ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów Drukuj informacjęSprawa: Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

Szczegóły informacji

Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Ogłoszono dnia: 2010-01-21 12:58:04

Termin załatwienia

Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy niezwłocznie po otrzymaniu wniosku, nie później niż w terminie do 14-go dnia od daty wpłynięcia wniosku. Całkowite załatwienie sprawy uzależnione jest od złożoności problemu, terminów oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy, opinię rzeczoznawcy bądź stanowisko innych organów lub instytucji.

Osoba kontaktowa

Roman Sosnowski

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 29, w godzinach 8.00- 12.00.

Telefon kontaktowy

0-56 47-242-03

Adres e-mail

rzecznik-konsumenta@powiat-nowomiejski.pl

Sposób załatwienia

Całkowite załatwienie sprawy uzależnione jest od oczekiwania na odpowiedź przedsiębiorcy, ewentualną opinię rzeczoznawcy. W przypadku, gdy wystąpienie Rzecznika nie powoduje zmiany stanowiska przedsiębiorcy, na wniosek konsumenta kontynuowane jest postępowanie cywilne przed sądem powszechnym.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 29

Wymagane Dokumenty

Pisemny wniosek (stanowiący załącznik) zawierający:
1. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy.
2. Określenie roszczenia bądź tematyki potrzeb.
3. Uzasadnienie swojego stanowiska w sprawie (np. dlaczego konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji ).
4. Inne okoliczności mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy.
Ponadto do wniosku należy dołączyć w formie kopii:
1. Dokument zakupu ( paragon, faktura ).
2. Protokół reklamacyjny (o ile go złożono).
3. Ewentualną odpowiedź przedsiębiorcy z opinią rzeczoznawcy.
4. Gwarancję ( jeżeli roszczenie wynikało z odpowiedzialności gwaranta ).
5. Wszelką korespondencję w sprawie.

Czas realizacji

-

Opłaty

Nie pobiera się.

Tryb odwoławczy

nie przysługuje

Uwagi

Występowanie Rzecznika do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów nie ma charakteru obligatoryjnego i uzależnione jest od charakteru sprawy. Rzecznik Konsumentów nie jest pełnomocnikiem (adwokatem) działającym w imieniu i na zlecenie konsumentów, działa na rzecz (obok) konsumenta, mając na uwadze interes publicznoprawny, jak i zbiorowy interes konsumentów.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony