ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVIII/249/2012Drukuj informacjęAkt prawny: XXVIII/249/2012

Szczegóły informacji

XXVIII/249/2012

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: XXVIII/2012

Kadencja: IV kadencja

Data wejścia w życie: 2012-10-26

Data podjęcia/podpisania: 2012-10-26

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2012-10-26

Tytuł aktu:

w sprawie zmiany w planie dochodów i wydatków w uchwale Nr XVI/131/2011 Rady Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 15.12.2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu nowomiejskiego na 2012 r. oraz uchwał zmieniających: XVIII/159/2012 z dnia 25.01.2012 r., XX/172/2012 z dnia 02.03.2012 r., XXI/183/2012 z dnia 29.03.2012 r., XXII/197/2012 z dnia 26.04.2012 r., XXIII/209/2012 z dnia 31.05.2012 r., XXIV/213/2012 z dnia 28.06.2012 r., XXV/221/2012 z dnia 26.07.2012 r., XXVI/234/2012 z dnia 21.08.2012 r., XXVII/242/2012 z dnia 28.09.2012 r.

Na podstawie:

Na podstawie art. 212, art. 213, art. 217, art. 235, art. 236, art. 257 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Rada Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:

Treść:

§ 1.
1. Po stronie dochodów:
Zwiększa się plan dochodów o kwotę – 89.231 zł.
Plan dochodów po zmianie – 37.004.360 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
w tym:
dochody bieżące – 29.873.897 zł,
dochody majątkowe – 7.130.463 zł.

2. Po stronie wydatków:
Zwiększa się plan wydatków o kwotę – 89.231 zł.
Plan wydatków po zmianie – 39.503.317 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

3. W planie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych powiatowi i innych zadań zleconych ustawami dokonano zwiększenia o kwotę 2.768 zł. Plan dochodów i wydatków po zmianach wyniesie 5.937.578 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3a i 3b.

4. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2012 r., zgodnie z załącznikiem nr 4.

5. Plan kwot dotacji udzielanych z budżetu jst, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2012 r., zgodnie z załącznikiem nr 5.

6. Wydatki uchwalone w ust. 2 obejmują:
1) wydatki bieżące – 29.928.261 zł, w tym w szczególności na:
a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane 18.967.483 zł,
b) wydatki związane z realizacją statutowych zadań jednostki 7.907.495 zł,
c) dotacje na zadania bieżące 194.225 zł,
d) świadczenia na rzecz osób fizycznych 1.702.354 zł,
e) wydatki na programy finansowane z udziałem środków opisanych w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w części związanej z realizacją zadań powiatu 177.412 zł,
f) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat przypadające do spłaty w roku budżetowym 107.719 zł,
g) wydatki na obsługę długu powiat 871.573 zł,

2) wydatki majątkowe w wysokości 9.575.056 zł, w tym:
a) wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne w 2012 r. w wysokości 9.251.316 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6,
b) pozostałe wydatki majątkowe w wysokości 323.740 zł.

7. Plan wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi w wysokości 8.397.510zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w roku budżetowym 2012 oraz podlega ogłoszeniu.
UZASADNIENIE
do uchwały Rady Powiatu Nr XXVIII/249/2012
z dnia 26.10.2012 r.

W planie dochodów budżetowych powiatu nowomiejskiego planuje się dokonanie następujących zmian:
- w dziale 600, rozdziale 60014 – Drogi publiczne powiatowe, zwiększenia o kwotę 941 zł, w związku z uaktualnieniem planu dochodów po sprawozdawczości budżetowej,
- w dziale 710, rozdziale 71015 – Nadzór budowlany, zwiększenia o kwotę 2.768 zł, zgodnie z decyzją Nr FK 203/2012 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 12 października 2012 r. z przeznaczeniem na uzupełnienie wydatków na ubezpieczenie społeczne pracowników w związku z podniesieniem wysokości składki rentowej o 2%,
- w dziale 750, rozdziale 75020 – Starostwa powiatowe, zwiększenia o kwotę 400 zł, w związku z uaktualnieniem planu dochodów po sprawozdawczości budżetowej,
- w dziale 756, rozdziale 75618 – Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw, zwiększenia o kwotę 57.108 zł, w szczególności uaktualnienia planu dochodów z opłaty komunikacyjnej,
- w dziale 756, rozdziale 75622 – Udziały powiatów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, zwiększenia o kwotę 15.800 zł planu dochodów z tytułu udziału powiatu w podatku od osób prawnych (CIT),
- w dziale 801, rozdziale 80130 – Szkoły zawodowe, zwiększenia o kwotę 111 zł, w związku z uaktualnieniem planu dochodów po sprawozdawczości budżetowej,
- w dziale 801, rozdziale 80195 – Pozostała działalność, zwiększenia o kwotę 528 zł, zgodnie z decyzją Nr FK 184/2012 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 25 września 2012 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych w 2012 r. do spraw awansu zawodowego nauczycieli,
- w dziale 852, rozdziale 85201 – Placówki opiekuńczo-wychowawcze, zwiększenia o kwotę 27.000 zł, w szczególności zwiększonych wpływów z innych JST na utrzymanie wychowanków przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej na terenie powiatu nowomiejskiego,
- w dziale 852, rozdziale 85202 – Domy pomocy społecznej, zwiększenia o kwotę 300 zł, w związku z uaktualnieniem planu dochodów po sprawozdawczości budżetowej,
- w dziale 853, rozdziale 85333 – Powiatowe urzędy pracy, zwiększenia o kwotę 75 zł, w związku z uaktualnieniem planu dochodów po sprawozdawczości budżetowej.

