Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓWDrukuj informacjęSprawa: WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓWSzczegóły informacji
WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Geodezji i Nieruchomości
Ogłoszono dnia: 2015-01-21 09:38:03
Termin załatwienia
Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.
Osoba kontaktowa
Mirosława Paczkowska, Małgorzata Mężykowska, Agata Karkut
Miejsce załatwienia
ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, parter, pokój nr 8
Telefon kontaktowy
tel. 56 47 24 233, faks 56 47 24 233
Adres e-mail
ewidencja@powiat-nowomiejski.pl
Sposób załatwienia
Wprowadzenie zmian do ewidencji gruntów i budynków, zawiadomienie stron i właściwych organów.
Miejsce odbioru
ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, parter, pokój nr 8
Wymagane Dokumenty
Wniosek o zmianę w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz dokumenty niezbędne do wprowadzenia zmiany, np. prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, opracowania geodezyjno-kartograficzne przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, dokumentacja architektoniczno-budowlana, umowa dzierżawy (wzór wniosku w załączeniu).
Czas realizacji
Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
Na decyzję administracyjną w przypadku odmowy wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków służy prawo odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego.
Uwagi
Zmiany w operacie ewidencji wprowadzane są z urzędu na podstawie dokumentów takich jak: akty notarialne, decyzje administracyjne, prawomocne postanowienia sądowe. Właściciel i władający gruntami mają ponadto obowiązek zgłoszenia Staroście wszelkich zmian dotyczących danych objętych ewidencją gruntów i budynków (np. zmiana danych adresowych, zmiana sposobu użytkowania gruntów, podział nieruchomości, ujawnienie budynku i inne).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. nr 193 poz. 1287 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( Dz. U. Nr 38 poz.454 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2013 poz. 267 ze zm.).