Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
154/776/2014
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: 154/2014
Kadencja: IV kadencja
Data wejścia w życie: 2014-05-12
Data podjęcia/podpisania: 2014-05-12
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2014-05-12
Tytuł aktu:
w sprawie regulaminu realizacji wydatków o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2013 poz. 907 ze zm.)
Na podstawie:
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 595 ze zm.), w związku z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) oraz art. 44 ust. 3 i art. 54 ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), Zarząd Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim uchwala, co następuje:
Treść:
§1.1. Wydatki, których wartość szacunkowa nie przekracza w danym roku budżetowym równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zwanej dalej ustawą pzp, nie podlegają trybom postępowania określonym w tejże ustawie.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1, powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów w sposób określony w dalszej treści niniejszej uchwały stanowiącej regulamin dokonywania wydatków o wartości nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp.
3. Średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczenia wartości wydatków, określa się zgodnie z postanowieniami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy pzp.
4. Podstawą ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy robót budowlanych, dostaw i usług, bez doliczania podatku od towarów i usług (kwota netto), ustalone przez dokonującego wydatku.
5. Wartość szacunkową wydatków ustala się odpowiednio zgodnie z postanowieniami art. 32-34 oraz art. 35 ust. 1 i 2 ustawy pzp.
6. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wartość szacunkową wydatku ustala pracownik właściwej komórki organizacyjnej z uwzględnieniem postanowień § 2 niniejszego regulaminu.
7. Przed ustaleniem wartości szacunkowej wydatku upoważniony pracownik wnioskodawcy ma obowiązek ustalić z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem czy tożsame zamówienie nie jest realizowane w drodze innej umowy o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy pzp.
§ 2. 1. Podstawę do dokonywania wydatków określonego rodzaju stanowi plan finansowy Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim uchwalony na dany rok budżetowy, aktualny w dniu ustalania wartości szacunkowej danego rodzaju wydatku.
2. Plany rzeczowo-finansowe wydatków na dostawy, usługi i roboty budowlane na przyszły rok budżetowy (opracowane przez kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych pracowników) należy przedłożyć w terminie składania wniosków do projektu budżetu do Skarbnika Powiatu, a także upoważnionemu pracownikowi w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem, w celu ustalenia łącznej wartości wydatków dla wszystkich wydziałów Starostwa udzielanych w trybach ustawy pzp.
3. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 2, należy dokonać sumowania tych wydatków finansowych z kilku działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz różnych funduszy celowych i innych źródeł, które realizują komórki organizacyjne oraz pracownicy samodzielni w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
Na podstawie złożonych planów rzeczowo - finansowych zbiorcze zestawienie przygotowuje upoważnionym pracownik w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
4. Wartość szacunkową wydatków finansowanych w sposób określony w ust. 3 ustala się z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
5. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 1, należy w sposób szczególny przestrzegać przepisów ustawy pzp dotyczących zakazu dzielenia zamówienia oraz zaniżania jego wartości w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy pzp.
6. Jeżeli w trakcie roku budżetowego, po zsumowaniu wydatków określonego rodzaju, nastąpi zmiana planu finansowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim powodująca zwiększenie środków finansowych na tego rodzaju wydatki, podstawą do ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest wysokość kwoty, o którą dokonano zwiększenia w planie finansowym wydatków danego rodzaju.
§ 3. W przypadku wyłaniania wykonawcy usług, dostaw lub robót budowlanych realizowanych w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, komórka organizacyjna realizująca projekt lub samodzielny pracownik odpowiedzialny za projekt przeprowadzają procedurę realizacji danego wydatku zgodnie z wytycznymi obowiązującymi w tym zakresie.
§ 4. 1 .W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju w danym roku budżetowym, finansowanych z budżetu powiatu, komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik przeprowadza procedurę realizacji danego wydatku w oparciu o następujące zasady:
1) uzyskuje opinię upoważnionego pracownika w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem czy wydatki tego samego rodzaju nie przekraczają w ramach wewnętrznych struktur organizacyjnych Starostwa Powiatowego wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 ust. 8 ustawy pzp, obliczonej zgodnie z § 1 ust. 3 i 5 niniejszego regulaminu,
2) postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości nieprzekraczającej 4000 euro przeprowadza komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik, a wydatek musi być dokonany zgodnie z zasadami określonymi w art. 44 ust.3 ustawy o finansach publicznych, a po dokonaniu zakupu składa się na fakturze oświadczenie zgodne z § 1 ust. 2 niniejszego regulaminu,
3) postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości powyżej 4000 euro i nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp, na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania według formularza stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały, przeprowadza wyznaczony pracownik Wydziału Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem poprzez rozeznanie rynku w formie zaproszenia wykonawców do składania ofert cenowych skierowanego do co najmniej 2 wykonawców realizujących w ramach prowadzonej przez siebie działalności dostawy, usługi lub roboty budowlane:
a) zaproszenia kieruje się do oferentów w jednej z form : pisemnej , elektronicznej, faxem lub poprzez publikację na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) w przypadku, gdy w postępowaniu wpłynie tylko jedna oferta, zasadę konkurencyjności uważa się za spełnioną,
c) dopuszcza się możliwość negocjacji złożonych ofert cenowych,
d) na podstawie złożonych ofert cenowych lub z negocjacji pracownik prowadzący postępowanie sporządza pisemny protokół według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,
e) Zamawiający może zamknąć postępowanie bez dokonania wyboru i podania przyczyn.
4) Dopuszcza się możliwość odstąpienia od stosowania zasad określonych w niniejszym regulaminie i dokonania wydatku po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą z uwagi na:
a) brak ofert po upływie terminu do składania ofert cenowych,
b) specyfikę przedmiotu zamówienia,
c) konieczność udzielenia zamówienia w wyniku awarii lub okoliczności nieprzewidywalnych,
d) krótki termin realizacji zamówienia,
e) ograniczoną liczbę wykonawców.
Kierownik jednostki udziela zgody na odstąpienie od stosowania zasad po zapoznaniu się z uzasadnieniem wnioskodawcy o odstąpieniu.
2. Postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości powyżej 4000 euro i nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp zakończone są zawarciem umowy.
Projekt umowy, który stanowi załącznik do zaproszenia do składania ofert, musi uzyskać akceptację radcy prawnego pod względem formalno-prawnym oraz skarbnika powiatu pod względem zabezpieczonych środków finansowych w budżecie powiatu. Każda umowa winna być zabezpieczona klauzulą kar umownych oraz klauzulą o rękojmi na okres określony przepisami kodeksu cywilnego.
3. Protokół, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 ppkt d niniejszego regulaminu, po podpisaniu i zatwierdzeniu, powinien znajdować się w wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem. Upoważniony pracownik w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem zamieszcza na fakturach pieczątkę o treści: „Zakup dokonany zgodnie z uchwałą nr …./…../2014 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim".
§ 5. W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo, których wartość nie przekracza w roku budżetowym kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp, stosuje się odpowiednio przepisy § 4 niniejszego regulaminu.
§ 6. Za prowadzenie rejestru wydatków finansowanych ze środków publicznych odpowiada wyznaczony pracownik Wydziału Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
§ 7. Traci moc uchwała Nr 46 /245 /2012 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 31 stycznia 2012 r.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem 16 kwietnia 2014 r.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1, powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów w sposób określony w dalszej treści niniejszej uchwały stanowiącej regulamin dokonywania wydatków o wartości nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp.
3. Średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczenia wartości wydatków, określa się zgodnie z postanowieniami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy pzp.
4. Podstawą ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy robót budowlanych, dostaw i usług, bez doliczania podatku od towarów i usług (kwota netto), ustalone przez dokonującego wydatku.
5. Wartość szacunkową wydatków ustala się odpowiednio zgodnie z postanowieniami art. 32-34 oraz art. 35 ust. 1 i 2 ustawy pzp.
6. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wartość szacunkową wydatku ustala pracownik właściwej komórki organizacyjnej z uwzględnieniem postanowień § 2 niniejszego regulaminu.
7. Przed ustaleniem wartości szacunkowej wydatku upoważniony pracownik wnioskodawcy ma obowiązek ustalić z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem czy tożsame zamówienie nie jest realizowane w drodze innej umowy o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy pzp.
§ 2. 1. Podstawę do dokonywania wydatków określonego rodzaju stanowi plan finansowy Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim uchwalony na dany rok budżetowy, aktualny w dniu ustalania wartości szacunkowej danego rodzaju wydatku.
2. Plany rzeczowo-finansowe wydatków na dostawy, usługi i roboty budowlane na przyszły rok budżetowy (opracowane przez kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych pracowników) należy przedłożyć w terminie składania wniosków do projektu budżetu do Skarbnika Powiatu, a także upoważnionemu pracownikowi w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem, w celu ustalenia łącznej wartości wydatków dla wszystkich wydziałów Starostwa udzielanych w trybach ustawy pzp.
3. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 2, należy dokonać sumowania tych wydatków finansowych z kilku działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz różnych funduszy celowych i innych źródeł, które realizują komórki organizacyjne oraz pracownicy samodzielni w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
Na podstawie złożonych planów rzeczowo - finansowych zbiorcze zestawienie przygotowuje upoważnionym pracownik w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
4. Wartość szacunkową wydatków finansowanych w sposób określony w ust. 3 ustala się z upoważnionym pracownikiem w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
5. Przy ustalaniu wartości szacunkowej danego rodzaju wydatków, o których mowa w ust. 1, należy w sposób szczególny przestrzegać przepisów ustawy pzp dotyczących zakazu dzielenia zamówienia oraz zaniżania jego wartości w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy pzp.
6. Jeżeli w trakcie roku budżetowego, po zsumowaniu wydatków określonego rodzaju, nastąpi zmiana planu finansowego Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim powodująca zwiększenie środków finansowych na tego rodzaju wydatki, podstawą do ustalenia wartości szacunkowej wydatku jest wysokość kwoty, o którą dokonano zwiększenia w planie finansowym wydatków danego rodzaju.
§ 3. W przypadku wyłaniania wykonawcy usług, dostaw lub robót budowlanych realizowanych w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, komórka organizacyjna realizująca projekt lub samodzielny pracownik odpowiedzialny za projekt przeprowadzają procedurę realizacji danego wydatku zgodnie z wytycznymi obowiązującymi w tym zakresie.
§ 4. 1 .W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju w danym roku budżetowym, finansowanych z budżetu powiatu, komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik przeprowadza procedurę realizacji danego wydatku w oparciu o następujące zasady:
1) uzyskuje opinię upoważnionego pracownika w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem czy wydatki tego samego rodzaju nie przekraczają w ramach wewnętrznych struktur organizacyjnych Starostwa Powiatowego wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 ust. 8 ustawy pzp, obliczonej zgodnie z § 1 ust. 3 i 5 niniejszego regulaminu,
2) postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości nieprzekraczającej 4000 euro przeprowadza komórka organizacyjna lub samodzielny pracownik, a wydatek musi być dokonany zgodnie z zasadami określonymi w art. 44 ust.3 ustawy o finansach publicznych, a po dokonaniu zakupu składa się na fakturze oświadczenie zgodne z § 1 ust. 2 niniejszego regulaminu,
3) postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości powyżej 4000 euro i nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp, na podstawie wniosku o wszczęcie postępowania według formularza stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały, przeprowadza wyznaczony pracownik Wydziału Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem poprzez rozeznanie rynku w formie zaproszenia wykonawców do składania ofert cenowych skierowanego do co najmniej 2 wykonawców realizujących w ramach prowadzonej przez siebie działalności dostawy, usługi lub roboty budowlane:
a) zaproszenia kieruje się do oferentów w jednej z form : pisemnej , elektronicznej, faxem lub poprzez publikację na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) w przypadku, gdy w postępowaniu wpłynie tylko jedna oferta, zasadę konkurencyjności uważa się za spełnioną,
c) dopuszcza się możliwość negocjacji złożonych ofert cenowych,
d) na podstawie złożonych ofert cenowych lub z negocjacji pracownik prowadzący postępowanie sporządza pisemny protokół według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,
e) Zamawiający może zamknąć postępowanie bez dokonania wyboru i podania przyczyn.
4) Dopuszcza się możliwość odstąpienia od stosowania zasad określonych w niniejszym regulaminie i dokonania wydatku po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą z uwagi na:
a) brak ofert po upływie terminu do składania ofert cenowych,
b) specyfikę przedmiotu zamówienia,
c) konieczność udzielenia zamówienia w wyniku awarii lub okoliczności nieprzewidywalnych,
d) krótki termin realizacji zamówienia,
e) ograniczoną liczbę wykonawców.
Kierownik jednostki udziela zgody na odstąpienie od stosowania zasad po zapoznaniu się z uzasadnieniem wnioskodawcy o odstąpieniu.
2. Postępowania mające na celu wybór wykonawcy zamówienia o wartości powyżej 4000 euro i nieprzekraczającej kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp zakończone są zawarciem umowy.
Projekt umowy, który stanowi załącznik do zaproszenia do składania ofert, musi uzyskać akceptację radcy prawnego pod względem formalno-prawnym oraz skarbnika powiatu pod względem zabezpieczonych środków finansowych w budżecie powiatu. Każda umowa winna być zabezpieczona klauzulą kar umownych oraz klauzulą o rękojmi na okres określony przepisami kodeksu cywilnego.
3. Protokół, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 ppkt d niniejszego regulaminu, po podpisaniu i zatwierdzeniu, powinien znajdować się w wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem. Upoważniony pracownik w Wydziale Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem zamieszcza na fakturach pieczątkę o treści: „Zakup dokonany zgodnie z uchwałą nr …./…../2014 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim".
§ 5. W przypadku dokonywania wydatków tego samego rodzaju na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo, których wartość nie przekracza w roku budżetowym kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy pzp, stosuje się odpowiednio przepisy § 4 niniejszego regulaminu.
§ 6. Za prowadzenie rejestru wydatków finansowanych ze środków publicznych odpowiada wyznaczony pracownik Wydziału Architektury, Budownictwa i Gospodarki Mieniem.
§ 7. Traci moc uchwała Nr 46 /245 /2012 Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim z dnia 31 stycznia 2012 r.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Nowym Mieście Lubawskim.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem 16 kwietnia 2014 r.