ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLAkt prawny: 185/1164/2023Drukuj informacjęAkt prawny: 185/1164/2023

Szczegóły informacji

185/1164/2023

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: 185/2023

Kadencja: VI kadencja

Data podjęcia/podpisania: 2023-12-07

Data wejścia w życie: 2024-01-01

Tytuł aktu:

w sprawie uchylenia załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 155/970/2023 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 3 lutego 2023 r. dotyczący zasad zatrudniania osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka

Na podstawie:

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3a, art. 32 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 ze zm.) w związku z art. 64 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1426 ze zm.) Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala co następuje:

Treść:

§ 1. Uchyla się załącznik nr 1 do Uchwały Nr 155/970/2023 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 3 lutego 2023 r. dotyczący zasad zatrudniania osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka i uchwala się nowy, stanowiący załącznik nr 1 do Uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 3. Realizację zadania powierza się Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01.01.2024 r.
 
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 185/1164/2023 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskimz dnia 07.12.2023 r.
 
Zasady zatrudniania osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka.

Niniejszy dokument opracowany został na podstawie art. 64 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1426 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”.
I. Starosta nowomiejski lub podmiot organizujący rodzinny dom dziecka, tj.: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (gdy u prowadzących rodzinny dom dziecka przebywa mniej niż 4 dzieci), na wniosek prowadzącego rodzinny dom dziecka może zatrudnić osobę do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich. 
II. W rodzinnym domu dziecka, w którym przebywa więcej niż 4 dzieci, Starosta nowomiejski lub podmiot organizujący rodzinny dom dziecka, tj.: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim, na wniosek prowadzącego rodzinny dom dziecka, zatrudnia osobę do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich.
III. Wniosek o zatrudnienie osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka stanowi załącznik do niniejszych zasad.
1. Osobą zatrudnioną do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich może być także małżonek niepobierający wynagrodzenia z tytułu umowy o prowadzenie rodzinnego domu dziecka.
2. Osobą zatrudnioną do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich rodzinnym domu dziecka może być wyłącznie osoba wskazana lub zaakceptowana przez prowadzącego rodzinny dom dziecka, która:
1) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej ograniczona ani zawieszona; 
2) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego; 
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 
4) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym. 
3. Zatrudnienie osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka następuje na podstawie umowy zlecenia.
4.Wymiar godzin osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka (w przypadku o którym mowa w pkt I zasad) wynosi do 80 godzin miesięcznie.
5.Wymiar godzin osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka, (w przypadku o którym mowa w pkt II zasad) wynosi do 160 godzin miesięcznie.
6. Potrzeba zatrudnienia osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka, (w przypadku o którym mowa w pkt I zasad) musi być szczegółowo uzasadniona przez prowadzących rodzinny dom dziecka.
7.Osoba zatrudniona do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w rodzinnym domu dziecka wykonuje pracę w dniach i godzinach ustalonych odpowiednio przez prowadzących rodzinny dom dziecka.
8. Osoba do pomocy zatrudniona w rodzinnym domu dziecka dokumentuje w formie karty pracy wykonanie określonych w zawartej umowie zadań i ilość przepracowanych godzin. Po akceptacji i zatwierdzeniu przez prowadzącego rodzinny dom dziecka wraz z rachunkiem dostarcza powyższe dokumenty do siedziby PCPR.
Wysokość wynagrodzenia za 1 godzinę zlecenia wynosić będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Starosta nowomiejski może upoważnić Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim do zawierania i rozwiązywania umów z osobami do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich. 
10. W przypadku wszczęcia przeciwko osobie zatrudnionej do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich postępowania karnego o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego przepisy art. 13 ustawy stosuje się odpowiednio.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-12-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Andrzej Ochlak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-12-13 21:36:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Andrzejczak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-12-13 21:37:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Andrzejczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-13 21:37:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
144 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony