ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLAkt prawny: 38/200/2011Drukuj informacjęAkt prawny: 38/200/2011

Szczegóły informacji

38/200/2011

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: 38/2011

Kadencja: IV kadencja

Data wejścia w życie: 2012-01-01

Data podjęcia/podpisania: 2011-12-08

Tytuł aktu:

w sprawie realizacji wydatków o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 14 tys. euro

Na podstawie:

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 ze zm.), w związku z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) oraz art. 53 ust. 1, art. 254 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240), Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:

Treść:

§ 1. 1. Wydatki, których wartość szacunkowa nie przekracza w danym roku budżetowym równowartości kwoty 14 tys. euro, nie podlegają trybom postępowania określonym w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwanych dalej ustawą pzp.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1, powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady należytej staranności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
3.Średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczenia wartości wydatków, określa się zgodnie z postanowieniami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy pzp.
4. Podstawą ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy robót budowlanych, dostaw i usług, bez doliczania podatku od towarów i usług (kwota netto), ustalone przez dokonującego wydatku.
5. Wartość szacunkową wydatków ustala się odpowiednio zgodnie z postanowieniami art. 32-34 ustawy pzp.
6. Wartość szacunkową wydatku ustala pracownik właściwej komórki organizacyjnej z uwzględnieniem postanowień § 2 ust. 4 niniejszej uchwały.
7. Przed ustaleniem wartości szacunkowej wydatku upoważniony pracownik wnioskodawcy ma obowiązek ustalić z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem czy tożsame zamówienie nie jest realizowane w drodze umowy o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy pzp.

§ 2.1. Podstawę do dokonywania wydatków określonego rodzaju stanowi plan finansowy Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim uchwalony na dany rok budżetowy, aktualny w dniu ustalania wartości szacunkowej danego rodzaju wydatku.
2. Projekty wydatków na dostawy, usługi i roboty budowlane planowane na przyszły rok budżetowy (opracowane przez kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych pracowników ) należy przedłożyć w terminie składania wniosków do projektu budżetu do Skarbnika Powiatu, a także upoważnionemu pracownikowi
w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem, w celu ustalenia łącznej wartości wydatków dla wszystkich wydziałów Starostwa udzielanych w trybach ustawy pzp.
3. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 1, należy dokonać sumowania tych wydatków finansowych z kilku działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz różnych funduszy celowych i innych źródeł, które realizują komórki organizacyjne oraz pracownicy samodzielni w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 5 do uchwały .
Na podstawie złożonych projektów zbiorcze zestawienie przygotowuje upoważniony pracownik w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
4. Wartość szacunkową wydatków finansowanych w sposób określony w ust. 3 ustala się z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
5. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 1, należy w sposób szczególny przestrzegać przepisów ustawy pzp dotyczących zakazu dzielenia wydatków oraz zaniżania wartości wydatków w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy pzp.
6. Jeżeli w trakcie roku budżetowego, po zsumowaniu wydatków określonego rodzaju, nastąpi zmiana planu finansowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim powodująca zwiększenie środków finansowych na tego rodzaju wydatki, podstawą do ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest wysokość kwoty, o którą dokonano zwiększenia w planie finansowym wydatków danego rodzaju.
§ 3. W przypadku wyłaniania wykonawcy usług, dostaw lub robót budowlanych realizowanych w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, komórka organizacyjna realizująca projekt lub samodzielny pracownik odpowiedzialny za projekt przeprowadzają procedurę realizacji danego wydatku zgodnie z wytycznymi obowiązującymi w tym zakresie.
§ 4. 1.W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju w danym roku budżetowym, finansowanych z budżetu powiatu, komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik przeprowadza procedurę realizacji danego wydatku w oparciu o następujące zasady:
1) uzyskuje opinię upoważnionego pracownika w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem czy wydatki tego samego rodzaju nie przekraczają w ramach wewnętrznych struktur organizacyjnych
Starostwa Powiatowego wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro, obliczonej zgodnie z § 1 ust. 3 niniejszej uchwały,
2) postępowania mające na celu wybór wykonawcy o wartości nieprzekraczającej 2000 euro przeprowadza komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik,a wydatek musi być dokonany
zgodnie z zasadami określonymi w art. 35 ustawy o finansach publicznych, a po dokonaniu zakupu składa się na fakturze oświadczenie zgodne z § 1 ust. 2 niniejszej uchwały,
3) postępowania mające na celu wybór wykonawcy o wartości powyżej 2000 euro i nieprzekraczającej 14000 euro,na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania według formularza stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały, przeprowadza wyznaczony pracownik Wydziału Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem poprzez rozeznanie rynku w formie zaproszenia wykonawców do składania ofert cenowych skierowanego do co najmniej 2 wykonawców realizujących w ramach prowadzonej przez siebie działalności dostawy, usługi lub roboty budowlane. Zaproszenia kieruje się do wykonawców w jednej z form : pisemnej , elektronicznej, faxem lub poprzez publikację na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej. W przypadku, gdy w postępowaniu wpłynie tylko jedna oferta, zasadę konkurencyjności uważa się za spełnioną. Na podstawie złożonych ofert pracownik prowadzący postępowanie sporządza pisemny protokół według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały. Zamawiający może zamknąć postępowanie bez dokonania wyboru i podania przyczyn.
4) w szczególnych okolicznościach Starosta może zlecić wykonanie zamówienia o wartości powyżej 2000 euro i nieprzekraczającej 14 000 euro właściwej komórce organizacyjnej Starostwa w trybie
negocjacji z co najmniej 2 wykonawcami . Podstawowym kryterium negocjacji musi być cena oraz inne kryteria niezbędne do należytego wykonania zamówienia. Z czynności postępowania sporządza się notatkę służbową według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały.

2. Postępowania mające na celu wybór wykonawcy o wartości powyżej 2000 euro i nieprzekraczającej 14000 euro zakończone są zawarciem umowy.
Projekt umowy, który stanowi załącznik do zaproszenia do składania ofert, musi uzyskać akceptację radcy prawnego pod względem formalno-prawnym oraz skarbnika powiatu pod względem zabezpieczonych środków finansowych w budżecie powiatu. Każda umowa winna być zabezpieczona klauzulą kar umownych oraz klauzulą o rękojmi na okres określony przepisami kodeksu cywilnego.

3.Protokół, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 , po podpisaniu i zatwierdzeniu, powinien znajdować się w wydziale merytorycznym dokonującym wydatków, zaś na fakturach upoważniony pracownik w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem zamieszcza pieczątkę o treści: „Zakup dokonany zgodnie z uchwałą nr …../…../2011 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim”.

§ 5. W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo, których wartość nie przekracza w roku budżetowym kwoty 14 000 euro, stosuje się odpowiednio przepisy § 4 uchwały.

§ 6. Za prowadzenie rejestru wydatków do 14 000 euro odpowiada wyznaczony pracownik Wydziału Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.

§ 7. Traci moc uchwała Nr 122/646 /2010 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 25 stycznia 2010 r.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zarząd Powiatu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-12-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zarząd Powiatu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-12-27 12:27:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Andrzejczak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-12-27 12:27:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Andrzejczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-12-27 12:27:17
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
621 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony