ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓWDrukuj informacjęSprawa: WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW

Szczegóły informacji

WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Geodezji i Nieruchomości

Ogłoszono dnia: 2015-01-21 09:38:03

Termin załatwienia

Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.

Osoba kontaktowa

Mirosława Paczkowska, Małgorzata Mężykowska, Agata Karkut

Miejsce załatwienia

ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, parter, pokój nr 8

Telefon kontaktowy

tel. 56 47 24 233, faks 56 47 24 233

Adres e-mail

ewidencja@powiat-nowomiejski.pl

Sposób załatwienia

Wprowadzenie zmian do ewidencji gruntów i budynków, zawiadomienie stron i właściwych organów.

Miejsce odbioru

ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, parter, pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

Wniosek o zmianę w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz dokumenty niezbędne do wprowadzenia zmiany, np. prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, opracowania geodezyjno-kartograficzne przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, dokumentacja architektoniczno-budowlana, umowa dzierżawy (wzór wniosku w załączeniu).

Czas realizacji

Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

Na decyzję administracyjną w przypadku odmowy wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków służy prawo odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego.

Uwagi

Zmiany w operacie ewidencji wprowadzane są z urzędu na podstawie dokumentów takich jak: akty notarialne, decyzje administracyjne, prawomocne postanowienia sądowe. Właściciel i władający gruntami mają ponadto obowiązek zgłoszenia Staroście wszelkich zmian dotyczących danych objętych ewidencją gruntów i budynków (np. zmiana danych adresowych, zmiana sposobu użytkowania gruntów, podział nieruchomości, ujawnienie budynku i inne).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. nr 193 poz. 1287 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( Dz. U. Nr 38 poz.454 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2013 poz. 267 ze zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony