Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLAkt prawny: 186/1184/2023Drukuj informacjęAkt prawny: 186/1184/2023Szczegóły informacji
186/1184/2023
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: 86/2023
Kadencja: VI kadencja
Data podjęcia/podpisania: 2023-12-21
Data wejścia w życie: 2023-12-21
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2023-12-21
Tytuł aktu:
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim
Na podstawie:
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U.2022 r. poz.1526 za zm.) Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:
Treść:
§ 1.
„§ 6 ust. 1 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim stanowiącego załącznik do uchwały Nr 29/193/2019 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 18 września 2019 r. otrzymuje brzmienie:
„§ 6.
1. W strukturze organizacyjnej Starostwa występują następujące wydziały, biura, samodzielne stanowiska pracy i referaty utworzone w strukturze wydziałów:
Lp.
|
Nazwa wydziału
|
Symbol
|
1)
|
Wydział Architektury i Budownictwa
|
AB
|
2)
|
Wydział Budżetu i Finansów
|
FN
|
3)
|
Wydział Geodezji i Nieruchomości
|
GK
|
4)
|
Wydział Komunikacji i Transportu
|
KM
|
5)
|
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
|
OR
|
6)
|
Wydział Oświaty, Kultury i Promocji
|
OP
|
7)
|
Wydział Środowiska i Rolnictwa
|
OŚ
|
8)
|
Wydział Zarządzania Kryzysowego
|
ZK
|
9)
|
Wydział Inwestycji, Mienia i Spraw Gospodarczych
|
GM
|
10)
|
Stanowisko do spraw Kontroli
|
KN
|
11)
|
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego
|
AW
|
12)
|
Biuro Rady Powiatu
|
BR
|
13)
|
Geodeta Powiatowy
|
GP
|
14)
|
Komórka organizacyjna na prawach referatu: Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
|
PO
|
15)
|
Pełnomocnik do spraw Zarządzania Systemem Jakości
|
PJ
|
16)
|
Pion Ochrony Informacji Niejawnych
|
PN
|
17)
|
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
|
RK
|
18)
|
Inspektor ochrony danych
|
OD
|
19)
|
Stanowisko do spraw pozyskiwania funduszy zewnętrznych
|
FZ
|
20)
|
Radca Prawny
|
RP
|
21)
|
Archiwum zakładowe
|
AZ
|
§ 2.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 29/193/2019 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 18 września 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3.
§ 10 załącznika nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 29/193/2019 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 18 września 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Do Stanowiska do spraw Kontroli należy w szczególności:
Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 29/193/2019 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 18 września 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3.
§ 10 załącznika nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 29/193/2019 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 18 września 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Do Stanowiska do spraw Kontroli należy w szczególności:
1) opracowanie, przestrzeganie i monitorowanie regulaminu kontroli oraz procedur i zasad kontroli zarządczej,
2) opracowanie projektu planu kontroli z uwzględnieniem rodzajów i terminów kontroli do zatwierdzenia przez Starostę,
3) badanie i porównanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w szczególności w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych, a także prawidłowego gospodarowania mieniem powiatu,
4) przeprowadzanie czynności kontrolnych zgodnie z ustalonym planem kontroli na dany rok kalendarzowy,
5) przeprowadzanie kontroli podmiotów otrzymujących dotacje z budżetu powiatu,
6) przeprowadzanie czynności kontrolnych nieobjętych zatwierdzonym planem kontroli, jeżeli zostały zarządzone przez Starostę, Przewodniczącego Zarządu Powiatu na wniosek: samego Przewodniczącego Zarządu Powiatu, członka Zarządu Powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej,
7) sprawowanie kontroli wykonywania przez stowarzyszenia i fundacje obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
8) sporządzanie protokołów z przeprowadzonych czynności kontrolnych,
9) analizowanie zastrzeżeń złożonych przez kierownika jednostki/ naczelnika komórki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole kontroli,
10) przygotowanie projektu wystąpienia pokontrolnego i przedstawienie jego treści Przewodniczącemu Zarządu Powiatu lub Staroście,
11) przekazanie jednostce/komórce kontrolowanej wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości oraz zapobieżenie powstawania ich w przyszłości,
12) w razie konieczności podejmowanie kontroli sprawdzającej: dla ustalenia stopnia realizacji zaleceń zawartych w wystąpieniu pokontrolnym,
13) opracowanie dla Zarządu Powiatu i Starosty sprawozdań z przeprowadzonych kontroli.