W planie wydatków budżetowych powiatu nowomiejskiego planuje się dokonanie następujących zmian:
- w dziale 700, rozdziale 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami, zwiększenia o kwotę 8.200 zł, z przeznaczeniem na bieżące wydatki związane z gospodarką nieruchomościami powiatu,
- w dziale 710, rozdziale 71015 – Nadzór budowlany, zwiększenia o kwotę 2.768 zł, z przeznaczeniem na uzupełnienie wydatków na ubezpieczenie społeczne pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Mieście Lubawskim w związku z podniesieniem wysokości składki rentowej o 2%, zgodnie z decyzją Nr FK 203/2012 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 12 października 2012 r.,
- w dziale 750, rozdziale 75019 – Rady powiatu, zmniejszenia o kwotę 5.838 zł planu wydatków inwestycyjnych związanych z zakupem sprzętu informatycznego,
- w dziale 750, rozdziale 75020 – Starostwa powiatowe, przeniesienia pomiędzy działem, rozdziałem i zwiększenia o kwotę 13.838 zł, z przeznaczeniem na wydatki bieżące i majątkowe jednostki,
- w dziale 754, rozdziale 7511 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej, zwiększenia o kwotę 5.000 zł, z przeznaczeniem na realizację nowego przedsięwzięcia o nazwie „Termomodernizacja budynków, wymiana systemu ogrzewania i wentylacji, wymiana oświetlenia na energooszczędne w budynkach Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej”, którego przewidywany koszt wyniesie łącznie 1.200.000 zł w przypadku zakwalifikowania wniosku do dofinansowania w NFOŚ w 100%,
- w dziale 757, rozdziale 75704 – Rozliczenia z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego, zmniejszenia o 35.903 zł, środków zabezpieczonych na poręczenia w 2012 r., w związku z terminową spłatą zobowiązań przez SP ZOZ oraz Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim Sp. z o. o.,
- w Zespole Szkół Rolniczych w Czachówkach, zwiększenia planu wydatków o kwotę 39.172 zł, z przeznaczeniem na wydatki bieżące placówki,
- w Zespole Szkół Zawodowych w Nowym Mieście Lubawskim, zwiększenia o kwotę 45.000 zł, z przeznaczeniem na wydatki bieżące jednostki,
- w dziale 852, rozdziale 85201 – Placówki opiekuńczo-wychowawcze, zwiększenia o kwotę 200 zł, z przeznaczeniem na wydatki bieżące Domu Dziecka w Pacółtowie,
- w dziale 852, rozdziale 85203 – Ośrodki wsparcia, zwiększenia o kwotę 35.000 zł, z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej do planowanego przeniesienia Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Mieście Lubawskim z budynku przy ul. Korczaka 4 do budynku internatu przy ul. 3 Maja 24,
- w dziale 852, rozdziale 85204 – Rodziny zastępcze, zmniejszenia o kwotę 10.000 zł planu wydatków bieżących w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim.

Ponadto planuje się zmiany pomiędzy §§ i rozdziałami wydatków w następujących jednostkach budżetowych:
- Starostwie Powiatowym w Nowym Mieście Lubawskim,
- Zarządzie Dróg Powiatowych z/s w Kurzętniku,
- Domu Pomocy Społecznej w Grodzicznie,
- Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Mieście Lubawskim,
- Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nowym Mieście Lubawskim

W załączniku nr 5 - Zadania inwestycyjne (roczne i wieloletnie) przewidziane do realizacji w 2012 r., planuję się dokonać następujących zmian:
- zmniejszenia nakładów inwestycyjnych o kwotę 5.838 zł zadania inwestycyjnego o nazwie „Zakup komputerów typu tablet dla Powiatu Nowomiejskiego”, którego nakłady inwestycyjne po zmianie wyniosą 15.162 zł,
- przystąpienia do realizacji przedsięwzięcia o nazwie „Termomodernizacja budynków, wymiana systemu ogrzewania i wentylacji, wymiana oświetlenia na energooszczędne w budynkach Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej”, którego nakłady inwestycyjne w poszczególnych latach realizacji przedstawiają się następująco: 2012 r. – 5.000 zł, 2013 r. – 25.000 zł, 2014 r. – 1.170.000 zł, łączne nakłady 1.200.000 zł. W przypadku zakwalifikowania się do dofinansowania przez NFOŚ, środki w 100% będą pochodziły z dotacji,
- zmniejszenia nakładów inwestycyjnych o kwotę 316 zł zadania inwestycyjnego o nazwie „Budowa altany ogrodowej wraz z zagospodarowaniem zielenią przy DPS Grodziczno”, którego nakłady inwestycyjne wyniosą 14.692 zł,
- przeniesienia nakładów inwestycyjnych w wysokości 9.213 zł dotyczących zadania inwestycyjnego o nazwie „Zakup kserokopiarki” z działu 900, rozdziału 90019 – Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska do działu 750, rozdziału 75020 – Starostwa powiatowe,
Plan zadań inwestycyjnych (rocznych i wieloletnich) przewidzianych do realizacji w 2012 r. wyniesie 9.251.316 zł.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony