ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (17.02.2020)Drukuj informacjęSprawa: WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (17.02.2020)

Szczegóły informacji

WPROWADZENIE ZMIAN DO OPERATU EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (17.02.2020)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Geodezji i Nieruchomości

Ogłoszono dnia: 2020-02-17 12:02:25

Termin załatwienia

Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni

Osoba kontaktowa

Mirosława Paczkowska, Małgorzata Mężykowska, Agata Karkut

Miejsce załatwienia

Wydział Geodezji i Nieruchomości
ul. Grunwaldzka 3, pok. 7
Nowe Miasto Lubawskie
 

Telefon kontaktowy

56 47 24 233

Adres e-mail

ewidencja@powiat-nowomiejski.pl

Sposób załatwienia

Wprowadzenie zmian do ewidencji gruntów i budynków, zawiadomienie stron i właściwych organów.

Miejsce odbioru

Wydział Geodezji i Nieruchomości
ul. Grunwaldzka 3, pok. 7
Nowe Miasto Lubawskie
 

Wymagane Dokumenty

  • wniosek o zmianę w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz dokumenty niezbędne do wprowadzenia zmiany, np. prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, opracowania geodezyjno-kartograficzne przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, dokumentacja architektoniczno-budowlana, umowa dzierżawy (wzór wniosku w załączeniu)
 

Czas realizacji

Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.

Opłaty

Brak

Tryb odwoławczy

Na decyzję administracyjną w przypadku odmowy wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków służy prawo odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego.

Uwagi

Zmiany w operacie ewidencji wprowadzane są z urzędu na podstawie dokumentów takich jak: akty notarialne, decyzje administracyjne, prawomocne postanowienia sądowe. Właściciel i władający gruntami mają ponadto obowiązek zgłoszenia Staroście wszelkich zmian dotyczących danych objętych ewidencją gruntów i budynków (np. zmiana danych adresowych, zmiana sposobu użytkowania gruntów, podział nieruchomości, ujawnienie budynku i inne).
 
 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne,
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego,
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie danych osobowych,
  • Rozporządzenie z dnia 27 kwietnia 2016 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) (RODO).
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony