomno i Mierzyn – 18.692 zł.
- przebudowa drogi Boleszyn – Leźno (wykonanie pierwszej warstwy podbudowy) – 15.067 zł.

3. Wydatki na bieżące utrzymanie dróg
(zakup znaków drogowych, profilowanie dróg gruntowych, poboczy, frezowanie karp, usługi transportowe i sprzętowe, koszenie traw i chwastów, utrzymanie obiektów mostowych, zakup paliwa i części zamiennych) – 70.885 zł.

4. Zimowe utrzymanie dróg - 51.086 zł.
5. Inne wydatki
(wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, podatki od nieruchomości i środków transportowych, wypłata renty, energia i woda, zakup oleju opałowego, remont pojazdów, zakup sprzętu, inne koszty związane z bieżącą działalnością jednostki) – 443.326 zł.

Wnioski z kontroli

Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w wykonaniu budżetu Zarządu Dróg Powiatowych za 2007r. i I półrocze 2008r. Gospodarka finansowa jednostki prowadzona jest w prawidłowy i oszczędny sposób.
Budżet roku 2007r. był o połowę niższy od budżetu roku 2006. Jednostka realizowała swoje statutowe zadania w miarę posiadanych środków finansowych. Odnawiano drogi, budowano chodniki, wykonano odwodnienia, prowadzono szereg robót utrzymaniowych tj. wycinka drzew i frezowanie karp, wymiana oznakowania, wycinka krzewów, czyszczenie rowów i przepustów, roboty na mostach. Chodniki buduje się wspólnie z Urzędami Gmin. Dzięki temu powstało wiele nowych chodników na terenie całego powiatu. Zgodnie z wnioskiem Dyrektora jednostki, w kolejnych latach należy położyć większy nacisk na uporządkowanie poboczy.
Współpracę z Urzędami Gmin przeniesiono na grunt budowy dróg. W planowanych na najbliższe lata dwóch poważnych inwestycjach drogowych, partycypować będą samorządy gminne. Wnioski na budowy dróg:
- 1319N Nowe Miasto Lubawskie – Kaługa, odcinek Nowe Miasto Lubawskie – Kurzętnik; długość 3,187 km – koszt 7.106.663 zł.
- 1299N gr. woj. (Brodnica) – Krotoszyny – Jamielnik – do dr. Nr 1333 N, odcinek przez wsie Łąkorek, Bielice, Krotoszyny i Jamielnik; długość 6,170 km – koszt 3.818.299 zł.
zostały już złożone do Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007 – 2013. Należy podkreślić, że opracowanie wniosków, skompletowanie dokumentacji wiązało się z dużym nakładem pracy ze strony pracowników jednostki.
Członek Komisji – pan Zbigniew Buzanowski wnioskował, aby wpływy z dzierżawy wieży telefonii komórkowej wpływały na konto ZDP.

Zaleceń pokontrolnych nie wydano.

Protokół podpisano bez zastrzeżeń.
Niepodpisanie protokołu w ciągu 7 dni od jego otrzymania, będzie traktowane jako przyjęcie dokumentu w tej formie i treści.

Nowe Miasto Lubawskie, dnia 16 lipca 2007r.

Podpis Dyrektora kontrolowanej jednostki: 
/-/ Ryszard Kłosowski

Podpisy członków komisji: 
1 /-/ Marek Ząbkiewicz
2 /-/ Marek Arentowicz
3 /-/ Zbigniew Buzanowski

« powrót do poprzedniej strony