ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLAkt prawny: 122/646/2010Drukuj informacjęAkt prawny: 122/646/2010

Szczegóły informacji

122/646/2010

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: 122/2010

Kadencja: III kadencja

Data wejścia w życie: 2010-01-29

Data podjęcia/podpisania: 2010-01-25

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2010-01-25

Tytuł aktu:

w sprawie realizacji wydatków o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 14 tys. euro

Na podstawie:

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 4 oraz art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 ze zm.), w związku z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) oraz art. 44 ust. 3 pkt 1, art. 53 ust. 1, art. 254 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:

Treść:

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 4 oraz art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 ze zm.), w związku z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) oraz art. 44 ust. 3 pkt 1, art. 53 ust. 1, art. 254 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Wydatki, których wartość szacunkowa nie przekracza w danym roku budżetowym równowartości kwoty 14 tys. euro, nie podlegają trybom postępowania określonym w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwanych dalej ustawą pzp.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1, powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady należytej staranności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
3. Średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczenia wartości wydatków, określa się zgodnie z postanowieniami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy pzp.
4. Podstawą ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy robót budowlanych, dostaw i usług, bez doliczania podatku od towarów i usług (kwota netto), ustalone przez dokonującego wydatku.
5. Wartość szacunkową wydatków ustala się odpowiednio zgodnie z postanowieniami art. 32-34 ustawy pzp.
6. Wartość szacunkową wydatku ustala upoważniony pracownik merytorycznego wydziału, z uwzględnieniem postanowień § 2 ust. 4 niniejszej uchwały.
7. Przed ustaleniem wartości szacunkowej wydatku upoważniony pracownik ma obowiązek ustalić z pracownikiem ds. zamówień publicznych, czy tożsame zamówienie nie jest realizowane w drodze umowy o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy pzp.

§ 2. 1. Podstawę do dokonywania wydatków określonego rodzaju stanowi plan finansowy Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim uchwalony na dany rok budżetowy, aktualny w dniu ustalania wartości szacunkowej danego rodzaju wydatku.
2. Projekty wydatków na dostawy, usługi i roboty budowlane planowane na przyszły rok budżetowy (opracowane przez naczelników wydziałów oraz pracowników zajmujących samodzielne stanowiska) należy przedłożyć w terminie składania wniosków do projektu budżetu do Skarbnika Powiatu, a także pracownikowi ds. zamówień publicznych, w celu ustalenia łącznej wartości wydatków dla wszystkich wydziałów Starostwa udzielanych w trybach ustawy Pzp.
3. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 1, należy dokonać sumowania tych wydatków finansowych z kilku działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz różnych funduszy celowych i innych źródeł, których dokonują naczelnicy kilku wydziałów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska.
4. Wartość szacunkową wydatków finansowanych w sposób określony w ust. 3 ustala się z upoważnionym pracownikiem ds. zamówień publicznych.
5. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 1, należy w sposób szczególny przestrzegać przepisów ustawy pzp dotyczących zakazu dzielenia wydatków oraz zaniżania wartości wydatków w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy pzp.
6. Jeżeli w trakcie roku budżetowego, po zsumowaniu wydatków określonego rodzaju, nastąpi zmiana planu finansowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim powodująca zwiększenie środków finansowych na tego rodzaju wydatki, podstawą do ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest wysokość kwoty, o którą dokonano zwiększenia w planie finansowym wydatków danego rodzaju.

§ 3. W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju w danym roku budżetowym, pracownik merytoryczny przeprowadza procedurę realizacji danego wydatku w oparciu o następujące zasady:
1) uzyskuje opinię pracownika ds. zamówień publicznych czy wydatki tego samego rodzaju nie przekraczają
w ramach wewnętrznych struktur organizacyjnych Starostwa Powiatowego wyrażonej w złotych
równowartości kwoty netto 14 000 euro, obliczonej zgodnie z § 1 ust. 3 niniejszej uchwały,
2) w przypadku wydatków o wartości nieprzekraczającej 4000 euro, wydatek musi być dokonany w zgodzie z brzmieniem art. 35 ustawy o finansach publicznych, a po dokonaniu zakupu składa na fakturze oświadczenie zgodne z § 1 ust. 2 niniejszej uchwały,
3) w przypadku wydatków o wartości powyżej 4000 euro do 7000 euro, przeprowadza rozeznanie rynku telefoniczne lub pisemne, w formie zaproszenia do składania ofert cenowych skierowanego do co najmniej 2 wykonawców realizujących w ramach prowadzonej przez siebie działalności dostawy, usługi lub roboty budowlane.
Na podstawie przeprowadzonego rozeznania pracownik merytoryczny sporządza pisemny protokół wg załącznika nr 1 do uchwały, który po zatwierdzeniu przez naczelnika wydziału merytorycznego lub sekretarza powiatu posiadającego upoważnienie do dokonywania wydatków z odpowiedniego działu i rozdziału klasyfikacji wydatków oraz pracownika ds. zamówień publicznych, rejestrującego wydatek, jest podstawą do dokonania zakupu u wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejsze warunki realizacji zamówienia.
4) w przypadku wydatków o wartości powyżej 7000 euro do 14000 euro przeprowadza rozeznanie rynku pisemnie, w formie zaproszenia do składania ofert cenowych skierowane do co najmniej 3 wykonawców realizujących w ramach prowadzonej przez siebie działalności dostawy, usługi lub roboty budowlane.
Na podstawie złożonych ofert cenowych pracownik merytoryczny sporządza pisemny protokół wg załącznika nr 1 do uchwały, który po zatwierdzeniu przez Kierownika zamawiającego oraz pracownika ds. zamówień publicznych, rejestrującego wydatek, jest podstawą do dokonania wyboru wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejsze warunki realizacji zamówienia. Realizacja wydatku następuje po zawarciu z wykonawcą pisemnej umowy, na czas oznaczony w zakresie nie wykraczającym poza przedmiot zamówienia.

Na czas nieoznaczony może być zawarta umowa, której przedmiotem są dostawy:
- wody za pomocą sieci wodno-kanalizacyjnej lub odprowadzanie ścieków do takiej sieci,
- gazu z sieci gazowej,
- ciepła z sieci ciepłowniczej,
- licencji na oprogramowanie komputerowe,
- usługi przesyłowe lub dystrybucyjne energii elektrycznej lub gazu ziemnego.

W celu prawidłowego wykonania, umowa przed przedstawieniem do podpisu wybranemu Wykonawcy, musi uzyskać akceptację Radcy Prawnego pod względem formalno-prawnym oraz Skarbnika Powiatu pod względem zabezpieczonych środków finansowych w budżecie starostwa.
Formularz, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, po podpisaniu i zatwierdzeniu, powinien znajdować się w wydziale merytorycznym dokonującym wydatków, zaś na fakturach pracownik ds. zamówień publicznych zamieszcza pieczątkę o treści: „Zakup dokonany zgodnie z uchwałą nr ……………… Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim”.

§ 4. W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo, których wartość nie przekracza w roku budżetowym kwoty 14000 euro, stosuje się odpowiednio przepisy § 3 uchwały.

§ 5. Naczelnik wydziału, w ramach posiadanych upoważnień, odpowiada za prowadzenie rejestru wydatków do 14 000 euro danego wydziału.

§ 6. Traci moc uchwała Nr 97/515/2009 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 4 maja 2009 r.

§ 7. Wykonanie powierza się Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem 29 stycznia 2010 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zarząd Powiatu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-02-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zarząd Powiatu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-04 09:41:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Andrzejczak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-04 09:48:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Andrzejczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-02-04 09:48:28
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
780 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony