Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie uprawnień diagnosty - zmiana 21.02.2017Drukuj informacjęSprawa: Wydanie uprawnień diagnosty - zmiana 21.02.2017Szczegóły informacji
Wydanie uprawnień diagnosty - zmiana 21.02.2017
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji i Transportu
Ogłoszono dnia: 2015-09-17 08:42:46
Termin załatwienia
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
Osoba kontaktowa
Wojciech Bober - inspektor Wydział Komunikacji i Transportu
Miejsce załatwienia
13-300 Nowe Miasto Lubawskie
Ul. Rynek 1
Godziny pracy:
poniedziałek – piątek: 7.15 – 15.15Telefon kontaktowy
tel. 56 4724213, faks 56 4724213
Adres e-mail
transport@powiat-nowomiejski.pl
Sposób załatwienia
1. Upoważnienie diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów.
2. Niezwłocznie, nie później niż ciągu 30 dni od daty otrzymania wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 60 dni (zgodnie z k.p.a.)
2. Niezwłocznie, nie później niż ciągu 30 dni od daty otrzymania wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 60 dni (zgodnie z k.p.a.)
Miejsce odbioru
ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wydanie uprawnień diagnosty,
- Dokument potwierdzający posiadanie wymaganego wykształcenia technicznego,
- Dokument potwierdzający posiadanie wymaganej praktyki w stacji obsługi pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów,
- Zaświadczenie potwierdzające zdanie egzaminu kwalifikacyjnego,
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla diagnostów,
- Dowód wpłaty opłaty skarbowej,
- Dowód tożsamości – do wglądu.
Czas realizacji
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
Opłaty
Opłata skarbowa – 48 zł
Art. 1 ust 1 pkt. 1 lit. a) i b) Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej oraz cz. III pkt. 13 -2 załącznika do niniejszej ustawy.
Opłatę skarbową należy wnieść w momencie składania wniosku – zgodnie z art. 6 ustawy o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. 2016 poz. 1827).
Opłata skarbowa – zapłata w Kasie Urzędu Miejskiego w Nowym Mieście Lubawskim w formie przelewu na rachunek bankowy numer 60 1020 3583 0000 3202 0011 3100, opłata 48,00zł.
Art. 1 ust 1 pkt. 1 lit. a) i b) Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej oraz cz. III pkt. 13 -2 załącznika do niniejszej ustawy.
Opłatę skarbową należy wnieść w momencie składania wniosku – zgodnie z art. 6 ustawy o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. 2016 poz. 1827).
Opłata skarbowa – zapłata w Kasie Urzędu Miejskiego w Nowym Mieście Lubawskim w formie przelewu na rachunek bankowy numer 60 1020 3583 0000 3202 0011 3100, opłata 48,00zł.
Tryb odwoławczy
Od decyzji stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania.
Uwagi
Dowodem tożsamości jest dowód osobisty lub aktualne zaświadczenie z ewidencji ludności o stałym meldunku wraz z numerem ewidencyjnym PESEL.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 128 ze zm.),
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827),
-
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dni 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych (Dz. U. 2014 poz. 1836).