Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLAkt prawny: XIII/118/2011Drukuj informacjęAkt prawny: XIII/118/2011Szczegóły informacji
XIII/118/2011
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: XIII/2011
Kadencja: IV kadencja
Data wejścia w życie: 14 dni po ogłoszeniu w Dz. Urzędowym
Data podjęcia/podpisania: 2011-09-23
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2011-09-23
Tytuł aktu:
w sprawie sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg i ich przechowywanie
Na podstawie:
Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.) art. 130a ust. 2a i 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908, ze zm.) Rada Powiatu uchwala, co następuje
Treść:
§ 1. Ustala się opłatę za usunięcie pojazdu z drogi w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym w wysokości brutto: 1. rower lub motorower – 100 zł, 2. motocykl – 200 zł, 3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 440 zł, 4. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 550 zł, 5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 780 zł, 6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 1.150 zł 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1.400 zł.
§ 2. Ustala się opłatę za przechowywanie pojazdów usuniętych z drogi w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym, za każdą rozpoczętą dobę przechowywania w wysokości brutto: 1.rower lub motorower – 15 zł, 2. motocykl – 22 zł 3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 33 zł, 4.pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 45 zł, 5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 65 zł, 6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 120 zł, 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 180 zł.
§ 3. Ustala się wysokość kosztów, do pokrycia których zobowiązany jest właściciel pojazdu, jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało ich powstanie, a w trakcie usuwania ustały przyczyny usunięcia pojazdu: 1) koszty dojazdu (obejmują dojazd i powrót najkrótszą możliwą trasą): a) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 2,50 zł za każdy rozpoczęty kilometr, b) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t – 3,00 zł za każdy rozpoczęty kilometr, 2) koszty przygotowania do holowania, za i wyładunku – 30 zł za każdą rozpoczętą roboczogodzinę.
§ 4. Traci moc uchwała Nr VIII/58/2003 Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 30 kwietnia 2003 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat z tytułu usuwania pojazdów z drogi, oraz wysokości opłat umieszczania ich na parkingu strzeżonym.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Nowomiejskiego.
§ 6.
1. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.
§ 2. Ustala się opłatę za przechowywanie pojazdów usuniętych z drogi w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym, za każdą rozpoczętą dobę przechowywania w wysokości brutto: 1.rower lub motorower – 15 zł, 2. motocykl – 22 zł 3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 33 zł, 4.pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 45 zł, 5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 65 zł, 6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 120 zł, 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 180 zł.
§ 3. Ustala się wysokość kosztów, do pokrycia których zobowiązany jest właściciel pojazdu, jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu spowodowało ich powstanie, a w trakcie usuwania ustały przyczyny usunięcia pojazdu: 1) koszty dojazdu (obejmują dojazd i powrót najkrótszą możliwą trasą): a) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 2,50 zł za każdy rozpoczęty kilometr, b) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t – 3,00 zł za każdy rozpoczęty kilometr, 2) koszty przygotowania do holowania, za i wyładunku – 30 zł za każdą rozpoczętą roboczogodzinę.
§ 4. Traci moc uchwała Nr VIII/58/2003 Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 30 kwietnia 2003 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat z tytułu usuwania pojazdów z drogi, oraz wysokości opłat umieszczania ich na parkingu strzeżonym.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Nowomiejskiego.
§ 6.
1. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.