Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: 09 - Wprowadzenie zmian do operatu ewidencji gruntów i budynkówDrukuj informacjęSprawa: 09 - Wprowadzenie zmian do operatu ewidencji gruntów i budynkówSzczegóły informacji
09 - Wprowadzenie zmian do operatu ewidencji gruntów i budynków
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Geodezji i Nieruchomości
Ogłoszono dnia: 2023-02-16 12:54:06
Termin załatwienia
Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.
Osoba kontaktowa
Agata Chorzelewska, Paulina Borkowska
Miejsce załatwienia
ul. Grunwaldzka 3, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie
Telefon kontaktowy
56 47 24 233
Adres e-mail
KREtJYRMyJZM3xSdQALY33i5eBl/NsOdWIQ8o4NVKlj1Ytw8JQkzN9pQi1orNPTfU9tFBCDQBk51z3o2cl2by7rVh7VsiamVqiTQBtWdLVY4labdlG0pKv1BTbKanWModNmUcB3R9cjQXP+aIMX9trdZeukEIqCkJffhkB08ZNqjgrDByuZmXX6y9YVpb+4ILMTJsqLLCaXI/KaP7JZi/w==
Sposób załatwienia
Wprowadzenie zmian do ewidencji gruntów i budynków, zawiadomienie stron i właściwych organów.
Miejsce odbioru
Wydział Geodezji i Nieruchomości, ul. Grunwaldzka 3, pokój nr 2, Nowe Miasto Lubawskie.
Wymagane Dokumenty
Wniosek o zmianę w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz dokumenty niezbędne do wprowadzenia zmiany, np. prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, opracowania geodezyjno-kartograficzne przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, dokumentacja architektoniczno- budowlana, umowa dzierżawy (wzór wniosku w załączeniu).
Czas realizacji
Wprowadzanie zmiany w operacie ewidencji gruntów – niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.
Opłaty
-
Tryb odwoławczy
Na decyzję administracyjną w przypadku odmowy wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków służy prawo odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Olsztynie w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Nowomiejskiego.
Uwagi
Zmiany w operacie ewidencji wprowadzane są z urzędu na podstawie dokumentów takich jak: akty notarialne, decyzje administracyjne, prawomocne postanowienia sądowe. Właściciel i władający gruntami mają ponadto obowiązek zgłoszenia Staroście wszelkich zmian dotyczących danych objętych ewidencją gruntów i budynków (np. zmiana danych adresowych, zmiana sposobu użytkowania gruntów, podział nieruchomości, ujawnienie budynku i inne).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie danych osobowych,
- Rozporządzenie z dnia 27 kwietnia 2016 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) (RODO).