2) opracowanie projektu planu kontroli z uwzględnieniem rodzajów i terminów kontroli do zatwierdzenia przez Starostę,
3) badanie i porównanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w szczególności w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych, a także prawidłowego gospodarowania mieniem powiatu,
4) przeprowadzanie czynności kontrolnych zgodnie z ustalonym planem kontroli na dany rok kalendarzowy,
5) przeprowadzanie kontroli podmiotów otrzymujących dotacje z budżetu powiatu,
6) przeprowadzanie czynności kontrolnych nieobjętych zatwierdzonym planem kontroli, jeżeli zostały zarządzone przez Starostę, Przewodniczącego Zarządu Powiatu na wniosek: samego Przewodniczącego Zarządu Powiatu, członka Zarządu Powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej,
7) sprawowanie kontroli wykonywania przez stowarzyszenia i fundacje obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
8) sporządzanie protokołów z przeprowadzonych czynności kontrolnych,
9) analizowanie zastrzeżeń złożonych przez kierownika jednostki/ naczelnika komórki kontrolowanej do ustaleń zawartych w protokole kontroli,
10) przygotowanie projektu wystąpienia pokontrolnego i przedstawienie jego treści Przewodniczącemu Zarządu Powiatu lub Staroście,
11) przekazanie jednostce/komórce kontrolowanej wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości oraz zapobieżenie powstawania ich w przyszłości,
12) w razie konieczności podejmowanie kontroli sprawdzającej: dla ustalenia stopnia realizacji zaleceń zawartych w wystąpieniu pokontrolnym,
13) opracowanie dla Zarządu Powiatu i Starosty sprawozdań z przeprowadzonych kontroli.
§ 4.
W załączniku nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 29/193/2019 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 18 września 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim, dodaje się § 10a w następującym brzmieniu:
§ 10a. Do podstawowych zadań Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego należy w szczególności:
1) prowadzenie zadań audytowych o charakterze zapewniającym i czynności doradczych;
2) wskazywanie słabości kontroli zarządczej i dokonywanie analizy ich przyczyn;
3) identyfikowanie skutków lub ryzyk wynikających ze wskazanych słabości kontroli zarządczej;
4) formułowanie zaleceń w sprawie wyeliminowania słabości kontroli zarządczej lub wprowadzenia usprawnień;
5) wydawanie opinii w sprawie adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w obszarach objętych zadaniem audytowym;
6) sporządzanie rocznego planu audytu w oparciu o analizę ryzyka w porozumieniu z kierownikiem jednostki,
7) sporządzanie sprawozdania z wykonania planu audytu;
8) przeprowadzanie czynności sprawdzających i dokonywanie w nich oceny działań podjętych w celu realizacji zaleceń sformułowanych podczas zadań audytowych;
9) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie działalności audytu wewnętrznego, w szczególności z Ministerstwem Finansów i organami kontrolnymi
10) prowadzenie dokumentacji audytu wewnętrznego,
11) prowadzenie audytu wewnętrznego zgodnie ze standardami audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych.
§ 10a. Do podstawowych zadań Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego należy w szczególności:
1) prowadzenie zadań audytowych o charakterze zapewniającym i czynności doradczych;
2) wskazywanie słabości kontroli zarządczej i dokonywanie analizy ich przyczyn;
3) identyfikowanie skutków lub ryzyk wynikających ze wskazanych słabości kontroli zarządczej;
4) formułowanie zaleceń w sprawie wyeliminowania słabości kontroli zarządczej lub wprowadzenia usprawnień;
5) wydawanie opinii w sprawie adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w obszarach objętych zadaniem audytowym;
6) sporządzanie rocznego planu audytu w oparciu o analizę ryzyka w porozumieniu z kierownikiem jednostki,
7) sporządzanie sprawozdania z wykonania planu audytu;
8) przeprowadzanie czynności sprawdzających i dokonywanie w nich oceny działań podjętych w celu realizacji zaleceń sformułowanych podczas zadań audytowych;
9) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie działalności audytu wewnętrznego, w szczególności z Ministerstwem Finansów i organami kontrolnymi
10) prowadzenie dokumentacji audytu wewnętrznego,
11) prowadzenie audytu wewnętrznego zgodnie ze standardami audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Nowomiejskiemu.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 22.12.2023 r.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 22.12.2023 r.
Uzasadnienie
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego wynikają z potrzeby zapewnienia właściwego funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim i zapewnienia odrębności organizacyjnej stanowiska do spraw audytu wewnętrznego.